Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane

Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane
Sympatyczny wygląd, przystępna cena, a przede wszystkim bardzo oszczędny silnik benzynowy, to zalety używanego Citroena C1. A jak z niezawodnością?
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Konstrukcję zaprojektowały wspólnie koncern PSA oraz Toyota, w wyniku czego powstały trzy auta: Citroen C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo. Wszystkie trzy produkowane były w tej samej fabryce, różniły je jedynie drobne detale. Citroen C1 został zaprezentowany w roku 2005 podczas odbywających się w Genewie targów motoryzacyjnych.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Prezentowany przez nas samochód to Citroen C1 pierwszej generacji, wyprodukowany w 2007 roku czyli tuż przed pierwszym face liftingiem. Pierwsza zmiana kosmetyczna została dokonana w roku 2008 i polegała na delikatnym przeprojektowaniu przodu auta. Drugi face lifting odbył się w roku 2012, odmłodzono przód oraz tył auta, Citroen otrzymał światła do jazdy dziennej wykonane w technologi LED. Obecnie oferowana jest druga generacja Citroena C1.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Citroen C1 został zaprojektowany jako tanie miejskie auto. O tym że jest to miejski samochód możemy przekonać się patrząc na sylwetkę i wymiary auta. C1 mierzy 3435 mm długości oraz 1630 mm szerokości a rozstaw osi to zaledwie 2340 mm. Takie wymiary w ruchu miejskim to nie wada - raczej zaleta. Niewielkie gabaryty auta zdecydowanie ułatwiają poruszanie się zatłoczonymi uliczkami i parkowanie na ciasnych miejscach postojowych.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Wysoko poprowadzona linia zarówno przedniego jak i tylnego zderzaka zaoszczędzi nam sporo zmartwień gdy przydarzy się drobna parkingowa przycierka. Element z tworzywa zdecydowanie łatwiej naprawić, przedni zderzak składa się z dwóch części i można je wymieniać niezależnie. Ingerencje blacharsko-lakiernicze zazwyczaj są znacznie droższe i bardziej skomplikowane.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Tyle ogólnych informacji, przejdźmy zatem do konkretów. Używany Citroen C1, którym mieliśmy okazję podróżować, to auto wyposażone w nowoczesny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności jednego litra, rozwijający moc 68 KM. Jednostka zaprojektowana przez Toyotę to jeden z elementów stosunkowo mało podatnych na usterki. Trzeba przyzwyczaić się do terkotu generowanego przez trzy cylindry, jak również do lekkich wibracji na niskich obrotach.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Silnik, dzięki zmiennym fazom rozrządu, wkręca się żwawo na obroty, a zestopniowanie skrzyni biegów pozwala osiągnąć pierwszą setkę już na drugim przełożeniu. Jednak jazda na wysokich obrotach obniża dość mocno komfort podróżowania Citroenem C1. Brutalniejsze traktowanie pedału gazu powoduje nieprzyjemny hałas w słabo wygłuszonej kabinie. Niedogodności te zrekompensuje nam spalanie małego Citroena. W dynamicznym ruchu miejskim C1 powinien zadowolić się około 7-8 litrami benzyny na sto kilometrów. Kierowcy z lżejszą prawą stopą spokojnie zejdą ze spalaniem do 6-7 l/100 km. W mieście!
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Hałas podczas jazdy przenoszony z komory silnika to wynik oszczędności na materiałach wygłuszających. Poczyniono je niestety również gdzie indziej - przykład to brak plastikowych nadkoli z tyłu używanego Citroena C1. Podrywany przez opony piach, czy też kamienie, uderzając w gołą blachę, przypominają swoim łoskotem gradobicie. Dodatkowo w zakamarki pomiędzy zderzakiem a tylnym pasem dostaje się błoto i utrzymuje wilgoć co w konsekwencji prowadzi do pojawiania się pierwszych oznak korozji.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Nasz używany Citroen C1 to auto w podstawowym wariancie wyposażenia. Szyby opuszczane są za pomocą korbek, lusterka boczne sterowane od wewnątrz manualnym manipulatorem, znajdującym się na słupku drzwiowym. Nie znajdziemy tu klimatyzacji, obrotomierza, jak również fabrycznego radia. Niestety, wiele egzemplarzy Citroena C1 opuszczało salony właśnie z takim wyposażeniem.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Miejsca na przednich fotelach Citroena C1 jest wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób. Na miejskich dystansach krótkie i nisko posadowione siedziska nie przeszkadzają, ale na dłuższej trasie nie będą dobrze podpierały ud kierowcy. Fotelom brak także odpowiedniego podparcia lędźwi. Trzymanie boczne jest raczej szczątkowe, a skokowa regulacja kąta pochylenia oparcia mało precyzyjna. Trzeba za to przyznać, że w używanym Citroenie C1 fotel nie trzeszczy i wszystko solidnie się trzyma.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Na tylnej kanapie jest już znacznie gorzej: ciasno, mało miejsca na nogi. W wersji trzydrzwiowej, aby dostać się do tyłu Citroena C1, należy sforsować przesuwany przedni fotel, niestety pozbawiony pamięci ustawienia, co w konsekwencji zmusza do ponownego regulowania odległości siedziska. Citroen C1 rejestrowany jest na cztery osoby. To chyba dobrze, bo ciężko mi sobie wyobrazić trzech rosłych dżentelmenów na tylnej kanapie tego auta.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Bagażnik Citroena C1 nie porywa swoimi wymiarami i jest to bardzo delikatne stwierdzenie. 139 litrów z oparciami w pionowym położeniu i 751 litrów po ich złożeniu to wszystko, na co stać miejską "cytrynę". Wewnątrz kufra zmieścimy jedynie małą walizkę lub dwie siatki z zakupami. Dzielona tylna kanapa ułatwia przewożenie większych pakunków, jednak nasz egzemplarz to wersja podstawowa, a taki bajer był dostępny jedynie za dopłatą.


To, co każdy, kto kupuje samochody używane i wybierze Citroena C1, Toyotę Aygo lub Peugeota 107, dostanie w standardzie, to zaskakująco dobre osiągi, co możecie zobaczyć na powyższym filmie. Trochę przeciągnąłem drugi bieg, ale z drugiej strony bez obrotomierza trudno to jednoznacznie ocenić.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Regulację lusterek w używanym Citroenie C1 należy wykonywać delikatnie, a najlepiej pomóc sobie drugą ręką, popychając szkło lustra w wybranym kierunku. Często bowiem uszkodzeniu ulega cięgno sterujące. Podczas eksploatacji mogą pojawić się dziwne stuki w okolicy drzwi, a po wizycie na myjni wilgoć wewnątrz auta. Wszystko to za sprawą źle spasowanych uszczelek. Niestety, wymiana no nowe rozwiązuje problem tylko na jakiś czas.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Konsola środkowa Citroena C1 jest prosta i intuicyjna. Lewa dźwignia steruje rozdziałem nawiewu, a prawa - temperaturą tłoczonego do kabiny powietrza. Na środku pokrętło do wyboru prędkości dmuchawy. W wersjach z klimatyzacja mamy jeszcze dźwignię sterującą dopływem powietrza z zewnątrz. Nad pokrętłem dmuchawy znajduje się czerwony włącznik świateł awaryjnych, niestety materiał z którego został wykonany nie należy do trwałych i lubi pękać. Tak też się stało w przypadku naszego używanego Citroena C1.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Wnętrze Citroena C1 zostało wykończone grubym, twardym w dotyku plastikiem. Panele drzwiowe, pozbawione tapicerki, do połowy pokrywa blacha w kolorze nadwozia, a jedynie dolną część stanowi plastikowa kieszeń w formie schowka. Po kilkuletniej eksploatacji plastikowe elementy dają o sobie znać różnymi hałasami. Zwłaszcza przednia konsola lubi solidnie trzeszczeć. Zdarza się, że dźwignia zmiany biegów stawia nieprzyjemny opór podczas zmiany przełożeń - to typowe dla Citroena C1, Toyoty Aygo i Peugeota 107. Opory i luzy w mechaniźmie zmiany biegów potrafiły się pojawiać już po przebiegu kilkunasty tysięcy kilometrów w nowym samochodzie.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona, a z tyłu zastosowano belkę zespoloną. Proste i sprawdzone rozwiązanie nie powinno sprawiać większych kłopotów w serwisowaniu. Tuleje wahacza czy łączniki stabilizatora to elementy dostępne w bardzo przystępnych cenach.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane Citroen C1 - opinie motospace.pl: zwinne auto dla dwóch osób, swobodnie podróżujących na przednich fotelach. Tylne siedzisko lepiej spełnia funkcję dodatkowego miejsca na bagaż niż kanapy dla podróżnych. C1 ma bardzo mały bagażnik. Za to benzynowy silnik w miejskich warunkach zapewnia wystarczające osiągi i jest zadziwiająco elastyczny, a także oszczędny. Awaryjność okazuje się niska, a zamienniki części eksploatacyjnych można kupić w atrakcyjnych cenach. Zakup używanego Citorena C1, Toyoty Aygo lub Peugeota 107 z benzynowym silnikiem 1.0 to dobra i mało ryzykowna inwestycja, rokująca bardzo niskie koszty eksploatacyjne.
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane

Citroen C1 1.0 - dane techniczne: Silnik benzynowy, trzycylindrowy, rzędowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 998 cm3; moc maksymalna: 68 KM przy 6000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 93 Nm przy 3600 obr./min.; pięciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 35 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,7 s; prędkość maksymalna: 157 km/h; masa własna: 800 kg; ładowność: 380 kg. Citroen C1 1.0 - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 5,6/4,1/4,6 l/100 km; spalanie podczas testu miasto/trasa: 6-7/4,5-5,5 l/100 km. Citroen C1 1.0 - wymiary: długość: 3435 mm; szerokość z lusterkami/bez: 1855/1630 mm; wysokość: 1465 mm; rozstaw osi: 2340 mm; pojemność bagażnika 139-751 l; 

Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.