Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Pierwsze auto to hołd dla Jean-Pierre Wimille'a. Dwa razy (1937 i 1939 r.) wygrał on dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Oczywiście prowadził wtedy Bugatti. Nadwozie modelu opracowanego na bazie Veyrona Grand Sport Vitesse ma malowanie nawiązujące do zwycięskiego Bugatti 57G Tank z 1937 roku.
Ogromny silnik 8.0 W16 ma tysiąc dwieście koni mechanicznych. Przy takim potencjale moment obrotowy rzędu 1500 Nm nikogo nie powinien dziwić. Jak na tak gigantyczną moc przyspieszenie do pierwszej "setki" wydaje się umiarkowane - Bugtatti Veyron nie jest lekkim samochodem - i wynosi 2,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 408,84 km/h i jest to rekord świata dla seryjnie produkowanego roadstera.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Pierwsza maszyna ze stajni Bugatti ujrzy światła reflektorów 16 sierpnia tego roku podczas weekendu w Pebble Beach. Do produkcji ma trafić w ciągu roku. Powstaną zaledwie trzy egzemplarze. I zapewne będą one dobrą lokatą kapitału.
-
Go-Racing.pl: Spełnij swoje motoryzacyjne marzenia!
Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym, by poczuć się jak prawdziwy kierowca wyścigowy, zasiąść za kiero... -
Mercedes A klasa - jak ją skonfigurować?
Mercedes Benz klasy A to dobre auto w swojej cenie. Niewielki kompakt z ogromną liczbą opcji do wykupienia, b... -
Ekologiczne i elektryczne trendy w imporcie aut z zagranicy
Biorąc pod uwagę rosnącą popularność rozwiązań w zakresie elektromobilności, raczej nikogo ni... -
Wypadek lub kolizja drogowa – co robić w takiej sytuacji?
Oczywiście wypadki i kolizje samochodowe zdarzają się na drogach bardzo często. Niestety, ale w wielu prz...