Mercedes A180: przebojowy typ

www.motospace.pl

Mercedes A180: przebojowy typ

Testujemy: Mercedes A180 1.6 benzyna 122 KM Urban
Nasza ocena: 8.0/10
Mercedes A180: przebojowy typ
Czy pierwsza i druga generacja Mercedesa klasy A pozwalały poczuć luksusową duszę marki? Nie do końca. Nowy model ma szansę to zmienić!
Mercedes A180: przebojowy typ Żegnaj, minivanie! Witaj, dynamiczny, a w porównaniu z poprzednikiem niemal przyssany do jezdni, kompakcie! Nowy Mercedes klasy A zrywa z typowo rodzinnym charakterem i z ulubieńca taksówkarzy zamienia się w niskie, szerokie auto o sportowej linii, z napompowanymi kształtami i przodem typowym dla marki ze Stuttgartu.
Mercedes A180: przebojowy typ Tył auta pokazuje, że wizerunek Mercedesa jako na wskroś konserwatywnej marki można dziś włożyć między bajki. A przynajmniej w klasie kompaktowej - takiego tyłu nie ma żaden inny Mercedes i trudno go z tą marką skojarzyć. A to oznacza, że trójramienna gwiazda jest pewna kompetencji debiutanta i nie podpiera się sentymentem nabywców.
Mercedes A180: przebojowy typ Spodobała Wam się karoseria? To wnętrzem nowego Mercedesa klasy A będziecie zachwyceni! Oto jeden z najsubtelniej wystylizowanych kokpitów wśród obecnych modeli marki, może nie licząc supersportowych ikon motoryzacji. Zgrabnie, funkcjonalnie, elegancko, stylowo - miejsce kierowcy po prostu zachwyca. Naprawdę!
Mercedes A180: przebojowy typ W testowanym Mercedesie A180 kierowca siedzi na efektownym sportowym fotelu ze zintegrowanym zagłówkiem. Jeżeli właściciel dokupi odpowiedni pakiet wyposażenia, to prześwit między zagłówkiem a oparciem będzie podświetlony delikatnym, żółtym światłem diodowym. Prowadzący siedzi nisko nad podłogą - jedni to lubią, a inni nie.
Mercedes A180: przebojowy typ Zegary nowego Mercedesa A180 wykonano z precyzją godną szwajcarskiego zegarka. I choć fanów wysokich obrotów zawiedzie usytuowanie czerwonego pola obrotomierza tuż za liczbą 6, to esteci będą zadowoleni. Czytelność wyświetlacza jest znakomita, a elegancja wskaźników nie ma sobie równych wśród aut kompaktowych.
Mercedes A180: przebojowy typ Jak zwykle w Mercedesie, miejsce dźwigni wycieraczek zajmuje przełącznik automatycznej skrzyni biegów. Dlatego lewą dźwignią przy kierownicy nowej klasy A obsługujemy nie tylko kierunkowskazy i światła drogowe, lecz także wycieraczki. Niektórzy to lubią, my - niekoniecznie.
Mercedes A180: przebojowy typ Znakiem rozpoznawczym kokpitu nowej klasy A są charakterystyczne wloty powietrza i sterczący nad nimi wyświetlacz opcjonalnego systemu Command o przekątnej blisko osiemnastu centymetrów. Jego czytelność jest znakomita, zadbano o to, aby czcionki były odpowiedniej wielkości, a tła nie męczyły wzroku kierowcy po zmroku.
Mercedes A180: przebojowy typ Do zawiadowania systemem telematycznym nowego Mercedesa klasy A służy pokrętło umieszczone tuż przed przednim podłokietnikiem. Widać tutaj jedną z niewielu zalet przeniesienia dźwigni biegów pod kierownicę: tam, gdzie w manualnych odmianach klasy A znajduje się lewarek biegów, umiejscowiono dodatkowy schowek.
Mercedes A180: przebojowy typ Mercedes A180 może być wyposażony w rozbudowany system audio Harman Kardon Logic 7 z dwunastoma głośnikami i dźwiękiem przestrzennym opartym na Dolby Digital 5.1 przy wykorzystaniu subwoofera. Ten luksus znamy z większych Mercedesów. Wiele funkcji telematycznych można obsługiwać przy pomocy wielofunkcyjnej kierownicy.
Mercedes A180: przebojowy typ A jak zadbano o pasażerów tylnej kanapy Mercedesa A180? Nie zapewnia ona komfortu limuzyny, ale z drugiej strony subiektywnie nie jest tam dużo ciaśniej niż np. w Mercedesie klasy C. Do wrażenia że siedzimy w niekoniecznie przestronnym pojeździe przyczyniają się z pewnością niewielkie okna boczne których linia obniża się mocno ku tyłowi.
