Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie

Opel Astra II kombi 1.6 16V - opinie, spalanie, typowe usterki
Opel Astra II - przeczytaj o jednym z najtańszych w utrzymaniu aut używanych! Naprawy nie są drogie, awaryjność niska, a wybór części ogromny
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Kompaktowego Opla Astrę G (takie jest fabryczne oznaczenie Astry 2) zaprezentowano w 1998 roku. Choć auto nie zachwyciło stylem, to jego walory praktyczne przypadły do gustu użytkownikom. Opel Astra 2 jest nie za duży, łatwy do zaparkowania, a przy tym oferuje wystarczającą ilość miejsca w kabinie. Jeżeli jest dobrze utrzymany, to do dziś może wyglądać szykownie.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Nadwozie Opla Astry 2 jest kompaktowe nie tyko z nazwy - wersja kombi ma zaledwie 4288 mm długości - dziś niektóre kompaktowe hatchbacki są dłuższe! A mimo tego projektantom Opla udało się wygospodarować miejsce na pakowny, 480-litrowy bagażnik. Jego maksymalna pojemność po złożeniu kanapy wynosi 1500 litrów. Nieźle!
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie W porównaniu z pierwszą generacją modelu, nadwozie Opla Astry 2 jest znacznie lepiej zabezpieczone przed korozją. Ale wiek robi swoje i przy zakupie trzeba zwrócić uwagę, czy nie koroduje maska silnika, klapa bagażnika, tylne nadkola lub ranty drzwi. Warto także poszukać korozji na podwoziu, ale na szczęście najczęściej okazuje się ona niegroźna.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Trzeba też wspomnieć o przednich reflektorach, po których łatwo rozpoznać, że auto ma już swoje lata. Konstruktorzy Opla Astry 2 postanowili wykonać klosze lamp z plastiku, który niestety wraz z wiekiem szybko traci przejrzystość. Usługa polerowania kloszy nie zawsze przynosi skutek, bo "szkła" potrafią wypłowieć na całej swojej grubości, a poza tym polerowanie zdrapuje fabryczną warstwę lakieru ochronnego.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Prezentowany egzemplarz Opla Astry 2 1.6 16V to limitowana edycja Edition 2000, która wskazuje na rok produkcji samochodu. To istotne, bo w przeciętnym Oplu Astrze G, szczególnie jeżeli był kupowany w Polsce, nie ma co się spodziewać luksusów. Pokazane na zdjęciu auto przyjechało z Niemiec, dlatego jest przyzwoicie wyposażone.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie We wnętrzu Opla Astry 2 kombi jest zaskakująco dużo miejsca. Fotel kierowcy ma zakres regulacji wystarczający nawet dla dryblasów. Obicia siedzeń są trwałe, problematycznym rozwiązaniem są jednak małe zagłówki, które w niektórych Astrach II umieszczono nisko bez możliwości regulacji. Regulację, i to nawet dwupłaszczyznową, ma w prezentowanej Astrze G kolumna kierownicy.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Te same zagłówki, które z przodu mogą być za małe i zbyt nisko umieszczone, na oparciu tylnej kanapy mocno zasłaniają widok do tyłu. Duże, prostokątne drzwi ułatwiają zajmowanie miejsc, a nad głowami pasażerów tylnych jest jeszcze sporo miejsca - Opel Astra 2 kombi to auto z czasów, kiedy priorytetem była przestrzeń w kabinie, a nie modna linia nadwozia.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Panel wskaźników Opla Astry G kombi cechuje ekstremalnie proste wzornictwo. Prędkościomierz i obrotomierz umieszczono blisko siebie, dzięki czemu można je bezproblemowo śledzić przez światło koła dobrze leżącej w dłoniach, małej kierownicy Opla.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Topornie wykonany bok drzwi prezentowanego Opla Astry 2 kombi podpowiada, że auto wyposażono w elektrycznie podnoszone przednie szyby i w podobny sposób sterowane lusterka. Przełączniki szyb są trwałe, a przyczyny ewentualnej niesprawności warto poszukać w okolicach silniczków podnoszących okna. W "dżojstiku" do regulacji lusterek czasem przestaje działać przełącznik lewe/prawe.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Awaryjnym elementem kokpitu okazuje się centralny wyświetlacz, umieszczony pod przednią szybą. Miewa on różne "humory", a w ekstremalnych przypadkach przestaje pokazywać cokolwiek. Warto zwrócić na to uwagę przed zakupem auta, a także sprawdzić, czy działają wycieraczki - ich silniczek nie należy do trwałych.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie I na tym kończą się przypadłości "elektryki" kabinowej Opla Astry 2 kombi. Przyznacie, że jak na tak leciwe auto, to niewielkie zmartwienie. Kokpit przypadnie do gustu tym kierowcom, którzy nie lubią nadmiernie skomplikowanych instrumentów. Pod nim natomiast potrafi coś czasem zatrzeszczeć podczas jazdy - do takich hałasów trzeba się będzie w tym Oplu przyzwyczaić.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Prezentowany egzemplarz Opla Astry 2 kombi ma na pokładzie manualną klimatyzację. Warto sprawdzić nie tylko jej działanie (intensywność chłodzenia i rozdział powietrza na poszczególne dysze) lecz także skontrolować miejsce na nogi pasażera pod kątem zawilgocenia. Wystarczy niewłaściwie zamontowany filtr kabinowy, aby dostała się tam woda.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Opel Astra G kombi, którego oglądacie na zdjęciach, to wersja z najbardziej polecanym silnikiem benzynowym 1.6 16V. Ten motor to najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa - jednostka 1.4 jest za słaba do kombi, a 1.8 znacznie więcej pali. Szczególnie odradzamy silnik benzynowy 2.2, w którym nagminnie rozciąga się łańcuch rozrządu.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie 16-zaworowy silnik 1.6 ma moc 100 koni mechanicznych i podczas jazdy okazuje się elastyczny - dobrze ciągnie już od niskich obrotów. Na wysokich obrotach staje się jednak hałaśliwy. Bolączką tej i innych jednostek w Oplu Astrze 2 są wycieki oleju, a także podwyższone zużycie oleju ze względu na zużyte pierścienie tłokowe. Wycieki można uszczelnić, a do "brania" oleju przez silnik trzeba się przyzwyczaić.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Przyczyną wycieków nie musi wcale być silnik - Opel Astra G miał kłopoty z przekładniami kierowniczymi. Producent modernizował ten podzespół kilkakrotnie i on też może być przyczyną pojawienia się wycieku oleju (ale oczywiście już nie silnikowego) pod autem lub "pocenia się" osłon wewnętrznych przegubów drążków kierowniczych.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Z silnikiem Opla Astry 2 1.6 16V współpracuje skrzynia biegów o tradycyjnie dla marki długo zestopniowanych przełożeniach. Podczas jazdy miejskiej może to być denerwujące, ale na trasie przyczynia się do zmniejszenia zużycia silnika, który pracuje na niższych obrotach i wytwarza przy tym mniej hałasu.
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie Zawieszenie Opla Astry 2 1.6 16V jest uznawane za trwałe. Jeżeli zdarzy się konieczność naprawy, to nie jest ona kosztowna. Problemem natomiast może okazać się utrata sprężystości elementów metalowo-gumowych w wyniku działania upływu czasu, szczególnie w starszych egzemplarzach, a także pękanie sprężyn resorujących (ta przypadłość jest wyjątkowo znana właścicielom Opla Astry 2).
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie

Opel Astra 2 - opinie motospace.pl: mimo występujących usterek, Opel Astra G 1.6 16V kombi jest jak najbardziej godny polecenia. Usterki są znane warsztatom, a naprawa z reguły nie jest droga. To jedno z najtańszych w utrzymaniu aut na rynku samochodów używanych.
Opel Astra 2 1.6 16V kombi - dane techniczne: Silnik benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, z czterema zaworami na cylinder i wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego; pojemność skokowa: 1598 cm3; moc maksymalna: 101 KM przy 6000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 3600 obr./min.; pięciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 52 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,0 s; prędkość maksymalna: 183 km/h; masa własna: 1245 kg; ładowność: 475 kg. Opel Astra 2 1.6 16V kombi - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 9,6/5,7/7,1 l/100 km. Opel Astra 2 1.6 16V kombi - wymiary: długość: 4288 mm; szerokość z lusterkami/bez: 1967/1709 mm; wysokość: 1465 mm; rozstaw osi: 2611 mm; pojemność bagażnika 480-1500 l; opony montowane standardowo: 185/65 R14.

Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.