Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

dat/articles/2018-06/nowa-dacia-duster-ndash-ceny-wyposazenie-dane-techniczne-529.jpg

Co powiesz na to, że Dacia Duster wcale nie kosztuje 39 900 zł, tylko co najmniej 50 900 zł? A najlepiej - 56 900 zł? I nadal warto ją kupić?

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Ile trzeba wydać, żeby wybrać takiego Dustera, jakiego potrzebujesz? Warto przeanalizować specyfikacje różnych wersji jeszcze zanim trafisz do salonu Dacii i wpadniesz w wir lejka sprzedażowego - pod presją czasu i misternie utkanej sieci technik sprzedażowych trudniej podjąć racjonalną decyzję. Dlatego podejmiemy ją za Ciebie.

I zrobimy to teraz!

Zakładamy, że jesteś już po lekturze naszej prezentacji o zmianach w nowej Dacii Duster, dlatego oszczędzimy Ci szczegółów technicznych i od razu przejdziemy do rzeczy. To będzie ciekawe zestawienie, bo najdroższa Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4 Prestige jest niemal dwukrotnie droższa od  wersji z podstawowym wyposażeniem Access 1.6 SCe 115. A przecież można jeszcze doposażyć najbogatsze auto, jeszcze bardziej windując cenę.

Tylko po co to robić?

Pod koniec tego artykułu – czyli już za kilka minut – będziesz wiedzieć, w co warto zainwestować, kupując nową Dacię Duster, a co można sobie spokojnie darować. Na początek weźmiemy na warsztat podstawową wersję za 39 900 zł.

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Czy to tylko cennikowa wydmuszka, której nikt nie kupuje, bo jest kompletnym „golasem”, czy może – jak w przypadku konkurencyjnej i droższej Kii Stonic – ma już wszystko, co niezbędne do komfortowej i bezpiecznej jazdy? Zobaczmy…

Dacia Duster Access – od 39 900 zł

W tej wersji standardem są zderzaki w kolorze nadwozia (chociaż w dolnej części są czarne, co jest całkiem sensownym rozwiązaniem) oraz czarne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych. Za czarne relingi dachowe trzeba dopłacić 500 zł. Opony na stalowych felgach mają rozmiar 215/65 R16.

W kabinie czekają czarne obramowania nawiewów w kokpicie oraz tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym. Szare obicia foteli nie są może szczytem estetycznych uniesień, ale za to nie widać na nich tego, co na czarnej lub jasnej tapicerce widać od razu: drobnych zabrudzeń.

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

W Dacii Duster Access tylna kanapa nie jest dzielona, ale można ją mimo tego składać, po prostu oparcie jest jednoczęściowe i nie da się jechać z pasażerem z tyłu i bagażami przekraczającymi długość bagażnika. Na pocieszenie, w przednich drzwiach są kieszenie.

A co z bezpieczeństwem?

Na pokładzie Dustera w specyfikacji Access jest obowiązkowy ABS oraz system kontroli stabilności ESC, zintegrowany ze wspomaganiem ruszania pod górę (opóźnione odpuszczanie hamulca). Jest też obowiązkowy w nowych autach system kontroli ciśnienia w oponach.

Jeżeli chodzi o poduszki powietrzne, to jeżeli ktoś kilka lat nie interesował się Dacią, będzie mocno zdziwiony: na pokładzie podstawowego Dustera za 39 900 zł jest aż sześć poduszek powietrznych! Poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtynowe nie wymagają dopłaty. To rozumiemy!

Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa wyposażono w pirotechniczne napinacze, a z tyłu wszystkie trzy miejsca wyposażono w pasy trzypunktowe oraz zagłówki, wsuwane w oparcie. Już w najtańszej Dacii Duster Access można korzystać z mocowań fotelików dziecięcych w standardzie ISOFIX na bocznych miejscach tylnych.

Jeżeli ktoś lubi ekogadżety, to ucieszy się ze wskaźnika zmiany bigu oraz trybu ECO. Pełnowymiarowe koło zapasowe kosztuje 400 zł, w standardzie znajduje się zestaw do naprawy opon.

