Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacie

Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacie

Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacie

www.motospace.pl

Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacie

Testujemy: Skoda Superb Kombi 1.8 TSI 4x4
Nasza ocena: 9.0/10
dat/articles/2012-12/skoda-superb-1-8-tsi-4x4-kombi-w-mega-formacie-159.jpg
Zanim nie usiądziesz na tylnej kanapie Skody Superb kombi, nie dowiesz się, jak dużo miejsca jest w najprzestronniejszym kombi na rynku!

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieTo będzie pierwszy test, który zaczniemy od tyłu. Od tyłu samochodu, rzecz jasna. Oto przyczyna: pod elektrycznie podnoszoną i zamykaną klapą Skody Superb kombi znajduje się luk bagażowy o pojemności aż 633 litrów! Znacie konkurenta, który przy długości 4,84 metra oferuje więcej?
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieWidok po otwarciu klapy jest jeszcze bardziej zachęcający: bagażnik ma bardzo praktyczne, prostokątne kształty, co czyni go idealnym do pakowania już wcześniej wypełnionych rzeczami walizek. Biorąc pod uwagę możliwość ładowania po dach, trzeba się naprawdę postarać, aby tę przestrzeń wypełnić. Na deser: ładowność Skody Superb kombi to aż 640 kg!
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formaciePodążając od tyłu ku przodowi, nie usiądziemy od razu za kierownicą. Oto bowiem mamy do czynienia z jednym z niewielu aut, w którym na tylnej kanapie jest po prostu mega wygodnie i to niezależnie od wzrostu kierowcy! Nawet Mercedes klasy S nie oferuje takiej ilości miejsca na nogi, jak Skoda Superb kombi.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieDopiero po zaliczeniu najbardziej spektakularnych atrakcji Superba w wersji kombi można nacieszyć oko designem, który o ile z przodu jest w zasadzie identyczny z sedanem...
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacie...o tyle z tyłu auto wygląda przyjemniej niż wersja czterodrzwiowa, która w razie potrzeby potrafi być także liftbackiem. Szczególnie tylne lampy Superba w wersji kombi wydają nam się przyjaźniejsze od strony estetycznej. Co istotne, ogromne kombi nie jest przesadnie ciężkie - auto bez kierowcy waży nieco ponad półtorej tony.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieRzut oka na przednie fotele podpowiada, że i tutaj będzie wygodnie. I to jest prawda - również z przodu jest mnóstwo miejsca, a kierowca może się cieszyć z nieco podwyższonej pozycji za kierownicą, zapewniającej dobrą widoczność do przodu. W obserwowaniu drogi na skrzyżowaniach nieco przeszkadzają grube przednie słupki.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieObsługa instrumentów Skody Superb kombi jest bardzo prosta - w kokpicie obyło się bez eksperymentów stylistycznych, a wszystko podporządkowano wzorowej funkcjonalności. Jednym z elementów pozytywnie wpływających na wygodę prowadzenia jest "stojący" pedał gazu mocowany na podłodze.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieZegary Skody Superb są tak proste, jak to tylko możliwe, a między nimi znalazł się nasz ulubiony gadżet koncernu Volkswagena: wyświetlacz Maxi Dot, pokazujący białe cyfry i litery na czarnym tle. To rozwiązanie, razem ze standardowymi w wersji Ambition reflektorami ksenonowymi, czyni jazdę w nocy mniej męczącą.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieRównież standardem są cztery szyby sterowane elektrycznie z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem - kiedy podnosząca się szyba napotka na opór, automatycznie się opuszcza. Lusterka są elektrycznie ustawiane oraz składane.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieCzteroramienna kierownica wielofunkcyjna wymagała dopłaty w wysokości 800 zł i są to dobrze zainwestowane pieniądze. Choć wygląda ona na nieco za dużą, to Skoda Superb kombi prowadzi się bezproblemowo. Co istotne, siła wspomagania rośnie podczas manewrów parkingowych, co czyni je wyjątkowo łatwymi do przeprowadzenia bez śladu wysiłku.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieNawigacja satelitarna z dużym wyświetlaczem kosztowała dodatkowo 2200 zł. To jedno najbardziej atrakcyjnych cenowo fabrycznych urządzeń nawigacyjnych dostępnych na rynku. Działa bezproblemowo.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formaciePod maską Skody Superb kombi znalazł się znany silnik 1.8 TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego moc to 160 KM, co wystarcza na sprint do "setki" w 8,8 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 215 km/h. To dobre parametry, a jeżeli weźmiemy pod uwagę, że...
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacie...testowana Skoda Superb kombi ma napęd na cztery koła, to nawet bardzo dobre. Układ napędowy dostarcza moc do przednich kół, a dopiero wtedy, gdy nastąpi ich poślizg, dołączany jest napęd kół tylnych. To powoduje, że na nawierzchni o dobrej przyczepności Superb 4x4 prowadzi się podobnie, jak wersja przednionapędowa.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieSilnik Skody Superb 1.8 TSI 4x4 współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Skok lewarka i opory jego ruchu dobrano na tyle trafnie, że zmiana biegu to przyjemność. Do codziennej jazdy najczęściej wykorzystywaliśmy biegi od pierwszego do piątego, "szóstka" jest zdecydowanym nadbiegiem do jazdy autostradowej.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieResorowanie jest wystarczająco komfortowe, ale nie jest to "latający dywan". Uzyskanie tak wysokiej ładowności przy nieprzesadnej masie własnej Skody musiało wymagać zawieszenia o znacznej sprężystości. Na tym zdjęciu widać, jak duże szyby boczne ma Skoda, z czego bardzo ucieszą się pasażerowie tylni.
Skoda Superb 1.8 TSI 4x4 - kombi w mega formacieTo jak to jest z tą Skodą - czy jeżdżąc Superbem tęskniliśmy za Volkswagenem? Nie! Może czasem za Audi... Ale Superb kombi to tak przestronne, wygodne i atrakcyjnie wyposażone auto, że prowadząc je nie tęskniliśmy absolutnie za niczym.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE