Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003

Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003
Jak kupić sedana niepospolitej marki z oszczędnym dieslem za 14 500 zł? To proste - wystarczy wybrać Saaba 9-3!
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Saaba 9-3 zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Auto powstało na płycie podłogowej koncernu GM, wykorzystywanej m.in. w Oplu Vectra. Na szczęście Szwedzi postarali się o indywidualny charakter samochodu - tak na zewnątrz, jak i w kabinie.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Zgrabne i eleganckie nadwozie to jednocześnie debiut karoserii typu sedan w klasie średniej szwedzkiego producenta. Auto jest bardzo charakterystyczne i nawet po dziewięciu latach od wyprodukowania prezentowany Saab 9-3 jest doskonale rozpoznawalnym samochodem.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Zaletą nadwozia jest odporność na korozję. Auto musiało dać sobie radę w skandynawskich warunkach, gdzie w zimie niektóre drogi posypuje się żwirem, a wiele dróg leśnych ma nawierzchnie szutrowe. Elementy karoserii Saaba 9-3 zostały także precyzyjnie zmontowane, co procentuje w dziewięcioletnim aucie.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Przednie reflektowy o nieskomplikowanym kształcie i eleganckim wyglądzie dobrze zniosły próbę czasu i nadal dobrze oświetlają drogę.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Dwuczęściowe tylne lampy Saaba zachowały barwę. Zastosowano także rozwiązanie, dzięki któremu w przypadku przepalenia jednej żarówki świateł hamowania, jej rolę przejmują inne żarówki.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Fotele Saaba 9-3 z roku 2003 wyposażono w aktywne zagłówki chroniące szyję kierowcy i pasażera w przypadku uderzenia w tył samochodu i było to jak na tamte czasy pionierskie rozwiązanie.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 We wnętrzu zadbano o to, aby kierowca nie miał wątpliwości, że prowadzi Saaba. I chociaż doprowadziło to do zastosowania dość dziwacznych rozwiązań, jak np. nawiewy z wielopłytkowym kierowaniem strumienia powietrza, to fan Saaba będzie się tu czuł jak u siebie w domu.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Jednym z najbardziej znanych instrumentów Saaba jest przycisk Night Panel, który powoduje wygaszenie podświetlenia kokpitu, pozostawiając widoczną jedynie wskazówkę prędkościomierza i niezbędne kontrolki. Jak widać, prezentowane auto wyposażono również w system ESP, co w dziewięcioletnim samochodzie jest ogromną zaletą.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Same zegary są proste i czytelne, a uwagę zwraca bardzo duży prędkościomierz. Znawcy tematu zapewne zauważą, że ma on nierównomierną skalę - to celowe rozwiązanie, mające zniechęcić kierowców do przekraczania rozsądnych prędkości jazdy. Już przy niewielkiej prędkości wskazówka ochoczo rusza do góry.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Jak na luksusową limuzynę przystało, Saab 9-3 ma elektroniczną, dwustrefową klimatyzację. Uwagę zwraca przejrzysty układ przycisków i nieprzeładowany informacjami wyświetlacz.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Pokazywany na zdjęciach egzemplarz wyposażono także w komplet poduszek powietrznych. Górne pokrętło na oparciu fotela kierowcy służy do regulacji twardości odcinka lędźwiowego oparcia.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Saaba 9-3 z roku 2003 wyposażono także w elektrycznie podnoszone szyby i centralny zamek, które są niezawodne i bardzo rzadko sprawiają kłopoty. Mimo skomplikowania, elektronika uznawana jest za trwałą, serwisowanie Saaba wymaga jednak odpowiednich kwalifikacji warsztatowych.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Co jest ważne na tym zdjęciu? To, czego na nim nie widać: jeżeli znajdziecie używanego Saaba 9-3, a w nim przyciski i uchwyty, z których odłazi gumowa folia, nie przejmujcie się zbytnio. To może niezbyt estetyczna, ale niegroźna, typowa przypadłość tego modelu.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Ilość miejsca na tylnej kanapie z zagłówkami i podłokietnikiem jest umiarkowana. Za oparciem kryje się bagażnik o pojemności 425 litrów. Co ciekawe, wersja kombi jest mniej pojemna i jej kufer pomieści 419 litrów.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Zamontowany pod maską Saaba 9-3 turbodiesel 2.2 TiD rozwija moc 125 KM oraz dostarcza 280 Nm momentu obrotowego. To wystarcza, aby rozpędzić auto do stu kilometrów na godzinę w jedenaście sekund.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Motor ten, montowany także w Oplach, cechuje cicha i równa praca. Ta trwała jednostka napędowa z reguły nie sprawia kłopotów eksploatacyjnych, o ile auto tankujemy na dobrych stacjach ze względu na układ wtryskowy, czuły na jakość paliwa. Dziś nikogo to już nie dziwi - niemal wszystkie nowe auta wymagają oleju napędowego dobrej jakości.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Prezentowane auto wyposażono w pięciobiegową skrzynię. Przełożenia są tak dobrane, że kierowca nie tęskni za szóstym biegiem, mimo że Saab 9-3 2.2 TiD rozpędza się do 200 km/h. Mechanizm zmiany biegów dobrze znosi duże przebiegi.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003 Saab 9-3 prowadzi się pewnie i dynamicznie, ale ceną za to jest zaawansowane technicznie zawieszenie, które wymaga odpowiedniej troski. Przed zakupem warto sprawdzić luzy przedniego wahacza z lekkiego stopu, a także zbieżność wielowahaczowej tylnej osi.
Saab 9-3 2.2 TiD z roku 2003

Saab 9-3 z roku 2003 to auto atrakcyjne cenowo, ale także zaawansowane technicznie. Dobry serwis i pewna historia to podstawa przy zakupie Saaba.

Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.

ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT