BMW wprowadza na rynek dwa nowe, odświeżone modele serii X z literką M. Bawarczycy chcą udowodnić, że nadal są w świetnej formie
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Już na pierwszy rzut oka widać, że nie są to auta "cywilne" serii X - 20-calowe felgi, 4-wylotowy wydech, olbrzymie wloty powietrza dają znać, że pod maską nie mamy do czynienia ze standardową jednostką napędową.
Potężny 4,4-litrowy silnik V8 z dwoma turbosprężarkami z zastosowaną technologią BMW TwinPower Turbo dający moc 423kW/575KM to jeden z najmocniejszych silników, jakie kiedykolwiek BMW zastosowało w modelach z napędem na dwie osie. Bez problemu jest w tanie rozpędzić 2 tony od 0-100km/h w czasie 4,2 sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250km/h.
W porównaniu do swoich starszych braci w nowych BMW X5 M i BMW X6 M nie dość, że udało się zwiększyć moc o 4% to dodatkowo obniżono zużycie paliwa o 20% - z 13,9 l/100 km do 11,1 l/100 km.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Wnętrze wykończone wysokiej jakości materiałami, idealnie sparowane ze sportowymi dodatkami, nie daje nam zapomnieć, że jesteśmy posiadaczami wyjątkowej wersji M. Zestaw zegarów M, sportowa kierownica M, aluminiowe łopatki zmiany biegów oraz lewarek M, to jedynie parę propozycji, które będziemy mogli dostrzec wewnątrz naszego nowego BMW X5 M lub BMW X6 M. Tekst: Krzysztof Zdankowski.