Salon w Paryżu wystartował 29 września i potrwa do 14 października. Poznaj gorące nowości oraz światowe premiery prezentowane podczas salonu!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Audi A3 Sportback. Wchodzące na rynek nowe Audi A3 Sportback będzie dostępne z silnikami: 1.2 TFSI o mocy 105 KM, 1.4 TFSI o mocy 122 KM lub 140 KM, 1.8 TFSI o mocy 180 KM, 2.0 TDI w dwóch wariantach 140 KM lub 184 KM oraz 1.6 TDI. W roku 2013 zadebiutuje silnik TCNG o mocy 110 KM, który będzie napędzany ekologicznym gazem.
Standardowo Audi A3 ma sześciobiegową skrzynię manualną. Można także zamówić automatyczną przekładnię S-Tronic. Modele z silnikiem 1.8 TFSI lub 2.0 TDI dostępne są na życzenie ze stałym napędem quattro.
Audi Q5. Nową propozycją wśród aut serii Q5 jest Audi SQ5 TDI - pierwszy model S wyposażony w silnik Diesla. Dwie szeregowo połączone turbosprężarki dają Audi SQ5 z jednostką napędową 3.0 TDI moc 313 KM. Nowy jest też zderzak, wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne, jak również przeprojektowana osłona chłodnicy.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
W zmodernizowanym Audi Q5 do wyboru mamy trzy silniki wysokoprężne oraz dwa benzynowe. Silnik 2.0 TDI dostępny jest w dwóch wariantach o mocy 143 KM lub 177 KM. 3.0 TDI dostarcza 245 KM. Silniki benzynowe to: 2.0 TFSI o mocy 225 KM oraz 3.0 TFSI V6 wytwarzający 272 KM.
Audi R8 V10 plus wieńczy teraz serię R8. Nowością jest w nim - ponoć zupełnie nowa - przekładnia D-Tronic o siedmiu przełożeniach.
W nadawaniu szyku wpierają kierowcę mocne reflektory z diodami LED oraz dynamiczne tylne kierunkowskazy.
Citroen DS3 Cabrio. Citroen zaprezentował kolejny model w swojej gamie. Producent ponownie będzie oferował samochód w wersji Cabrio. DS3 Cabrio ma dach otwierany jedynie w środkowej części. Nowa wersja francuskiego auta waży tylko o 25 kg więcej niż "zwyczajne" DS3.
Dach potrzebuje 16 sekund na to, by się całkowicie zamknąć. Najciekawsze jest jednak to, że wszelkich "operacji" na dachu można dokonywać przy prędkościach do 120 km/h! Dach otwiera się w trzech pozycjach - pośredniej, horyzontalnej oraz całkowitej. Citroen DS3 Cabrio wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.
Chevrolet Trax to kompaktowy SUV, oferujący napęd na wszystkie koła. W gamie jednostek napędowych znalazł się turbodoładowany silnik benzynowy 1.4, wolnossący motor benzynowy 1.6 oraz turbodoładowana jednostka wysokoprężna o pojemności 1.7.
Maksymalna przestrzeń ładunkowa Chevroleta Trax to 1370 l. Oprócz tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60/40, Trax został wyposażony w składany na płasko fotel pasażera siedzącego z przodu, co daje dodatkowe możliwości aranżacji wnętrza. Chevrolet pojawi się w sprzedaży wiosną 2013 roku.
Ford Mondeo. Ford przygotował najnowsze Mondeo w dwóch wariantach - liftback i kombi. Podstawowym źródłem napędu będzie 1-litrowy silnik trzycylindrowy o mocy 125 KM. Oprócz niego, w Mondeo zastosowanie znajdą silniki z rodziny EcoBoost o pojemnościach 1.6 i 2.0. Najmocniejszy z nich ma dostarczać 240 KM.
