Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008

Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008
Honda Civic VIII - futurystyczne nadwozie, zwane UFO, kryje niezawodną technikę. Przeczytaj, dlaczego używanym Civikiem warto się zainteresować!
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Najpierw był prototyp, zaprezentowany w 2005 roku. Potem okazało się, że wersja przeznaczona do produkcji wcale nie została ugrzeczniona i wygląda jak UFO! Produkowana w latach 2006-2012 Honda Civic VIII generacji to auto, w którym (prawie) nic nie jest zwyczajne. Zapraszamy na przygodę z tym dziełem sztuki użytkowej. Lekko używanym...
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Prezentowana na zdjęciach Honda Civic 1.8 VIII generacji została wyprodukowana w 2008 roku i jest to wersja Type S, która występowała wyłącznie w trzydrzwiowym nadwoziu. Dzięki temu Honda wygląda raczej jak rasowe kompaktowe coupe niż zwykły samochód. Ale, tak jak już zaznaczyliśmy, w tym Civiku niemal nic nie jest zwyczajne.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Tył Hondy Civic VIII to jednocześnie zaleta i wada tego modelu. Zaletą jest niewątpliwie futurystyczny design, którego nie da się pomylić z żadnym innym europejskim samochodem. Wada to kiepska widoczność do tyłu: nie dość, że szyba została podzielona spoilerem, to jeszcze nie ma wycieraczki.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Nadwozie Hondy, które zostało obsypane wieloma nagrodami za projekt, pełne jest designerskich smaczków. Popatrzcie na przykład na tę klamkę w kształcie strzałki. Niestety, bywa ona źródłem kłopotów - w używanych egzemplarzach zdarza się, że otwieranie drzwi odbywa się z oporami.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Kolejnym ulubionym motywem stylistów Hondy Civic VIII Type S VIII generacji był kształt zbliżony do trójkąta. Znajdziemy go na przykład na lusterkach bocznych, gdzie przyjmuje formę lampy kierunkowskazu...
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 ...Na przednim zderzaku umieszczono trójkątne lampy przeciwmgielne. Nie mają one co prawda funkcji statycznego doświetlania zakrętów, ale użytkownicy zapewne się z tego ucieszą - dzięki temu rzadziej przepalają się żarówki.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Trójkątne są także wbudowane w atrapę tylnego "dyfuzora" końcówki wydechu. Takie wyszukane detale powodują, że na tle większości konkurentów Honda Civic 1.8 Type S wygląda tak, jakby była fabrycznie tuningowana. Układ wydechowy należy do trwałych elementów Hondy.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Również tylne lampy Civika VIII generacji wykonano z niebywałą starannością. Przy oględzinach Hondy z drugiej ręki - i sprawdza się to w zasadzie niezależnie od modelu - warto zwrócić uwagę na fugi między elementami karoserii, które powinny być nieduże i idealnie równe. Wszelkie niedociągnięcia w tym zakresie sugerują przebytą kolizję.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Jak już jesteśmy przy tylnej części nadwozia, to zajrzyjmy do bagażnika. Szok - kufer Hondy Civic 1.8 Type S ma pojemność aż 456 litrów. To wynik nieosiągalny dla kompaktowych hatchbacków konkurencji! Możliwości przewozowe Hondy są ogromne, a bagażnik w używanych autach jest szczelny i odporny na zawilgocenie.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Jeżeli spodobało Wam się nadwozie Hondy Civic 1.8 VIII generacji z roku 2008, to powinniście zakochać się także w kokpicie, który zaprojektowano z prawdziwie kosmicznym rozmachem.