A teraz – czas na detale instrumentów i systemów wspomagających kierowcę…

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

…nie będzie ich dużo, ale pamiętajmy, że mówimy o samochodzie za 39 900 zł. Taka Dacia Duster w wersji Access ma 115-konny, sprawdzony silnik benzynowy 1.6, znany jeszcze z Renault Megane II. W zestawie wskaźników nie zapomniano o obrotomierzu, a elektryczne wspomaganie układu kierowniczego już od bazowej wersji ma siłę zależną od prędkości jazdy.

Komputer pokładowy informuje o temperaturze zewnętrznej, przebiegu, średnim spalaniu i średniej prędkości jazdy, a także pokazuje szacunkowy zasięg na pozostającym w baku paliwie. Nie zabraknie ogranicznika prędkości – nie jest to jednak tempomat, tylko zabezpieczenie przed przekroczeniem zaprogramowanej prędkości, np. w mieście.

Nie zapomniano także o przydatnym gadżecie – sygnalizacji niezamkniętych drzwi bocznych. Niemniej istotna jest świadomość, że w razie niezapięcia lub wypięcia pasa bezpieczeństwa, odpowiedni „ostrzegacz” przypomni o jego prawidłowym zapięciu.

Dacia Duster 1.6 SCe 115 Access za 39 900 zł ma także podgrzewaną tylną szybę z wycieraczką oraz ręcznie regulowane lusterka boczne – jeżeli ktoś planuje częste zmiany kierowcy, to warto zastanowić się nad Dusterem w wersji Comfort.

A skoro już przy komforcie jesteśmy…

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

…to standardem jest także centralny zamek z pilotem, a także elektrycznie podnoszone przednie szyby. Klimatyzacji w wersji Access nie ma i nie da się jej dokupić, co w zasadzie dyskwalifikuje takie auto w naszym klimacie, ale może ktoś jeździ wyłącznie zimą i klimatyzacja nie będzie mu potrzebna?

To oczywiście pytanie czysto retoryczne i w tym miejscu moglibyśmy zakończyć opis podstawowego Dustera Access za 39 900 zł, który niestety okazuje się cennikową wydmuszką. Ale skoro już tyle o tej wersji napisaliśmy – to dokończymy. No to uwaga: jest jeszcze podświetlany bagażnik oraz dwunastowoltowe gniazdko elektryczne z przodu. Pora wykonać skok we właściwym kierunku i przyjrzeć się…

Dacia Duster Essential – od 46 900 zł

Za taką kwotę można mieć Dustera 1.6 SCe 115 KM z napędem na przednie koła, a przednionapędową wersja wysokoprężna 1.5 dCi 90 KM 2WD kosztuje 55 400 zł. Za silnik benzynowy z napędem 4x4 trzeba zapłacić 53 400 zł, a za 110-konnego diesla 1.5 dCi 110 4x4 – 65 200 zł. Zajrzyjmy więc do menu :)

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Duster Essential oprócz tego, co dostępne w wersji Access, ma już standardowo czarne relingi dachowe, a za dopłatą 2000 zł można zamówić – niedostępny w wersji Access – lakier metalizowany.

Żeby właściciel poczuł się dopieszczony i dowartościowany, jego Dacia Duster Essential będzie miała chromowane obramowania nawiewów w kokpicie. Bardziej praktycznym dodatkiem będzie zapewne dzielona niesymetrycznie tylna kanapa oraz – to bardzo ważne dla niższych kierowców – fotel kierowcy z regulacją wysokości.  Za 600 zł można dokupić podgrzewane przednie siedzenia.

Wśród systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających pojawił się system kontroli zjazdu ze wzniesienia, ale będzie on montowany tylko w droższych wersjach z napędem 4x4. Układ ten nie pozwala przekroczyć zaprogramowanej przez producenta prędkości podczas zjazdu ze stromego wzniesienia.

Za 800 zł można dokupić do Dacii Duster Essential tylne czujniki parkowania, które zdecydowanie się przydadzą ze względu na umiarkowaną widoczność do tyłu. Za 300 zł można dokupić przednie światła przeciwmgłowe.

A klimatyzacja? Jest?

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Nie do końca. Jakby to ująć…

…klimatyzacja nie stanowi standardu w wersji Essential, ale można ją dokupić, wydając 2500 zł. Dopłacając do wersji Access i kupując Dustera Essential płacimy więc za możliwość dokupienia klimatyzacji. A to oznacza, żę do cen każdej wersji silnikowej i napędowej Dacii Duster Essential można od razu doliczyć 2500 zł za klimę.

W efekcie klimatyzowany Duster kosztuje 49 400 zł i ma 1,6-litrowy, 115-konny silnik benzynowy oraz napęd na przednie koła. Dodajmy do tego nawigację za bardzo dobrą cenę 1500 zł w pakiecie z tempomatem (Pakiet Plus) i wreszcie mamy Dacię Duster, którą warto wyjechać z salonu. Za 50 900 zł.

Co więcej, nawigacja dla wersji z napędem na cztery koła pokazuje także kąty nachylenia samochodu, a to się na pewno spodoba fanom lekkiej jazdy terenowej, którzy uwielbiają takie gadżety. Natomiast próby terenowe w stylu „jaki kąt pochylenia zniesie Twój Duster” nie są roztropnym pomysłem.

Pakiet nawigacji z tempomatem jest tak opłacalny, że mimo standardowego w Dusterze Essential systemu multimedialnego z odtwarzaczem MP3, transmisją Bluetooth, radiem cyfrowym DAB (!), pilotem przy kierownicy i gniazdem USB, wypada go uznać za obowiązkową inwestycję. Ale może lepiej zamówić od razu wyższą fabryczną specyfikację? Zaraz to sprawdzimy.

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Dacia Duster Comfort – od 52 600 zł

Za tę cenę dostaniemy przednionapędową Dacię Duster 1.6 SCe 115 KM. 110-konny diesel 1.5 dCi 110 kosztuje 64 400 zł, a w wersji z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów – 70 900 zł. Ciekawe, że skrzynia ta nie jest dostępna w wersjach 4x4, które kosztują odpowiednio 59 100 zł za benzynę i 70 900 zł za diesla.

Zaraz zobaczymy, czy za wzrostem ceny wersji Comfort idą jakieś rozsądne i interesujące korzyści. Z zewnątrz Duster Comfort wyróżnia się lakierowanymi na kolor nadwozia klamkami drzwi. Tył samochodu zdobi dumnie lśniąca końcówka rury wydechowej. W kabinie tapicerka ma czarny kolor, a za 1450 zł można nawet zamówić „skórzaną” tapicerkę! Trudno się domyślić, co za taką cenę owa „skóra” oznacza, ale Dacia tak na poważnie – mówi nawet o połączeniu ze skórą ekologiczną. Wcześniejsze dodatki to w zasadzie same drobne gadżety, ale skóra za 1450 zł to ciekawy temat.

700 zł kosztuje regulacja podparcia lędźwiowego i podłokietnik fotela kierowcy i od razu ostrzegamy, że nie każdemu kierowcy takie rozwiązanie pasuje – w mieście raczej nie będziecie go używali. Z przyjemnością witamy w Dusterze Comfort tempomat bez dopłaty, a także światła przeciwmgłowe i…

…wreszcie standardową klimatyzację!

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Ba, za 1300 zł może to nawet być klimatyzacja automatyczna. Nie każdy ją lubi – na przykład piszący ten tekst woli manualną, bo ma pełną kontrolę nad nadmuchem – ale to uczciwa cena.

Duster Comfort ma już elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, a także elektrycznie sterowane cztery szyby w drzwiach. Za to na pewno warto dopłacić, jeżeli planujemy wozić pasażerów na tylnej kanapie, albo zmieniać się za kierownicą.

