Kia obniża zasięg e-Niro (Niro EV) po problemach z firmą przeprowadzającą testy
Kia e-Niro, znana także jako Kia Niro EV, w wersji 64 kWh miała mieć zasięg 485 km. Będzie miała 455 km. Odmiana 39,2 kWh miała przejeżdżać 311 km, a teraz zasięg obniżono do 289 km. Chcecie wiedzieć, dlaczego?
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Mniej więcej od roku 2000, czyli odkąd katalogowe zużycie paliwa zaczęło się rozjeżdżać z wynikami uzyskiwanymi przez kierowców podczas normalnej jazdy, mało kto przejmuje się tym, że jego auto pali więcej niż ma "napisane w papierach".
Ale po to wprowadzono najnowszy cykl spalania WLTP, żeby to się zmieniło. I nie tylko sama zmiana procedury z NEDC na WLTP podwyższyła spalanie aut spalinowych i obniżyła zasięg aut elektrycznych - czasem ze względu na "pomiarowe przygody" samochodów podczas testów homologacyjnych ich zasięg obniżany jest przez samych producentów.
W przypadku Kii e-Niro powodem korekty zasięgu okazało się niedotrzymanie warunków procedury pomiarowej WLTP przez niezależną zewnętrzną firmę, która zajmowała się testem zużycia energii przez Kię Niro EV.
Według źródeł producenta, niezależna firma zewnętrzna nie zastosowała w pełni metodologii wymaganej do uzyskania miarodajnych wyników - konkretnie w części testu, symulującej powolną jazdę miejską.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
W efekcie zaburzono proporcje odpowiednich odcinków trasy, które później składają się na średnie zużycie energii/paliwa podczas testu oraz zasięg.
Na szczęście Kia zachowała się uczciwie i kontaktuje się z klientami, którzy zarezerwowali sobie zakup samochodu.
Zdjęcia: Kia.