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Za kierownicą Hondy Civic 1.8 Type S usiądziecie w wygodnych, obszernych, dobrze trzymających na zakrętach fotelach. Zaznaczymy jednak, że te siedzenia usytuowano nisko, a nie każdy kierowca lubi siedzieć "na podłodze". Ilość miejsca na nogi jest przyzwoita.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Regulacja siedzeń Hondy Civic VIII 1.8 odbywa się za pomocą dźwigni i jest to niezawodne rozwiązanie. Na fotografii widać także przyjemną w dotyku tapicerkę welurową, którą wykończono wnętrze wersji Type S. Czasem w kabinie potrafi coś zaskrzypieć na wybojach, ale źródłem tych hałasów z reguły nie są fotele.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Wizyta na tylnej kanapie Hondy Civic VIII 1.8 jest niemniejszym zaskoczeniem od bagażnika. Mimo trzydrzwiowej karoserii, ilość miejsca na nogi jest imponująca! Co ciekawe, kanapę można złożyć jednym ruchem, a jeżeli nie jest to niezbędne, to pod siedziskiem znajduje się spora ilość miejsca na np. torbę.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 A teraz pora na dalszą część uczty - detale wnętrza. Zaczniemy od tego, co wygląda w miarę normalnie i zaznaczymy od razu, że nie będzie tego wiele. Takim "zwyczajnym" elementem kokpitu Hondy Civic VIII 1.8 Type S jest dźwigienka kierunkowskazu. Niezwyczajne jest jej działanie - jest krótka, a przełączniki działają bardzo, bardzo solidnie.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Nieco mniej rozbudowana jest dźwignia włączająca wycieraczki. Ani ona, ani silnik wycieraczek nie sprawiają kłopotu nawet w mocno eksploatowanych egzemplarzach Hondy Civic VIII.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Projekt panelu z włącznikami ogrzewania foteli także nie wiąże się z żadnymi stylistycznymi fajerwerkami. Ten element wyposażenia także nie wzbudza zastrzeżeń w używanych Hondach Civic VIII.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Naszą listę "normalnie" wyglądających instrumentów kokpitu Hondy Civic 1.8 Type S zamyka panel sterowania elektrycznych szyb i lusterek. One też są po japońsku niezawodne i działają nawet w najbardziej leciwych Hondach Civic VIII generacji.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 A oto - radio Hondy Civic VIII. Owszem, dziś nie wygląda jakoś nadzwyczajnie, ale w czasach debiutu tego auta niewielu konkurentów miało tak mocno zintegrowane z kokpitem panele systemu audio. Panel bywa niestety źródłem hałasów podczas jazdy. Serwisy znają temat i pomagają, demontując panel i podkładając gąbkę.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Na lewym ramieniu obszytej skórą i bardzo efektownej kierownicy Hondy Civic VIII 1.8 Type S znalazły się przemyślane przyciski do sterowania radiem. Zaprojektowano je tak, aby trudno było przez przypadek ich użyć.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Prawe ramię prezentowanej Hondy Civic VIII Type S z roku 2008 zawiera z kolei przyciski do sterowania tempomatem. Układ kierowniczy bywa powodem kłopotów ze względu na awarie modułu elektrycznego wspomagania. Przy braku zamienników naprawa jest niestety kosztowna i wymaga wydania 4-5 tys. złotych.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Charakterystyczną i bardzo rzadko spotykaną u innych marek cechą Hondy Civic VIII jest dzielony panel wskaźników. Cyfrowy prędkościomierz znalazł się pod przednią szybą i obserwujemy go ponad kierownicą, podczas gdy...
