Toyota Land Cruiser to od lat uosobienie solidności i dzielności terenowej, które połączono z luksusowym wyposażeniem
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Myli się ten, kto sądzi, że będziemy znowu pisali o komfortowym SUV-ie na zakupy z oszczędnym dieslem. Nic z tego - tym razem będzie o Toyocie Land Cruiser 150 4.0 V6, czyli solidnej terenówce, zbudowanej na ramie, z benzynowym, paliwożernym napędem, który bimba sobie z kryzysu.
Hopa, jaką nasza Toyota Land Cruiser 4.0 V6 wykonała na zdjęciu otwierającym materiał, to nie żadem fotomontaż - ten pojazd o grubo ciosanej karoserii takich wyzwań się nie boi. I wzbudza zaufanie. Chcecie dowód? Odwiedźcie kraje afrykańskie - tam roi się od Land Cruiserów, bo nikt nie chce ryzykować awarii 100 km od najbliższej miejscowości.
Nie tak dawno Toyota obchodziła jubileusz produkcji aut z napędem 4x4, o czym informuje kolekcjonerska plakietka na naszym Land Cruiserze 150. A wracając do licznej reprezentacji tej marki w krajach gdzie na auta czyha upał i pustynny piasek - ta sytuacja podpowiada, jak należy ten pojazd traktować. Czyli?
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Toyota Land Cruiser 150 ma być przede wszystkim niezawodnym i wytrzymałym środkiem transportu. Nie dajcie się zwieść luksusowemu wyposażeniu i skórzanej tapicerce - Land Cruiser nie boi się błota ani jazdy w terenie. Jego konstruktorzy od lat próbują go maksymalnie "ucywilizować", żeby zapewnić maksimum komfortu także na asfaltowych drogach.
Zaglądając do wnętrza dość topornie wystylizowanej karoserii Toyoty Land Cruiser 150 otwieramy drzwi do luksusu. Plastiki są co prawda średniej jakości, a drewno to tylko imitacja, niemniej zajęcie miejsca na jednym z wysoko usytuowanych foteli zapowiada bardzo komfortową podróż.
Jest jednak miejsce, w którym nie radzimy podróżować Toyotą Land Cruiser 150 na długich dystansach, a mówimy o... Bagażniku! Tam bowiem na bocznej ścianie znajdziemy dwa czarodziejskie przyciski. Domyślacie się już, co się stanie, kiedy ich użyjemy? No to uwaga, naciskamy...
... i nagle spod podłogi wyłaniają się dwa dodatkowe miejsca. W pakiecie z tymi fotelami dostępna jest także dodatkowa klimatyzacja dla trzeciego rzędu siedzeń, która pozwala wytrzymać tam nawet podczas tropikalnych upałów, ale różnica w komforcie w porównaniu z kanapą drugiego rzędu jest ogromna.
Bagażnik lepiej sprawdza się w swojej rdzennej funkcji, czyli wtedy, kiedy nie korzystamy z dodatkowych foteli. Wtedy do kufra Toyoty Land Cruiser 150 można zapakować ponad 620 litrów pakunków. A nie szkoda jasnej wykładziny? Bez obaw, jakość wykończenia nie jest aż tak ekskluzywna, jak ceny Land Cruisera 4.0 V6, które zaczynają się od 245 000 zł.
Kierowca Toyoty Land Cruiser 150 ma przed sobą olbrzymią kierownicę, którą wykończono sztucznym drewnem - czymś, co wzbudza w nas wyjątkowo mieszane doznania estetyczne. Na pocieszenie możemy napisać, że koło kierownicy jest odpowiednio grube i dzięki odpowiednim uwypukleniom dobrze leży w dłoniach na trasie i w terenie.
W zasadzie kierownica psuje cały efekt, bo poza nią kabina Toyoty Land Cruiser 150 4.0 V6 wygląda nawet nowocześnie. Nienagannie czytelne i z wdziękiem narysowane zegary umieszczono w miarę blisko siebie, a między nimi zainstalowano bardzo wyraźny i oszczędny we wskazaniach wyświetlacz.
Gdyby zdarzyło się, że kierowca okaże się audiofilem, Toyota Land Cruiser 150 nie może go zawieść. Taką gwarancję daje zamontowany na pokładzie 14-głośnikowy zestaw nagłośnieniowy marki JBL z procesorem dźwięku przestrzennego i zmieniarką płyt w kokpicie. Gra zaskakująco dobrze.
Uważny obserwator zauważył zapewne przycisk "Start" obok panelu radia. Cóż, ten gadżet dotarł także do terenowej Toyoty. Po jego użyciu, spod maski ponaddwutonowego Land Cruisera 150 dobiega basowy pomruk czterolitrowego sześciocylindrowca. I to wcale nie diesla!
Pracująca pod maską Toyoty Land Cruiser 150 4.0 V6 benzynowa, dwudziestoczterozaworowa maszyneria generuje 282 KM i jak na współczesne standardy jest to niezbyt wysilona jednostka napędowa. Niby to duża moc, ale auto jest ciężkie, i osiągi na pewno nie będą sportowe: "setka" pojawia się na prędkościomierzu po nieco ponad 9 sekundach.
Prędkość maksymalna Toyoty to 180 km/h. I byłoby całkiem sympatycznie i komfortowo, gdyby nie spalanie. W mieście dynamiczna jazda nie pozwala zejść poniżej 20 l/100 km. Na autostradzie Land Cruiser 4.0 V6 pochłania hektolitry benzyny, co nie powinno dziwić zważywszy, że mamy do czynienia z pojazdem o aerodynamice bloku mieszkalnego.
W terenie natomiast nadmiar mocy Toyoty jest po prostu gigantyczny. Land Cruiser 4.0 V6 wzbija tumany piasku i miele kołami w miejscu, kiedy tylko kierowca mocniej doda gazu. W takiej scenerii terenowa Toyota może wreszcie pokazać, na co ją stać, i udowodnić, że na asfalcie warto znosić "bujające" prowadzenie, aby zaszaleć w terenie.
Land Cruiser 150 4.0 V6 ma reduktor, który załączamy widocznym na zdjęciu pokrętłem. Toyota oferuje także asystenta zjazdu, nie pozwalającego na przekroczenie bezpiecznej prędkości. Do dyspozycji jest również blokada mechanizmu różnicowego, a także tryby pracy napędu zoptymalizowane pod różne nawierzchnie.
Parametry terenowe Toyoty są imponujące. Luksusowy Land Cruiser 150 4.0 V6 potrafi pokonać wzniesienie o pochyleniu 42 stopni, a także jechać wzdłuż pochyłości o nachyleniu 42 stopni. Przy tak wysokim nadwoziu to niemal niewiarygodne! Jeżeli to komuś nie wystarczy, może przejechać przez wodę o głębokości do 70 cm bez uszczerbku dla Toyoty.
Podczas jazdy Toyotą Land Cruiser po asfalcie przydaje się zawieszenie o regulowanej twardości. To mądre i rozsądne rozwiązanie, pozwalające korzystać z walorów miękkiego resorowania w terenie, a jednocześnie zachować bezpieczeństwo na trasie. Jedynie przycisk do obsługi systemu umieszczono w bezsensownym miejscu.
Mogli byśmy jeszcze długo i z przyjemnością ujeżdżać Toyotę Land Cruiser 150 4.0 V6. Ale co to? Kończy nam się benzyna!
Autor: Michał Krasnodębski
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.