Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004

Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004
Cherokee to jedna z bardzo nielicznych rasowych terenówek. Wyposażony w reduktor i silnik Diesla Jeep został wyceniony na 21 500 zł
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Widoczną na fotografii terenówkę Jeepa zaprezentowano po raz pierwszy w roku 2001, a produkcję kontynuowano aż do roku 2008. To propozycja dla tych, którym nie wystarczają możliwości terenowe popularnych SUV-ów w rodzaju Toyoty RAV4.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Kanciaste, pudełkowate nadwozie Cherokee to konstrukcja samonośna, a przednie zawieszenie jest niezależne - czy taka konfiguracja umożliwia prawdziwą jazdę terenową? U Jeepa - jak najbardziej!
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Przednie zawieszenie może nie jest aż tak solidne, jak sztywny most, jednak pozwoliło ono na poprawę prowadzenia Jeepa Cherokee na drogach asfaltowych. Komfortowi jazdy sprzyjają opony o wysokim profilu, które przy okazji zabezpieczają felgi przed wygięciem. Na polskie drogi i bezdroża to dobre i praktyczne rozwiązanie.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Jeep jest solidnie obudowany plastikowymi panelami, które w terenówce stanowią istotną zaletę. Podczas jazdy po bezdrożach, gałęzie nie rysują bezpośrednio karoserii, błoto nie chlapie tak bardzo na nadwozie, a ciemne zderzaki pozwalają nie myśleć o wizycie u lakiernika po każdym zjeździe z ubitej drogi.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Również tylne narożniki karoserii Jeepa Cherokee zostały obudowane plastikowymi osłonami, które mimo ośmioletniej eksploatacji samochodu zachowały esencjonalny ciemny kolor. W używanym aucie rdzy należy szukać przede wszystkim na rantach drzwi.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Także lusterka i klamki są czarne i nie ma na nich lakieru. Takie auto bardzo dobrze znosi parkowanie na ciasnych miejscach, ponieważ lusterka stanowią najszerzej rozstawione elementy Jeepa Cherokee.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Typowo "terenowym" rozwiązaniem jest umieszczenie koła zapasowego na tylnych drzwiach Jeepa, które w związku z tym muszą otwierać się na bok, zamiast do góry. Gdy złapiemy gumę, nie będzie trzeba wypakowywać bagażnika, a zabłocone koło z uszkodzoną oponą nie zabrudzi wnętrza.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Prezentowany Jeep Cherokee z roku 2004 wyposażony został w relingi dachowe. Ze względu na to, że auto ma nie największy bagażnik, relingi mogą okazać się bardzo przydatne podczas wakacyjnych wyjazdów.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Do wnętrza zapraszają wysokie drzwi i obszerne fotele. Co prawda te na zdjęciu nie mają skórzanej tapicerki, ale kabina została wykończona tak, aby łatwo było ją czyścić, więc siedzenia Jeepa są niemal niezniszczalne nawet z tekstylną tapicerką.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Kokpit Jeepa Cherokee jest prosty i praktyczny, a tworzywa można łatwo czyścić. Bogate wyposażenie powoduje, że amatorzy jazdy terenowej, przyzwyczajeni do pojazdów pozbawionych np. radia czy klimatyzacji, będą bardzo zadowoleni.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Za kierownicą Jeepa siedzi się bardzo wysoko, co pozwala na znakomitą obserwację drogi. Podczas pierwszej jazdy Cherokee można odnieść wrażenie, że auto mocno się przechyla. Nie jest to powód do niepokoju - to wynik wysokiej pozycji za kierownicą i wysokiego, a dość wąskiego nadwozia.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Zegary są bardzo proste, a ich wskazania czytelne. Pomimo ośmioletniej eksploatacji, szybka wskaźników jest nadal przejrzysta.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Prezentowanego na zdjęciach Jeepa Cherokee z roku 2004 wyposażono w klimatyzację. Nie przejmujcie się tym, że nie ma przycisku AC - klimatyzację włącza się pokrętłem to rozdziału powietrza, wybierając odpowiednie ustawienie.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Miłym dodatkiem jest typowe dla marki radio z odtwarzaczem CD, które emituje "tłuste", wypełnione mocnym basem brzmienie. Głośniki są całkiem niezłej jakości.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Oryginalnym rozwiązaniem w Cherokee jest komputer w panelu na suficie. Przycisk między lampkami oświetlenia wnętrza służy do sterowania elektrycznym szyberdachem. Przy zakupie używanego Jeepa warto zwrócić uwagę, czy okno dachowe działa bez zacięć i czy nie ma wokół niego śladów korozji.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Przyciski sterujące elektrycznymi szybami przednimi i tylnymi umieszczono nietypowo, przy podłokietniku między siedzeniami Jeepa. Kupując używane auto warto sprawdzić działanie przycisków i podnośników szyb.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Na dość wąskiej tylnej kanapie Cherokee siedzi się wysoko. Pewnym utrudnieniem w zajmowaniu miejsc są tylne drzwi - znacznie krótsze od przednich. Ale to nie jest wada która przyszła z wiekiem auta - po prostu ten typ tak ma.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Mimo, że pod podłogą nie ma koła zapasowego, bagażnik Jeepa nie jest zbyt duży. Za to na pewno praktyczny w warunkach turystyczno-terenowych: wykończono go tworzywami łatwymi w czyszczeniu.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Po prawej stronie bagażnika, pod gniazdkiem 12 V, znalazła się elegancko zabudowana zmieniarka płyt kompaktowych.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Prezentowanego Jeepa Cherokee z roku 2004 napędza 143-konny silnik 2.5 CRD z nowoczesnym wtryskiem paliwa typu Common Rail. Nie jest on może cichy, ale za to znacznie oszczędniejszy od benzynowych jednostek 2.4 oraz 3.7 V6. Silniki Jeepa uchodzą za solidne.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Przełożenia pięciobiegowej skrzyni wchodzą z pewnymi oporami, a ich umiejętne wybieranie wymaga wprawy - to nie kwestia przebiegu, a specyficzna cecha skrzyni Jeepa Cherokee. Ręczna skrzynia ma zaletę - pozbawiona jest awaryjności automatu.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Ta dźwignia to skarb dla fanów terenowej jazdy. W trybie 2H mamy napęd na tylną oś. 4H włącza napęd 4x4, ale tego trybu nie można używać na suchym asfalcie, bowiem obie osie są wtedy połączone na sztywno bez mechanizmu różnicowego. Tryb 4L załącza przełożenie redukcyjne do "pełzania" w ciężkim terenie.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004 Prowadząc Jeepa Cherokee trzeba brać poprawkę na nieco chwiejne prowadzenie na asfalcie, co nie jest kwestią wieku, a koncepcji tego samochodu. Największym źródłem hałasu podczas jazdy autostradowej jest silnik, szumy powietrza opływającego auto zostały przyzwoicie wygłuszone.
Jeep Cherokee 2.5 CRD z roku 2004

Dla zwolenników bulwarowych "terenówek na zakupy" Jeep Cherokee byłby dziwnym wyborem. Ale dla prawdziwych fanów off-roadu to propozycja jedyna w swoim rodzaju!

Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!