Kierownicę i dźwignię biegów wersji Comfort zdobi skóra ekologiczna i uwierzcie nam, ten dodatek bardzo zmienia jakość postrzegalną Dustera, o której pisaliśmy w naszym artykule o tym, co nowego wprowadzono w tym popularnym SUV-ie podczas gruntownej modernizacji pod koniec 2017 roku. Schowek przed pasażerem jest podświetlany – bardzo praktyczny dodatek.

Tutaj robi się już na bogato – gdyby komuś nie wystarczyły standardowe multimedia i zapragnął nawigacji (a pragną jej chyba wszyscy i słusznie) to za 1800 zł dokupi System Media Nav Evolution z mapą Europy Wschodniej (ten sam który można mieć za dopłatą 1500 zł w wersji Essential) ale…

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

…z kamerą cofania!

Do dobrego stylu brakuje jeszcze Pakietu Look za 2500 zł, obejmującego ciemnoszare relingi dachowe, tylne szyby przyciemniane, satynowane osłony zderzaków i lusterka, a także – nareszcie – felgi z lekkiego stopu, 16-calowe. Jeżeli ktoś ceni sobie komfort ponad reakcję na skręt kierownicy, to 16 cali jest w sam raz dla Dustera, który rakietą raczej nie jest.

Mamy więc kompletne auto do jazdy. Czy jest sens kupować jeszcze wyższą wersję wyposażeniową? Zobaczmy.

Dacia Duster Prestige – od 57 900 zł

Tyle kosztuje Duster 1.6 SCe 115 KM 2WD Prestige. Przednionapędowy diesel winduje cenę do 69 400 zł (1.5 dCi 110 KM) lub nawet do 75 900 zł (ten sam silnik, ale automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa EDC). Dacia Duster 1.6 SCe 115 KM 4x4 Prestige kosztuje 64 400 zł, a 1.5 dCi 110 KM – 75 900 zł. Zobaczmy, jakie dodatki serwuje nam Dacia w stosunku do wersji Comfort.

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Z zewnątrz można zauważyć ciemnoszare obudowy bocznych lusterek oraz relingi dachowe i dolne osłony zderzaków w tym samym stylu. Powagi nadają przyciemniane tylne szyby (bardzo praktyczne gdy ktoś jeździ w słoneczne dni z kompletem pasażerów) oraz 17-calowe alufelgi.

Kabinę zdobi czarna materiałowa tapicerka z białymi przeszyciami i logiem Duster. Podłokietnik fotela kierowcy oraz regulacja podparcia lędźwiowego są standardem, podobnie jak system monitorowania martwego pola lusterek wstecznych, wykrywający auta jadące po sąsiednich pasach lub zbliżające się z tyłu samochodu.

Seryjne są także tylne czujniki parkowania, a za 1000 zł można dokupić dostęp bezkluczykowy (kluczyk zbliżeniowy, silnik uruchamiamy przyciskiem – złodzieje go uwielbiają). 1100 zł kosztuje system czterech kamer, który jednak ma pokazywać obraz z tylko jednej kamery na raz.

W standardzie Dustera Prestige jest nawigacja i kamera cofania – w tym miejscu wypada napisać, że można rozszerzyć zakres map Europy Wschodniej, dopłacając 300 zł, i ta możliwość istnieje także w tańszych specyfikacjach, w których można dokupić nawigację.

To w końcu jaką wersję wyposażeniową wybrać?

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Podstawową Access za 39 900 zł szybko wyeliminowaliśmy z rozgrywek ze względu na brak możliwości dokupienia klimatyzacji. Duster Essential po dokupieniu klimatyzacji kosztuje co najmniej 49 400 zł – i to uznajemy za absolutne minimum, jeżeli myślicie o zakupie nowej Dacii Duster w salonie. Po dodaniu nawigacji i tempomatu wychodzi 50 900 zł za klimatyzowaną Dacię Duster 1.6 SCe 115 KM Essential.

To dobra oferta, ale…

Ale to jest ciągle pojazd z ręcznie regulowanymi lusterkami, które jak nie teraz to w końcu kiedyś zaczną przeszkadzać właścicielowi. I wtedy pomyśli on tak: „A mogłem dopłacić te dwa tysiące i…”.

