Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

dat/articles/2015-01/nowy-volkswagen-passat-b8-silniki-spalanie-dane-techniczne-502.jpg

Pod maską Volkswagena Passata znajdziesz potężne czterocylindrowce. Za chwilę dowiesz się o nich wszystkiego - poznasz spalanie, dane techniczne i ceny, a także nasze opinie o poszczególnych wersjach silnikowych

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczneSkoro tutaj trafiliście, to z pewnością jesteście już po lekturze naszej trylogii o nowym Volkswagenie Passacie B8, gdzie w trzech częściach opisaliśmy dokładnie technologie, zastosowane w tym samochodzie. Dlatego od razu przejdziemy do rzeczy. Za chwilę poznacie dane techniczne, spalanie i ceny nowego Volkswagena Passata we wszystkich dostępnych wersjach silnikowych.

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI ACT

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 190 KM

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 240 KM Bi-Turbo 4MOTION

Jaki silnik polecamy najbardziej?

Po tej zamykającej cykl lekturze będziecie wiedzieli już o nowym Passacie naprawdę wszystko. Zaczynamy!

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI - dane techniczne

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 1395 cm3; moc maksymalna: 125 KM przy 5000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500-4000 obr./min.; 6-biegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 66 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s; prędkość maksymalna: 206 km/h; masa własna: 1244 kg.

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI -spalanie

Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 7,0/4,6/5,5 l/100 km.

VW Passat B8 1.4 TSI - wymiary

Długość: 4767 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2083/1832 mm; wysokość: 1456 mm; rozstaw osi: 2791 mm; pojemność bagażnika 586 l.

Cena najtańszej wersji z silnikiem 1.4 TSI 125 KM: 90 790 zł (Trendline). Gwarancja mechaniczna: 2 lata; gwarancja perforacyjna: 12 lat.

Passat B8 1.4 TSI - opinie

Podstawowy silnik w nowym Passacie ciągnie lepiej, niż można byłoby się spodziewać. Kiedyś już poradził sobie ze Skodą Superb, więc teraz bez trudu napędza lżejszego Passata B8. Ta jednostka napędowa preferuje średnie obroty, ale zapewnia przyzwoite osiągi w całym polu obrotomierza. Ponieważ jednak rezerwa mocy jest niewielka, to dynamiczna jazda po mieście i podróżowanie po autostradach odczuwalnie podnoszą spalanie.

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI ACT - dane techniczne

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, z aktywnym odłączaniem dwóch cylindrów podczas jazdy z małym obciążeniem, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 1395 cm3; moc maksymalna: 150 KM przy 5000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3000 obr./min.; 6-biegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 66 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s; prędkość maksymalna: 220 km/h; masa własna: 1312 kg.

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI ACT - spalanie

Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 6,1/4,4/5,0 l/100 km.

VW Passat B8 1.4 TSI ACT - wymiary

Długość: 4767 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2083/1832 mm; wysokość: 1456 mm; rozstaw osi: 2791 mm; pojemność bagażnika 586 l.

Cena najtańszej wersji z silnikiem 1.4 TSI ACT: 105 490 zł (Comfortline). Gwarancja mechaniczna: 2 lata; gwarancja perforacyjna: 12 lat.

Passat B8 1.4 TSI ACT - opinie

150 koni mechanicznych pod maską nowego Passata pozwala już cieszyć się całkiem dynamiczną jazdą. Volkswagen rozpędza się do "setki" w niewiele ponad 8 sekund i może pędzić 220 km/h. Dzięki technologii odłączania dwóch cylindrów spalanie w realnych warunkach jest około 0,5 l/100 km niższe, niż w wersji 125-konnej, jednak spalanie podawane przez producenta jest bardzo trudne do osiągnięcia.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI - dane techniczne

Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 1598 cm3; moc maksymalna: 120 KM przy 3600 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1750-3500 obr./min.; 6-biegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 66 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s; prędkość maksymalna: 206 km/h; masa własna: 1369 kg.

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI - spalanie

Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 4,9/3,8/4,2 l/100 km.

VW Passat B8 1.6 TDI - wymiary

Długość: 4767 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2083/1832 mm; wysokość: 1456 mm; rozstaw osi: 2791 mm; pojemność bagażnika 586 l.

Cena najtańszej wersji z silnikiem 1.6 TDI: 102 490 zł (Trendline). Gwarancja mechaniczna: 2 lata; gwarancja perforacyjna: 12 lat.

Passat B8 1.6 TDI - opinie

Mimo niezłego przyspieszenia i imponującej prędkości maksymalnej, najmniejszy diesel w ofercie Passata to raczej typ do spokojnej jazdy. Nie ma wystarczająco dużo siły, żeby umożliwić dynamiczną jazdę Passatem na niskich obrotach. Jak na podstawowego diesla jest on ponadto zdecydowanie za drogi.

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM - dane techniczne

Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 1968 cm3; moc maksymalna: 150 KM przy 3500 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1750-3000 obr./min.; 6-biegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 66 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s; prędkość maksymalna: 220 km/h; masa własna: 1400 kg.

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM - spalanie

Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 4,8/3,7/4,1 l/100 km.

VW Passat B8 2.0 TDI 150 KM - wymiary

Długość: 4767 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2083/1832 mm; wysokość: 1456 mm; rozstaw osi: 2791 mm; pojemność bagażnika 586 l.

Cena najtańszej wersji z silnikiem 2.0 TDI 150 KM: 110 690 zł (Trendline). Gwarancja mechaniczna: 2 lata; gwarancja perforacyjna: 12 lat.