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 ...obrotomierz zobaczymy w świetle koła kierownicy. Ma on wyjątkowo wyszukaną formę z centralnym wyświetlaczem. Niestety, także panel wskaźników Hondy Civic VIII 1.8 bywa źródłem niepożądanego hałasu i skrzypienia, ale wymontowanie go i zamontowanie z użyciem gąbki najczęściej załatwia sprawę.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Na środku kokpitu pod przednią szybą Hondy Civic VIII znalazł się także jeszcze jeden wyświetlacz, przekazujący między innymi informacje o ustawieniach klimatyzacji. Jak widać po liczbie wyświetlanych temperatur, prezentowane auto ma dwustrefową klimatyzację elektroniczną.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Do jej obsługi służy nietypowy zestaw przełączników i pokrętło do regulacji temperatury. Pod nim umieszczono przycisk Dual, który umożliwia połączenie ustawień lewej i prawej strony - wystarczy, że kierowca Hondy Civic VIII 1.8 Type S wyreguluje swoją temperaturę, a prawa strona kabiny skopiuje jego ustawienia.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 A teraz pora zająć się specjalnością Hondy, czyli 1,8-litrowym silnikiem benzynowym, bardzo lubiącym wysokie obroty. Uruchamia się go tym oto przyciskiem. To czysty gadżet, bowiem aby to zrobić, trzeba najpierw włożyć kluczyk do stacyjki i go przekręcić. To, co jest nad przyciskiem, to dysza nawiewu.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Wbrew temu, co podają niektóre źródła, silnik 1.8 i-VTEC wcale nie jest prostą konstrukcją. Wyposażono go w zaawansowany system sterowania zaworami, który umożliwia pracę w tzw. cyklu Atkinsona, kiedy stopień rozprężania jest większy, niż stopień sprężania. Ktoś jeszcze powie, że ten silnik jest prosty?
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Ten niezawodny motor ma 140 KM, co wystarcza na sprint do pierwszej "setki" w niecałe 9 sekund i osiągnięcie ponad 200 km/h. Jedynie bezobsługowy łańcuch rozrządu Hondy Civic VIII 1.8 i-VTEC miewa sporadyczne awarie napinacza oraz czasem potrafi się przedwcześnie rozciągnąć. Kierowcę wspiera seryjny system kontroli stabilności.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Oto kolejny charakterystyczny dla Hondy Civic VIII element: sferyczna osłona dźwigni sześciobiegowej skrzyni. Cechą szczególną przekładni jest zalecenie wymiany oleju co 120 tys. km. Biegi w Civiku 1.8 nie wchodzą może super precyzyjnie, ale mechanizm sterujący dźwigni jest trwały.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Zawieszenie Hondy Civic VIII 1.8 Type S jest raczej twardo zestrojone. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, z tyłu zamontowano prostą belkę skrętną zamiast układu wielowahaczowego. Plus takiego rozwiązania to trwałość - elementy metalowo-gumowe tylnego zawieszenia wymagają wymiany dopiero po 120-150 tys. km. To dobry wynik.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 Type S to bardzo bogato wyposażona wersja Hondy Civic VIII 1.8, dlatego nikogo zapewne nie zdziwi, że prezentowany egzemplarz miał na pokładzie komplet poduszek powietrznych.
Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008

Ponieważ fabryczny serwis i części do Hondy Civic VIII są drogie, prezentujemy koszt wymiany niektórych części w nieautoryzowanym serwisie.
Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - opinie motospace.pl: Civic 8. generacji, zwany też UFO, to wyjątkowy samochód i dobrze utrzymuje cenę. Awarie jak na dzisiejsze warunki, a raczej jak na niezawodność samochodów, które można kupić w salonach z miniaturowymi doładowanymi benzyniakami, są sporadyczne. Honda Civic 1.8 to pewny typ. Warto ją mieć.
Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - dane techniczne: Silnik benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, z czterema zaworami na cylinder i wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego; pojemność skokowa: 1799 cm3; moc maksymalna: 140 KM przy 6300 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 174 Nm przy 4300 obr./min.; sześciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s; prędkość maksymalna: 205 km/h; masa własna: 1200 kg; ładowność: 550 kg. Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 8,8/5,5/6,7 l/100 km. Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - wymiary: długość: 4270 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2046/1785 mm; wysokość: 1460 mm; rozstaw osi: 2620 mm; pojemność bagażnika 415-1282 l; opony montowane standardowo: 225/45 R17. 

Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.