No właśnie. Warto dopłacić i kupić Dustera Comfort.

Z przednimi i tylnymi szybami regulowanymi elektrycznie, a także z elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami. Po dopłaceniu za nawigację i kamerę cofania (1800 zł), 16-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane tylne szyby (2500 zł) mamy naprawdę przyjemne i kompletne auto dla kierowcy, który woli polegać na własnych umiejętnościach zamiast na elektronicznych wspomagaczach jazdy.

A to oznacza, że rekomendowana przez nas Dacia Duster 1.6 SCe 2WD Comfort ze sprawdzonym, 115-konnym silnikiem benzynowym bez turbo, po dodaniu powyższych opcji będzie kosztowała 52 600 zł + 1800 zł + 2500 zł = 56 900 zł.

Jak widzisz…

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

…nie chce to być w żaden sposób 39 900 zł. Żeby być uczciwym, wypada zapisać nową regułę matematyczną, która na pewno nie każdemu planującemu zakup Dacii się spodoba:

39 900 zł = 56 900 zł

Nie damy się przekonać, że elektrycznie regulowane lusterka powinny być uznawane za luksus, za który trzeba dopłacać, podobnie jak absolutnie niezbędna w letnie dni klimatyzacja.

Luksusem - także nieco naciągając, a mniej naciągając - fanaberią nabywcy, można uznać efektowne, ale utrudniające wsiadanie (do każdego SUV-a) dodatkowe boczne progi, widoczne na zdjęciu i dostępne w ofercie akcesoriów Dacii Duster.

Skoro już dywagacje cenowe mamy za sobą, pora na dane techniczne, bo o silnikach chyba nie ma co dyskutować.

A może warto?

Oba napędy Dustera są znane i sprawdzone, z tym że to sprawdzanie w obu przypadkach przyniosło różny efekt. Silnik benzynowy, znany jeszcze z Renault Megane II, to solidna konstrukcja, której główne usterki dotyczą koła zmiennych faz rozrządu oraz cewek zapłonowych. Zamienniki obu podzespołów są bez problemu dostępne, więcej o tym silniku przeczytacie w naszym materiale o używanym Renault Megane II.

Diesel 1.5 dCi to inna historia. Jeżeli ktoś nie lubi inwestować w auto, to diesel z regału Renault będzie dobrym pomysłem na pierwsze 100 tys. km. Później – regularny serwis i stopniowa wymiana elementów eksploatacyjnych typowych dla nowoczesnego turbodiesla, czytaj: poważne wydatki. Musimy być jednak uczciwi – producent stale modernizuje ten silnik i być może klasyka gatunku, do której należą obracające się panewki (!), przejdzie już do historii.

Oto parametry techniczne Dacii Duster...

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Dacia Duster 1.6 SCe 115 2WD, dane techniczne - silnik benzynowy, czterocylindrowy, 16V, z wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego, pojemność skokowa: 1598 cm3; moc maksymalna: 115 KM przy 5500 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 156 Nm przy 4000 obr./min; system START/STOP (automatyczne wyłączanie silnika na postoju); manualna skrzynia biegów o 5 przełożeniach; napęd na przednie koła; prędkość maksymalna: 172 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; emisja dwutlenku węgla (CO2): 149 g/km; spalanie w cyklu miejskim: 8 l/100 km; spalanie w cyklu pozamiejskim: 5,8 l/100 km; spalanie średnie: 6,6 l/100 km; pojemność bagażnika: 445-1478 l (z zestawem do naprawy opon); długość/szerokość/wysokość: 4341/2052 (z lusterkami)/1693 mm; rozstaw osi: 2674 mm.

