Mercedes-AMG GT
Mercedes zaprezentował nowe muskularne dwuosobowe coupe w dwóch wariantach GT oraz GT S
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Mercedes AMG-GT to konstrukcja oparta na ramie, która prawie całkowicie składa się z aluminium. Udział tego materiału sięga dziewięćdziesięciu procent.
Co zostało stalowe?
Tylna klapa jest stalowa. Dla odmiany podłoga z przodu auta została wykonana z magnezu. Wszystkie te zabiegi (i wiele innych) sprawiają, że nadwozie Mercedesa-AMG GT waży tylko 231 kilogramów, co przy samochodzie sportowym, gdzie wymagana jest wysoka sztywność skrętna, jest osiągnięciem.
Połączenie aluminiowej ramy przestrzennej, silnika V8 biturbo, siedmiobiegowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej, sportowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami wykonanymi z aluminium sprawiło, że masa własna gotowego do jazdy Mercedesa AMG-GT to zaledwie 1540 kg. Dla uzyskania korzystnego rozkładu mas (47:53), silnik cofnięto w stronę kabiny a 7-biegową, zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową zamontowano przy tylnej osi.
Silnik nowego AMG-GT to V-ósemka biturbo o pojemności 3982 ccm, której "dawcą technologii" jest dwulitrowy motor turbo AMG, znany np. z modelu Mercedes A 45 AMG. Oba silniki cechuje taka sama proporcja skoku tłoka i średnicy cylindra, warunkująca o sporotowym, zadziornym charakterze jednostki napędowej.
W zależności od wersji jednostka rozwija moc 462 KM lub 510 KM - podobnie jak w Mercedesie C 63 AMG. Sprint do setki w przypadku mocniejszego AMG-GT S zajmuje zaledwie 3,8 s a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to 310 km/h.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
-
Nowy Mercedes CLA - Magnetycznie Inteligentny - Co Potrafi?
Czy czterodrzwiowe auto w stylu coupe jest praktyczne? Nie. Z tyłu usiądą co najwyżej dzieci. Ale za... -
Nowy Mercedes GLE - premiera i zawieszenie jak w S-klasie
MBUX, aktywny asystent jazdy w korku, 48-woltowa instalacja elektryczna, rozpoznawanie gestów, nowy... -
Silnik Mercedes OM 654 vs. OM 651 – twardy reset diesla
Nad dieslami zebrały się ciemne chmury, ale Mercedes nadal wierzy, że to znakomite źródło napędu. I wypu... -
AMG C 63 - Mercedes o piekielnej mocy
Jego poprzednik miał wolnossący silnik V8 o pojemności 6,2 litra. Teraz pod maską Mercedesa AMG C 63...
-
Mercedes A klasa - jak ją skonfigurować?
Mercedes Benz klasy A to dobre auto w swojej cenie. Niewielki kompakt z ogromną liczbą opcji do wykupienia, b... -
Ekologiczne i elektryczne trendy w imporcie aut z zagranicy
Biorąc pod uwagę rosnącą popularność rozwiązań w zakresie elektromobilności, raczej nikogo ni... -
Wypadek lub kolizja drogowa – co robić w takiej sytuacji?
Oczywiście wypadki i kolizje samochodowe zdarzają się na drogach bardzo często. Niestety, ale w wielu prz... -
Wypadek autokaru w Piotrowinie pod Kałuszynem. Utrudnienia na krajowej "dwójce"
Po godzinie 9:30 w okolicy miejscowości Piotrowina w gm. Kałuszyn na 543. kilometrze drogi krajowej n...