217-konny Nissan Leaf 62 kWh z zasięgiem 385 km - bierzecie?
Nissan właśnie zaprezentował model Leaf 3.ZERO e+, którego na Europę powstanie tylko 5000 egzemplarzy w limitowanej edycji. Taka moc i zasięg to już nie żarty - kto chce, może już składać zamówienia!
- Nissan Leaf 3.ZERO - ewolucja dotychczasowego modelu
- Nissan Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition: 62 kWh i 217 km
- Większa bateria zajmuje tyle samo miejsca co mniejsza
- Sprzedaż od 10 stycznia, pierwsze dostawy w maju
- Znamy już polskie ceny wzmocnionego Leafa
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Samochody elektryczne kojarzą się dziś nie tylko z ochroną środowiska, lecz także - a może przede wszystkim - z ekskluzywnością, rakietowymi osiągami i obcowaniem z czymś, co jest wielofunkcyjnym, multimedialnym kombajnem. Gadżetem.
Wystarczy spojrzeć na bezprzyciskowy kokpit Tesli, a potem wcisnąć gaz i włączyć stoper aby przekonać się, że to prawda. Auta elektryczne dla (bardzo) bogatych mają absurdalnie dobre osiągi, których kompletnie nie potrzebujemy do codziennej jazdy.
W dodatku wykorzystywanie maksymalnych przyspieszeń karykaturalnie wypacza deklarowany zasięg. Ale logika niewiele tu pomoże - taka jest moda. Klienci chcą takich gadżetów na kołach o przyspieszeniu parowej katapulty.
Pragną też gadżetów - dużych, większych, coraz większych ekranów dotykowych. Nie obchodzi ich - albo tego nie zauważają - że z czasem dadzą się wciągnąć w lejek sprzedażowy usług, jakie będą oferowane przez samochodowe multimedia, non stop podłączone do sieci.
Nissan też widzi ten trend.
Dlatego zabrał się za odświeżenie swojego "liścia".
Na pokład Leafa 3.ZERO trafia ośmiocalowy ekran multimedialny, któremu towarzyszyć mają nowe funkcje i kolejna odsłona aplikacji NissanConnect EV, zapowiadana lada dzień.
Technicznej rewolucji w Leafie 3.ZERO nie ma - dysponuje on tą samą baterią o pojemności 40 kilowatogodzin, co dotychczasowy model. Jeżeli więc ktoś ma już Leafa, to nie musi się martwić, że jego auto stało się "nieaktualne", chyba że z jakiegoś powodu zakocha się w jednym z nowych kolorów karoserii.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Z największą nadzieją patrzymy na Nissana Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition. Edycja licząca 5000 egzemplarzy (na Europę) ma silnik o mocy 217 KM oraz zasięg zwiększony do 385 km. I zasięg ten wyliczono w cyklu spalania WLTP, a to oznacza, że przy rozsądnej jeździe będzie go można osiągnąć bez specjalnej wstrzemięźliwości.
Nissan Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition ma akumulator o gęstości energii zwiększonej o 25 procent, a to naprawdę duży skok technologiczny. Pojemność wzrosła o 55 proc. i wynosi 62 kWh.
Nowy akumulator, chociaż zajmuje tyle samo miejsca pod podłogą samochodu elektrycznego, zawiera 288 zamiast 192 ogniw, które mieści wersja 40 kWh. Zasięg wzmocnionego Leafa e+ z limitowanej edycji wzrósł o ponad 100 km według danych katalogowych.
Nabywców z pewnością ucieszy 8-letnia gwarancja na akumulatory z limitem 160 000 km. W "liściach" nadal znajdziecie e-Pedal i ProPILOT-a, czyli pedał gazu ze zintegrowaną funkcją hamowania oraz funkcję częściowo autonomicznej jazdy.
Jeżeli chcecie zobaczyć, jak te systemy działają, to zapraszamy do naszego testu Nissana Leafa 40 kWh, gdzie wszystko widać jak na dłoni.
A jeżeli chcecie już zamawiać swojego 217-konnego Leafa, wystarczy kliknąć tutaj i zarejestrować się na stronie Nissana - i to nie jest reklama - albo stawić się u dealera. Dealera znajdziecie także nie wstając sprzed komputera albo nie wypuszczając smartfona z dłoni - kliknij mnie, jestem dealer :)
Cena Nissana Leaf 3.ZERO = 175 000 zł
Cena Nissana Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition = 201 200 zł
Do następnego "elektryka".