Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

dat/articles/2014-09/mercedesamg-gt-463.jpg

Mercedes zaprezentował nowe muskularne dwuosobowe coupe w dwóch wariantach GT oraz GT S

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Mercedes-AMG GT

Mercedes AMG-GT to konstrukcja oparta na ramie, która prawie całkowicie składa się z aluminium. Udział tego materiału sięga dziewięćdziesięciu procent.

Co zostało stalowe?

Tylna klapa jest stalowa. Dla odmiany podłoga z przodu auta została wykonana z magnezu. Wszystkie te zabiegi (i wiele innych) sprawiają, że nadwozie Mercedesa-AMG GT waży tylko 231 kilogramów, co przy samochodzie sportowym, gdzie wymagana jest wysoka sztywność skrętna, jest osiągnięciem.

Połączenie aluminiowej ramy przestrzennej, silnika V8 biturbo, siedmiobiegowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej, sportowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami wykonanymi z aluminium sprawiło, że masa własna gotowego do jazdy Mercedesa AMG-GT to zaledwie 1540 kg. Dla uzyskania korzystnego rozkładu mas (47:53), silnik cofnięto w stronę kabiny a 7-biegową, zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową zamontowano przy tylnej osi.

Mercedes-AMG GT

Silnik nowego AMG-GT to V-ósemka biturbo o pojemności 3982 ccm, której "dawcą technologii" jest dwulitrowy motor turbo AMG, znany np. z modelu Mercedes A 45 AMG. Oba silniki cechuje taka sama proporcja skoku tłoka i średnicy cylindra, warunkująca o sporotowym, zadziornym charakterze jednostki napędowej.

W zależności od wersji jednostka rozwija moc 462 KM lub 510 KM - podobnie jak w Mercedesie C 63 AMG. Sprint do setki w przypadku mocniejszego AMG-GT S zajmuje zaledwie 3,8 s a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to 310 km/h.

Mercedes-AMG GTPo zajęciu miejsca uwagę kierowcy przykuwają głęboko osadzone wskaźniki. W wersji AMG-GT S prędkościomierz wyskalowany został do 360km/h. Przyciski na środkowej konsoli umieszczono na obwodzie litery V, a w centralnym miejscu znajduje się dźwignia zmiany biegów E-SELECT. Na szczycie deski rozdzielczej zamontowano ekran systemu multimedialnego średnicy 7 lub 8,4 cala.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Mercedes-AMG GTMercedes-AMG GT w klasie aut sportowych będzie konkurował między innymi z Porsche 911. Jak wypadnie na tle legendarnego konkurenta, czas pokaże.

KOMENTARZE