Nowe Audi A3 w polskich salonach

Nowe Audi A3 w polskich salonach
Chociaż światowa premiera tego auta miała miejsce już kilka miesięcy temu, to z okazji krajowego debiutu przypominamy, co nowego ma do zaoferowania nowe Audi A3
Nowe Audi A3 w polskich salonach Nowe Audi A3, które zaprezentowano podczas salonu w Genewie, przywodzi na myśl filozofię marketingową VW Golfa, której motto brzmi: "ewolucja zamiast rewolucji". Audi A3 to kontynuacja stylu poprzednika, ale kiedy przyjrzymy się wnętrzu i rozwiązaniom technicznym to okaże się, że większość podzespołów poddano istotnym modyfikacjom.
Nowe Audi A3 w polskich salonach W konstrukcji nadwozia użyto przemyślanych struktur stalowych, dzięki czemu auto w wersji 1.4 TFSI waży zaledwie 1175 kg, czyli jest o 80 kg lżejsze od poprzednika. Przednie błotniki i maska silnika są aluminiowe. Rozstaw osi powiększono do 2,6 m, a długość nadwozia pozostała niezmieniona i w wersji trzydrzwiowej wynosi 2,24 m.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Z tyłu rzuca się w oczy charakterystyczny mocno pochylony tylny słupek oraz pokaźne, charakterystyczne dla marki światła, które mogą być wykonane w technologii diodowej. Z przodu opcjonalnie można zamontować ksenony ze światłami do jazdy dziennej LED, a w przyszłości Audi obiecuje w pełni diodowe reflektory przednie.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Misternie uformowana i spasowana tylna lampa wygląda jak dzieło sztuki użytkowej i upodabnia nowe A3 do pozostałych modeli marki. Miło zauważyć, że kontury poszczególnych rodzajów świateł nie mają nazbyt udziwnionych kształtów i kierowcy podążający za nowym Audi A3 będą mogli je jednoznacznie rozpoznawać.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Również przednie oświetlenie Audi A3 wygląda raczej majestatycznie niż futurystycznie. Klienci mogą zażyczyć sobie systemy dynamicznego doświetlania zakrętów bądź adaptacyjnych reflektorów, zmieniających kształt plamy świetlnej w zależności od warunków jazdy.
Nowe Audi A3 w polskich salonach O ile wygląd zewnętrzny jest wyraźną kontynuacją dotychczasowej linii Audi A3, o tyle wzornictwo wnętrza zmieniono całkowicie. Przy tej okazji wreszcie poprawiono błąd jaki można napotkać w wielu modelach marki, mianowicie panel klimatyzacji zasłaniany przez dźwignię biegów. W nowym A3 panel ten wreszcie umieszczono wyżej.
Nowe Audi A3 w polskich salonach W centrum uwagi znalazł się bardzo elegancki i czytelny wyświetlacz systemów telematycznych samochodu. W zależności od konfiguracji, może on mieć przekątną 5,8 lub 7 cali i grubość zaledwie 11 mm. W najbardziej rozbudowanej formie mamy do dyspozycji wewnętrzną pamięć o pojemności 60 GB.
Nowe Audi A3 w polskich salonach System teleinformatyczny zapewnia m.in. integrację telefonu komórkowego z anteną samochodu, odbiór cyfrowego radia, a także bezprzewodowe połączenie internetowe dla ośmiu urządzeń mobilnych. Najbardziej wymagający klienci mogą zamówić nagłośnienie Bang&Olufsen z 14 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 705 watów.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Panel sterujący systemem MMI zyskał nowe funkcje, a przyciski zostały na nowo rozmieszczone. Obok dźwigni biegów o wzorze tradycyjnym dla Audi widać także przycisk służący do uruchamiania silnika oraz efektownie podświetlane miejsca na napoje.
Nowe Audi A3 w polskich salonach W trzydrzwiowej odmianie Audi A3 kształt siedziska kanapy podpowiada, że została ona przewidziana jako rozwiązanie na krótkie dystanse. Na szczęście tam, gdzie pasażerowie trzymają głowy, dach nie zaczyna jeszcze się obniżać. Wzór oparć, a szczególnie ten dodatkowy kolor, niekoniecznie pasują do subtelnego wizerunku marki.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Silniki benzynowe gruntownie zmodernizowano mając na uwadze obniżenie spalania i uciążliwości dla środowiska. Na przykład jednostka 1.8 TFSI o mocy 180 KM zyskała nowy układ wtrysku bezpośredniego uzupełniony o pośredni wtrysk do kolektora ssącego. Dostępny jest także silnik 1.4 TFSI o mocy 122 KM.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Wśród diesli mamy do dyspozycji dwa silniki. Pierwszy z nich ma pojemność 1.6 i moc 105 KM, a drugi - dwa litry i 150 KM. Oba silniki, podobnie jak jednostki benzynowe, dysponują układami chłodzenia zoptymalizowanymi w kierunku szybkiego nagrzania zimnej jednostki napędowej. Do dyspozycji są: manualna i automatyczna skrzynia biegów (S-tronic).
Nowe Audi A3 w polskich salonach W zawieszeniu zastosowano sprawdzone rozwiązania. Z przodu Audi A3 ma klasyczne kolumny McPherson z wahaczami trójkątnymi. Z tyłu pracuje system wielowahaczowy, który ma tę zaletę, że oddzielne elementy przenoszą siły wzdłużne, a oddzielne - poprzeczne. To zapewnia większą stabilność geometrii układu jezdnego podczas zmian obciążenia.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Praktyczny i opatrzony efektowną oprawą graficzną system Audi Drive Select wykorzystuje regulowane amortyzatory Audi Magnetic Ride. Ustawienie wpływa na reakcję silnika na wciśnięcie gazu, a także na siłę wspomagania układu kierowniczego.
Nowe Audi A3 w polskich salonach Ceny nowego Audi A3 zaczynają się od 90 000 zł za odmianę 1.4 TFSI w najprostszej specyfikacji. I wiecie co? To nowe Audi wcale nie jest aż tak podobne do poprzednika. Trzeba je tylko zaparkować obok siebie i porównać!