Passat B8 2.0 TDI 150 KM - opinie

Dwulitrowy, 150-konny diesel to idealny silnik do nowego Passata. Cichy, elastyczny, płynnie pracujący, dynamiczny i oszczędny. Jeżeli Was na to stać, wybierzcie nowego Passata właśnie z tym motorem. To strzał w dziesiątkę.

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 190 KM - dane techniczne:

Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 1968 cm3; moc maksymalna: 190 KM przy 3500 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-3000 obr./min.; 6-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DSG; pojemność zbiornika paliwa: 66 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s; prędkość maksymalna: 235 km/h; masa własna: 1474 kg.

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 190 KM - spalanie

Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 5,4/4,1/4,6 l/100 km.

VW Passat B8 2.0 TDI DSG 190 KM - wymiary

Długość: 4767 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2083/1832 mm; wysokość: 1456 mm; rozstaw osi: 2791 mm; pojemność bagażnika 586 l.

Cena najtańszej wersji z silnikiem 2.0 TDI DSG 190 KM: 142 390 zł (Highline). Gwarancja mechaniczna: 2 lata; gwarancja perforacyjna: 12 lat.

Passat B8 2.0 TDI DSG 190 KM - opinie

190 KM z czterocylindrowego diesla z jedną tylko turbiną to wynik, który podpowiada, że charakterystyka tego silnika będzie dość agresywna. Ale opisaliśmy dane techniczne i spalanie wersji ze skrzynią automatyczną DSG właśnie dlatego, że dzięki niej jazda jest płynna mimo tego, że turbo dość gwałtownie wkracza do akcji. Osiągi Passata 2.0 TDI o mocy 190 KM są imponujące, ale jeżeli komuś nie są potrzebne aż tak spektakularne przyspieszenia, niech zostanie przy silniku 2.0 TDI 150 KM. Zaoszczędzi dużo pieniędzy.

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 240 KM Bi-Turbo 4MOTION - dane techniczne

Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa; pojemność skokowa: 1968 cm3; moc maksymalna: 240 KM przy 4000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 1750-2500 obr./min.; napęd na cztery koła; 7-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DSG; pojemność zbiornika paliwa: 66 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s; prędkość maksymalna: 240 km/h; masa własna: 1646 kg.

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 240 KM Bi-Turbo 4MOTION - spalanie

Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 6,4/4,6/5,3 l/100 km.

VW Passat B8 2.0 TDI DSG 240 KM Bi-Turbo 4MOTION - wymiary

Długość: 4767 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2083/1832 mm; wysokość: 1456 mm; rozstaw osi: 2791 mm; pojemność bagażnika 586 l.

Cena najtańszej wersji z silnikiem 2.0 TDI DSG 240 KM Bi-Turbo 4MOTION: 166 290 zł (Highline). Gwarancja mechaniczna: 2 lata; gwarancja perforacyjna: 12 lat.

Passat B8 2.0 TDI DSG 240 KM Bi-Turbo 4MOTION - opinie

To najmocniejszy czterocylindrowy silnik Diesla, wyprodukowany dotąd przez Volkswagena. Tak chwali się producent. Osiągi są rzeczywiście niesamowite (chociaż nie chce się nam wierzyć w te 6,1 sekundy do "setki"), ale auto jest znacznie cięższe od modeli z przednim napędem, a poza tym silnik nie brzmi już tak łagodnie, jak wersja 150-konna.

Nie jest też tak oszczędny, nawet podczas spokojnej jazdy. Napęd na cztery koła przyda się podczas ostrego ruszania i oczywiście w zimie. Niestety, ta wersja Passata jest już tak droga, że jej zakup zaczyna kłócić się z elementarną logiką. Dlaczego? Choćby dlatego, że za 169 877 zł można kupić BMW 320d xDrive z napędem 4x4, 184-konnym dieslem i wyśmienitym, 8-biegowym automatem.

Poza tym...

...patrząc na parametry najnowszego turbodiesla, trudno nie zatęsknić za prostszym i znacznie mniej wysilonym silnikiem 1.9 TDI, który "uwysokoprężnił" europejską motoryzację. Był głośny i miał niezliczone wersje, w morzu których trzeba się nauczyć nawigować, aby kupić odpowiednie części zamienne, ale solidności nie sposób mu odmówić. Wracamy jednak jeszcze na moment do Passata...

Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne

Są jeszcze dwa silniki benzynowe, które również pojawią się pod maską nowego Volkswagena Passata B8, jednak producent nie udostępnił jeszcze pełnych danych technicznych.

Czy mamy jakiś pewny typ?

Tak. Z pewnością jest to 150-konny diesel 2.0 TDI. Życzymy polskiemu oddziałowi Volkswagena, aby choć trochę opanował zapędy ustalania cen klasy premium, a wtedy Passat 2.0 TDI 150 KM powinien stać się przebojem. Jeżeli wcześniej przeczytałeś już nasz trzyczęściowy cykl o technice nowego Passata B8, to wiesz już o nim wszystko. Jeżeli jednak nie przeczytałeś jeszcze naszej trylogii o nowym Volkswagenie Passacie B8, to koniecznie musisz się z nią zapoznać.

Jeżeli chcesz ubezpieczyć swojego Passata, zapraszamy do tego zestawienia stawek ubezpieczeniowych za Volkswagena Passata z różnych roczników dla młodego i doświadczonego kierowcy.

A teraz - do następnego Passata!

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Volkswagen.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE