Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

dat/articles/2018-10/elektryczny-bolid-firmowany-przez-nissana-debiutuje-w-formule-e-588.jpg

Elektryczny bolid zespołu Nissan e.dams oficjalnie zadebiutował na torze wyścigowym Ricardo Tormo w Walencji w trakcie trzydniowych testów. W ten sposób elektryfikacja, jaką promuje Nissan, przedostaje się także do motorsportu

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Tyle że dla niektórych to nie sport, bo bez ryku silników zawody ze spektakularnego wydarzenia, powodującego dreszcze, zamieniają się w cichą, ekologiczną imprezę.

Mistrzostwa Formuły E rozgrywane są od września 2014 roku, a organizatorem jest FIA. Ścigają się wyłącznie elektryczne, jednomiejscowe samochody, przygotowane specjalnie do tych właśnie zawodów.

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Na początku wszystkie samochody były dostarczane do teamów przez tych samych dostawców technologii. Podwozie pochodziło od Dallary, silnik elektryczny od McLarena, baterie od Williamsa, a opony od Michelin.

Od drugiego sezonu zezwala się na innych dostawców napędu: silnika elektrycznego, inwertera, skrzyni biegów i systemów chłodzenia. W sezonie 2016-17 byli to: ABT Schaeffler, Andretti Technologies, DS-Virgin, Jaguar, Mahindra, NextEV TCR, Penske, Renault oraz Venturi.

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Z czasem do cyklu przyłączali się kolejni producenci, a jeszcze inni zapowiedzieli swój udział, jak np. BMW (od sezonu 2018-19), Mercedes-Benz i Porsche (od sezonu 2019-20), a wreszcie…

Nissan.

Nissan Nismo potwierdził przyłączenie do Formuły E jako producent od piątego sezonu (2018-19), a na salonie samochodowym w Genewie pokazano nowy bolid SRT05e w barwach Nissana.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

I to się właśnie dzieje. Podczas sześciu sesji treningowych w hiszpańskiej Walencji, zespoły mogły sprawdzić wydajność swoich bolidów. W czasie tych sesji głównym kierowcą Nissan e.dams był Szwajcar, Sebastian Buemi, który w sezonie 2015/16 dzierżył tytuł mistrza Formuły E. Prowadził wtedy bolid Spark-Renault Z.E. 15 z teamu Renault e.dams.

Nissan osiągnął w tegorocznych treningach trzeci wynik w sesji drugiego dnia testów, wykręcając czas okrążenia 1.17,473 minuty. To o 131 setnych sekundy wolniej od lidera sesji.

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Jak było naprawdę, tego się raczej nie dowiemy, ale Nissan, który za e-ściganie zabiera się wraz z firmą Shell, twierdzi, że opracował zupełnie nowy zespół napędowy do bolidu Formuły E. Mowa jest o takich komponentach jak silnik elektryczny, inwerter oraz skrzynia biegów.

Shell ma w tym swój interes, bo mimo iż jest postrzegany jako firma typowo paliwowa, to od dawna inwestuje w infrastrukturę do ładowania samochodów elektrycznych, a mariaż z Nissanem zapewni popyt na energię dla Leafów, których sprzedano już 365 000. Jednego takiego Leafa niedawno testowaliśmy.

Elektryczny bolid firmowany przez Nissana debiutuje w Formule E

Piąty sezon Formuły E startuje 15 grudnia.

Będziecie oglądali?

KOMENTARZE