Przewidziano także gamę turbodiesli TDCi oraz wersję hybrydową. Inną nowością w Mondeo będzie napęd na cztery koła w odmianie z silnikiem wysokoprężnym o mocy 185 KM. Wszystkie silniki mają współpracować z 6-stopniowymi przekładniami ręcznymi lub zautomatyzowanymi dwusprzęgłowymi o takiej samej liczbie biegów.
Ford Fiesta. Ten model daje wybór aż siedmiu siników. Wśród nich zadebiutuje litrowe, benzynowe EcoBoost (100 lub 125 KM) a także odmiana bez turbo o mocy 65 lub 80 KM.
Równie istotna nowość dla Fiesty to dwusprzęgłowa skrzynia PowerShift. System komunikacji SYNC będzie aktywowany głosem i wyposażony w funkcję wezwania pomocy oraz system MyKey.
Kia Sorento. Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja nadwozia ma zwiększyć komfort i polepszyć własności jezdne auta. Przewidziano nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o mocy 192 KM. Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dzięki obniżeniu podłogi pasażerowie otrzymali dodatkową przestrzeń na nogi.
Kia Carens. Kompaktowy MPV o smuklejszej, obniżonej linii nadwozia oraz pięć lub siedem miejsc do wyboru. Auto posiada przednie światła dzienne LED oraz wykonane w tej technologii tylne lampy. Sprzedaż na rynku Polskim rozpocznie się już w pierwszym kwartale 2013 roku.
Kia pro_cee'd. Nowa Kia pro_cee'd posiada identyczny zestaw silników i skrzyń biegów, a także wszelkie zalety i ulepszenia techniczno-komfortowe co pozostałe modele rodziny cee'd drugiej generacji. Zmianom nie uległa również długość całkowita (4310 mm) pojazdu i rozstaw osi (2650 mm).
Linia dachu obniżona została o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm. Nowe są także panele karoserii za słupkiem "B", okna boczne oraz słupek tylny "C" wraz z tylną klapą nadwozia, zderzakiem tylnym i tylnymi światłami zespolonymi. Nowa Kia pro_cee'd do salonów trafi wiosną 2013 roku.
Mazda 6. Wyposażona w technologię SKYACTIV i zaprojektowana zgodnie z motywem stylizacji "KODO - dusza ruchu", nowa Mazda6 i Mazda6 Sport Kombi to największe atrakcje stoiska Mazdy na tegorocznym Paryskim Salonie Samochodowym.
Pod maską obu odmian, pojawi się 2.2-litrowy turbodiesel z rodziny SKYACTIV-D, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Silnik ten oferowany będzie w dwóch odmianach mocy. Dodatkowo pod maską kombi będą oferowane benzynowe silniki typu SKYACTIV. Słabszy z nich ma pojemność 2 litrów, natomiast mocniejszy - 2.5.
Mercedes CLS Shooting Brake. Firma Mercedes zaprezentowała auto kombi stworzone na bazie czterodrzwiowego coupé. CLS Shooting Brake będzie dostępny w pięciu wersjach silnikowych z dwoma dieslami i trzema silnikami benzynowymi. CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY i CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY będą zaopatrzone w stały napęd na cztery koła.
Mitsubishi Outlander PHEV. Według Japończyków PHEV jest pierwszym na świecie ekologicznym pojazdem elektrycznym o zasięgu konwencjonalnego samochodu spalinowego i możliwościach terenowych typowych dla SUV-a. Do napędu auta służy 2-litrowa jednostka benzynowa współpracująca z parą silników elektrycznych.
MINI Paceman. Paceman to nowe wcielenie Countrymana, tym razem w wersji coupé. Auto zostało obniżone, a zawieszenie skonfigurowano tak, aby nadać mu bardziej sportowy charakter. Paceman zyskał zawadiacką linię dachu, dłuższe przednie drzwi, muskularne błotniki i zupełnie nowy tył, co zaowocowało sportowym wyglądem.
Opel Adam. Konkurent dla Fiata 500 i Mini ujrzał w Paryżu światło dzienne. W wyposażeniu auta znajdziemy gadżety dostępne w samochodach z wyższych klas takie jak: podgrzewana kierownica, światła LED do jazdy dziennej czy system wspomagający parkowanie Advanced Park Assist II.
Opel Adam będzie napędzany jednym z trzech silników: 1.2 o mocy 70 KM oraz 1.4 w wersjach 87 KM lub 100 KM. Wszystkie jednostki będą połączone z 5-biegową skrzynią manualną, zaś w opcji znajdzie się system Start/Stop. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów już na początku przyszłego roku.
Peugeot 301. Francuska firma twierdzi, że 301 został zaprojektowany dla klientów poszukujących ekonomicznej, ale nowoczesnej limuzyny kompaktowej. Przy projektowaniu czerpano inspirację z najnowszych modeli Peugeot, takich jak 508 i 208.
W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.2 o mocy 71 KM, 1.6 o mocy 115 KM oraz diesel HDi 1.6 o mocy 92 KM. Peugeot 301 pojawi się w sprzedaży jeszcze pod koniec tego roku.
Porsche Panamera Sport Turismo. Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu pokazano koncept przyszłego konkurenta Mercedesa CLS Shooting Brake. Auto nazywa się Panamera Sport Turismo. Ponadto, prototyp Porsche prezentuje także kierunek stylistyczny, jakim podąży następca aktualnego modelu.
Pod jego karoserią znajduje się napęd hybrydowy, wykorzystujący 3-litrową jednostkę V6 z doładowaniem mechanicznym, generującą 333 konie mechaniczne oraz 95-konny silnik elektryczny. Łączna moc układu hybrydowego to 416 koni mechanicznych, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.
Porsche 911 4/4S. Auto napędzane jest dwoma silnikami do wyboru. Słabszy z nich, z pojemności 3.4 litra dostarcza 350 KM, natomiast mocniejszy swoje 400 KM czerpie z pojemności 3.8 litra.
Porsche 911 4/4S oferowane będą z 7-stopniowymi przekładniami ręcznymi lub zautomatyzowanymi dwusprzęgłowymi o takiej samej liczbie przełożeń. Ponadto, klienci będą mogli wybierać pomiędzy nadwoziem typu coupe i kabriolet.
Renault Clio czwartej generacji będzie dostępne z wieloma silnikami do wyboru. Podstawowy z nich to benzynowy trzycylindrowiec o pojemności 0,9 litra i mocy 89 KM. Do napędu Clio posłużą także sprawdzone 1.5-litrowe turbodiesle oraz nowy 1.2-litrowy silnik z turbosprężarką o mocy 118 KM.
Spod maski najmocniejszego Clio Sport zniknąć ma wolnossąca jednostka dwulitrowa, a na jej miejsce zawita 1.6-litrowe turbo o mocy 200 KM. Jego osiągi mają być znacznie lepsze od aktualnego modelu, bowiem Francuzom udało się zaoszczędzić na masie własnej auta aż 100 kg.
Nowy Seat Leon powstał na modularnej płycie podłogowej typu MQB, która już znalazła zastosowanie w Audi A3 oraz w nowym Volkswagenie Golfie. Nie jest zaskoczeniem także to, że auto swoim wyglądem mocno przypomina mniejszą Ibizę.
Do napędu Leona posłuży paleta silników benzynowych i turbodiesli. Benzynowe silniki to 1.2 (86 KM i 105 KM), 1.4 (122 KM) oraz 1.8 (180 KM). Diesle: 1.6 TDI lub 2.0 TDI, generujące od 90 do 184 KM. Silniki współpracują z ręcznymi skrzyniami 5- lub 6-biegowymi albo z przekładaniami DSG o 6 lub 7 biegach.
Seat Toledo. Toledo jest bliźniaczym modelem Skody Rapid - oba modele mają to samo nadwozie, wnętrze oraz wspólne podzespoły. Różnią się głównie stylistyką, jak również wyposażeniem oraz inaczej zestrojonym zawieszeniem i układem jezdnym.