Mercedes A180: przebojowy typ Nowy Mercedes klasy A jest standardowo wyposażany w systemy prewencyjne. Na górze wyświetlacza widać symbol układu zapobiegania kolizji. Z kolei asystent uwagi kierującego potrafi wykryć zmiany w stylu prowadzenia samochodu świadczące o rosnącym zmęczeniu kierowcy. Wtedy wyświetlana jest filiżanka kawy i sugestia, by zrobić przerwę.
Mercedes A180: przebojowy typ Opcjonalnie nowego Mercedesa A180 można wyposażyć m.in. w monitor martwego pola lusterek. Radary sprawdzają, czy z boków lub z tyłu pojazdu nie pojawił się nadjeżdżający samochód i w razie wykrycia niebezpieczeństwa kolizji przy próbie zmiany pasa ruchu, emitowany jest sygnał ostrzegawczy.
Mercedes A180: przebojowy typ W ramach systemu Command Online Mercedes oferuje w nowej klasie A także zintegrowaną nawigację z twardym dyskiem. Producent zapewnia, że przez trzy lata od rejestracji nowego pojazdu właściciel będzie mógł korzystać z bezpłatnej aktualizacji map Europy. System Command Online umożliwia także korzystanie z aplikacji Google.
Mercedes A180: przebojowy typ W opcji dostępna jest także w pełni elektryczna regulacja foteli z możliwością zapamiętania ustawień dla trzech osób. Wraz z pozycją fotela zapamiętywane jest także ustawienie lusterek nowej klasy A. Tradycyjnie dla Mercedesa, przyciski sterujące regulacją siedzeń umiejscowiono na drzwiach.
Mercedes A180: przebojowy typ Na liście wyposażenia opcjonalnego nowego Mercedesa A180 znajduje się automatyczna klimatyzacja dwustrefowa Thermotronic. To rozbudowane urządzenie potrafi interpretować nastawy temperatury i konfrontować je z danymi z czujników nasłonecznienia, wilgotności i jakości powietrza. Działa znakomicie.
Mercedes A180: przebojowy typ Widok pod maską Mercedesa A180 trudno uznać za inspirujący. Jednak pod plątaniną przewodów i osłoną plastikowych dekli kryje się potencjał, który wystarczy do codziennej jazdy niezbyt wymagającym kierowcom. Czterocylindrowy silnik benzynowy przy wsparciu turbodoładowania wytwarza 122 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm.
Mercedes A180: przebojowy typ Ponieważ maksymalny "ciąg" jest dostępny już od 1250 obrotów na minutę, a maleć zaczyna dopiero powyżej 4000 obr./min, to Mercedesem A180 jeździ się trochę tak, jak wolnossącym, wolnoobrotowym benzyniakiem o dużej pojemności. Silnik jest bowiem elastyczny, ciągnie niemal od wolnych obrotów i legitymuje się znakomitym wyciszeniem.
Mercedes A180: przebojowy typ Układ napędowy testowanego Mercedesa A180 wyposażono w dwusprzęgłową skrzynię biegów 7G-DCT. Działa ona sprawnie, ale nie tak płynnie, jak tradycyjne automaty Mercedesa ze sprzęgłem hydrokinetycznym. W trybie automatycznym zmiana biegu następuje błyskawicznie, natomiast po użyciu łopatek na kierownicy występuje dość zaskakujące opóźnienie.
Mercedes A180: przebojowy typ Średnie spalanie nowej klasy A to teoretycznie 5,7 l benzyny na sto kilometrów, co jak na auto przyspieszające do "setki" w 9,1 sekundy i rozpędzające się do 202 km/h uznalibyśmy za dobry wynik. W praktyce podczas rozsądnej jazdy na trasie można zobaczyć "piątkę" przed przecinkiem. Jeżeli ktoś mocno wciska gaz, raczej jej nie zobaczy...
Mercedes A180: przebojowy typ Mercedes dobrze trzyma się drogi, tylko układ kierowniczy działa nieco ociężale. Ciekawe rozwiązanie stanowi opcjonalny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Standardowo klasa A ma elektryczne wspomaganie, którego siła ma maleć wraz ze wzrostem prędkości jazdy - potwierdzamy, rzeczywiście tak się dzieje, a menewrowanie na parkingu jest łatwe.
Mercedes A180: przebojowy typ Komfort resorowania nie jest może typowo "mercedesowski", jednak w tak niewielkim aucie trudno spodziewać się zawieszenia o twardości "latającego dywanu". Klasa A zapewnia przyzwoity kompromis między dynamiką a komfortem jazdy, i tyle. Czapki z głów za wyciszenie wnętrza także od szumu wiatru opływającego nadwozie.
Mercedes A180: przebojowy typ Po tym spotkaniu możemy śmiało powiedzieć, że nowy Mercedes klasy A to prawdziwy Mercedes. Może nie jest specjalnie duży czy przestronny, ale nie mniej okazały od swoich większych "braci".