Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko

www.motospace.pl

Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko

Testujemy: Audi Q3 Quattro 2.0 TDI 177 KM S-Tronic 7
Nasza ocena: 9.0/10
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko
Niektóre auta są szlachetne z urodzenia. Tymczasem Audi używa techniki VW, a stąd już niedaleko do niedrogich marek. Czy osobnik o takich powiązaniach rodzinnych może być arystokratą?
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Jeżeli założymy, że Audi to jednak arystokracja, będziemy musieli albo przyznać, że technika Volkswagena jest aż tak dobra, albo koncern z Ingolstadt jest mistrzem iluzji. A może jedno i drugie? Przecież Jaguar też potrafi maskować geny Forda. Teorie pozostawmy teoretykom - fakt jest taki, że Audi robi świetne auta i Q3 z pewnością do nich należy.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Audi Q3 wygląda jak miniatura Q5 i prezentuje się nad wyraz okazale. Myli się ten, kto sądzi, że Audi Q3 to SUV-maluch - nadwozie, zbudowane na płycie podłogowej Volkswagena Tiguana, ma długość 4,38 metra.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Tył Audi Q3 jest bardzo, bardzo charakterystyczny, przede wszystkim za sprawą niesamowitego wzoru tylnych świateł, a także z powodu nietypowej klapy bagażnika, zachodzącej mocno na boki (dzięki temu lampy nie są dzielone). Pod klapą kryje się 460-litrowy bagażnik.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Może zabrzmi to niewiarygodnie, ale na tle współczesnej rewii reflektorowej mody, przednie lampy Audi Q3 wyglądają dość skromnie, a przy tym ich estetyka jest wyszukana. Cieszymy się, że istnieją marki, które nie gustują w światłach sięgających od zderzaka aż do przedniej szyby.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Tylne lampy Audi Q3 mogłyby z powodzeniem posłużyć jako ozdoba w nowoczesnym wnętrzu mieszkania. Ich linie wspaniale harmonizują z przetłoczeniami na bokach nadwozia oraz na tylnej klapie. I wiecie co? Na żywo wyglądają jeszcze lepiej!
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Jeżeli ktoś dał się uwieść nadwoziu Audi Q3, to we wnętrzu może się już tylko zakochać. Połączenie ascetycznej prostoty wzornictwa z funkcjonalnością i pierwszorzędną jakością tworzyw tworzy prawdziwie magiczny nastrój, który bardzo trudno oddać na zdjęciach. Wyjątkowość tego auta odbiera się niemal wszystkimi zmysłami - nawet zapach się liczy.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Ale projektanci Audi dobrze wiedzą, że klienci marki zwracają uwagę na szczegóły i potrafią docenić zarówno kunszt stylisty, jak i inżyniera projektującego wnętrze. Nie obyło się jednak bez małej wpadki - panel klimatyzacji usytuowany jest zbyt nisko.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Jeżeli już przyzwyczaimy się do tego, że trzeba sięgać za dźwignię skrzyni biegów, aby np. ustawić temperaturę w kabinie Audi Q3, z obsługą klimatyzacji nie będzie najmniejszych problemów. Idealnie czytelny wyświetlacz pokazuje białe cyfry na czarnym tle - czyli lepiej być już nie mogło - a przyciski wybiera się intuicyjnie.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Nad klimatyzacją znajduje się dość dziwnie wyglądający panel sterowania systemem audio i nawigacją, z gniazdami kart pamięci i szczeliną połykającą płyty kompaktowe. Obsługa jest OK, ale czy to nie wygląda tak, jakby coś tu miało być, ale tego czegoś nie ma?
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Jest jeszcze coś, za co Audi Q3 powinno dostać nagrodę. Widzieliście kiedyś kokpit z mniejszą liczbą przycisków? Trzeba przyznać, że projektanci Audi fenomenalnie ogarnęli temat i nawet na kierownicy panuje ład i porządek.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Zegary są świątynią prostoty - jak na luksusowe, zaawansowane technicznie auto, są superczytelne. Wyświetlacz pokazuje białe informacje na czarnym tle (super!) a zegary są rozsądnie rozstawione i widać je całe przez kierownicę. Można? Można!
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko O ile w przeciętnym, popularnym aucie, włączniki i przełączniki to funkcjonalna konieczność, w Audi Q3 stanowią one ozdobę. Spójrzcie tylko na te przyciski elektrycznie sterowanych szyb...
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Nawet popielniczka wygląda wyjątkowo. Przyszli właściciele Audi Q3 lepiej niech patrzą na ręce przypadkowym pasażerom i znajomym, żeby im tej popielniczki nie zwędzili! Obok przezornie zamontowano piękny przycisk elektrycznego hamulca postojowego. Żeby odciągał uwagę od popielniczki.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Kierowca Audi Q3 rozsiada się na dużym i wygodnym fotelu. Jedyny postulat, jaki pozostawia to siedzenie, to lepsza przyczepność powierzchni siedziska w środkowej części - skóra jest po prostu śliska. Na tym zdjęciu widać także dość duże pochylenie kierownicy - wysocy kierowcy nie zawsze dosięgną do jej szczytu.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Tylna kanapa, chociaż nie zapewnia swobody ruchów na wysokości kolan pasażerów, to ma długie siedzisko i wygodnie pochylone oparcie. Szkoda, że drzwi wiodące na kanapę Q3 są dosyć krótkie.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko W Audi nawet wzornictwo napisów to prawdziwy majstersztyk - przedni pasażer zamiast anonimowego "airbag" widzi wygrawerowaną nazwę napędu. Mocy rozdzielanej na wszystkie cztery koła dostarcza 177-konny, dwulitrowy diesel...
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko ...połączony z dwusprzęgłową skrzynią S-Tronic (czyli siostrą volkswagenowskiej DSG). Zmienia ona biegi w mgnieniu oka i działa fantastycznie. Jedynie w sytuacjach, w których kierowca chaotycznie wciska i puszcza pedał gazu, ta znakomita skrzynia ustępuje płynnością działania tradycyjnym automatom ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Audi Q3 jeździ i prowadzi się wprost fantastycznie. Nie wierzycie, że SUV może prowadzić się jak kompakt? Sprawdźcie sami! Układ kierowniczy ma wyjątkowo progresywne działanie - zapewnia wyczucie na trasie i dziecinną lekkość manewrowania na parkingach.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Audi A3 2.0 TDI Quattro rozpędza się do "setki" w zaledwie 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna to imponujące 212 km/h. Takie osiągi mają jednak swoją cenę - ten dwulitrowiec to już nie superoszczędne 1.9 TDI i w mieście potrafi wypić nawet 10 l oleju napędowego na sto kilometrów jazdy.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Resorowanie jest dość sprężyste, a w polskich warunkach może nawet wydawać się twarde. Kierowcy Audi mają na to zapewne uniwersalne powiedzenie: "Jeżeli komfort jest słaby, to znaczy, że droga jest kiepska, bo moje Audi jest super!". W zasadzie po części mają rację, ale Q3 to raczej typ autostradowicza.
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko Takie właśnie jest Audi Q3 2.0 TDI Quattro - kosztowny w zakupie męski typ, którego chce się mieć, wąchać, prowadzić i dotykać. Za 150 tys. zł może być cały Twój...