Z silników benzynowych dostępne są dwie turbodoładowane jednostki 1.2 oraz 1.4 TSI, generujące moc 74 oraz 121 koni mechanicznych. Ta mocniejsza wersja dostępna będzie z 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Alternatywą są dwa diesle 1.6 TDI: 103-konny oraz 89-konny.
Skoda Rapid. Na rynku polskim Rapid oferowany będzie w pięciu wersjach silnikowych: czterech benzynowych i jednej wysokoprężnej. Gamę napędowych otwiera jednostka 1.2 MPI o mocy 75 KM oraz 1.2 TSI o mocy 85 KM lub 105 KM. 1.4 TSI (122 KM) występuje z 7-stopniową skrzynią DSG.
Skoda Rapid dostępna będzie także z oszczędnym i wydajnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI 105 KM. Tylko nie dajcie się zwieść klasycznej trójbryłowej linii Rapida, bo w rzeczywistości mamy do czynienia z liftbackiem z dużą tylną klapą, zapewniającą wygodny dostęp do 500-litrowego bagażnika. Pod względem przestronności i pakowności Skoda od dawna nie zawodzi.
Toyota Auris. Toyota wraca do segmentu kompaktowych kombi. Wraz z premierą Aurisa drugiej generacji dołącza do niego uniwersalna odmiana tego auta, nazwana Touring Sports.
W gamie jednostek napędowych nowej Toyoty na początku sprzedaży znajdą się dwa silniki benzynowe: 1.33 Dual VVT-i o mocy 99KM oraz 1.6 Valvematic o mocy 132 KM. Ofertę silników wysokoprężnych wypełnią: 1.4 D-4D o mocy 90 KM oraz większy 2.0 D-4D o mocy 124 KM.
Volvo V40 Cross Country. Za napęd benzynowy odpowiadają jednostki napędowe oznaczone jako T4 i T5, a diesle to D2, D3, D4. Najmocniejsza wersja to T5/254 KM z napędem 4x4.
Auto można również zamawiać z nowym silnikiem 1.6 Di/180 KM, a także z napędem D4 (177 koni mechanicznych), D3/150 KM i D2/115 KM. Do wyboru skrzynie automatyczne i manualne, dostępne w konfiguracjach z wybranymi silnikami.
VW Golf. Siódma generacja Golfa jest dostępna w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wyjściowy model Golfa VII z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 59.990 zł. Pierwsze samochody dostępne będą w salonach w drugiej połowie października.
Silniki benzynowe w momencie wprowadzenia na rynek to jednostki TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 85 KM i 140 KM. Diesle to silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, rozwijające moc 105 KM i 150 KM. Więcej o nowym Volkswagenie w PREZENTACJI GOLFA VII.
Lamborghini Gallardo. Nowe Gallardo LP 560-4 zaopatrzono w przeprojektowany przedni i tylny zderzak nadający autu jeszcze bardziej agresywny charakter. Dostępny będzie również nowy wzór 19-calowych felg. Gallardo do sprzedaży trafi jeszcze w tym roku.
Jaguar F-Type. Jaguar dostępny będzie w trzech odmianach: jako F-Type, F-Type S oraz F-Type V8 S. Pierwszą napędza 340-konny silnik V6. F-Type S napędzany jest także 3-litrową V-szóstką, ale o mocy 380 koni mechanicznych. Najmocniejszy wariant może się pochwalić mocą 495 koni mechanicznych, osiąganą z doładowanego silnika V8.
Każda z jednostek napędowych współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną ZF, która w przypadku modeli z literą S w nazwie wyposażona jest w procedurę Launch Control. W maju przyszłego roku od sprzedaży trafi kabriolet, natomiast na coupe trzeba będzie poczekać jeszcze półtora roku.
Kolejny salon paryski odbędzie się za dwa lata, a najważniejsze premiery tegorocznej imprezy przybliżymy w obszernych prezentacjach. Jeżeli chcesz zobaczyć dziewczyny paryskiego salonu, zapraszamy TUTAJ
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.