Dacia Duster 1.6 SCe 115 4x4, dane techniczne - silnik benzynowy, czterocylindrowy, 16V, z wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego, pojemność skokowa: 1598 cm3; moc maksymalna: 115 KM przy 5500 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 156 Nm przy 4000 obr./min; system START/STOP (automatyczne wyłączanie silnika na postoju); manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach; napęd na cztery koła (stały przedni i automatycznie dołączany tylny); prędkość maksymalna: 170 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9 s; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; emisja dwutlenku węgla (CO2): 158 g/km; spalanie w cyklu miejskim: 8 l/100 km; spalanie w cyklu pozamiejskim: 6,4 l/100 km; spalanie średnie: 7 l/100 km; pojemność bagażnika: 376-1409 l (z kołem zapasowym); długość/szerokość/wysokość: 4341/2052 (z lusterkami)/1682 mm; rozstaw osi: 2676 mm.

A teraz - diesle...

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Dacia Duster 1.5 dCi 90 2WD, dane techniczne - silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, 8V, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail, pojemność skokowa: 1461 cm3; moc maksymalna: 90 KM przy 3750 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1750 obr./min; system START/STOP (automatyczne wyłączanie silnika na postoju); manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach; napęd na przednie koła; prędkość maksymalna: 158 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 13,8 s; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; emisja dwutlenku węgla (CO2): 115 g/km; spalanie w cyklu miejskim: 4,5 l/100 km; spalanie w cyklu pozamiejskim: 4,4 l/100 km; spalanie średnie: 4,4 l/100 km; pojemność bagażnika: 445-1478 l (z zestawem do naprawy opon); długość/szerokość/wysokość: 4341/2052 (z lusterkami)/1693 mm; rozstaw osi: 2674 mm.

Dacia Duster 1.5 dCi 110 2WD, dane techniczne - silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, 8V, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail, pojemność skokowa: 1461 cm3; moc maksymalna: 110 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1750 obr./min; system START/STOP (automatyczne wyłączanie silnika na postoju); manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach; napęd na przednie koła; prędkość maksymalna: 171 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; emisja dwutlenku węgla (CO2): 115 g/km; spalanie w cyklu miejskim: 4,5 l/100 km; spalanie w cyklu pozamiejskim: 4,4 l/100 km; spalanie średnie: 4,4 l/100 km; pojemność bagażnika: 445-1478 l (z zestawem do naprawy opon); długość/szerokość/wysokość: 4341/2052 (z lusterkami)/1693 mm; rozstaw osi: 2674 mm.

I jeszcze 110-konny diesel z automatem oraz wersja bez automatu, ale za to z napędem na cztery koła i jej dane techniczne...

Nowa Dacia Duster - ceny, wyposażenie, dane techniczne

Dacia Duster 1.5 dCi 110 2WD EDC, dane techniczne - silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, 8V, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail, pojemność skokowa: 1461 cm3; moc maksymalna: 110 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1750 obr./min; system START/STOP (automatyczne wyłączanie silnika na postoju); automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów o 6 przełożeniach; napęd na przednie koła; prędkość maksymalna: 171 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; emisja dwutlenku węgla (CO2): 116 g/km; spalanie w cyklu miejskim: 4,4 l/100 km; spalanie w cyklu pozamiejskim: 4,5 l/100 km; spalanie średnie: 4,5 l/100 km; pojemność bagażnika: 445-1478 l (z zestawem do naprawy opon); długość/szerokość/wysokość: 4341/2052 (z lusterkami)/1693 mm; rozstaw osi: 2674 mm.

Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4, dane techniczne - silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, 8V, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail, pojemność skokowa: 1461 cm3; moc maksymalna: 110 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1750 obr./min; system START/STOP (automatyczne wyłączanie silnika na postoju); manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach; napęd na cztery koła (stały przedni i automatycznie dołączany tylny); prędkość maksymalna: 169 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 s; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; emisja dwutlenku węgla (CO2): 123 g/km; spalanie w cyklu miejskim: 4,8 l/100 km; spalanie w cyklu pozamiejskim: 4,7 l/100 km; spalanie średnie: 4,7 l/100 km; pojemność bagażnika: 376-1409 l (z kołem zapasowym); długość/szerokość/wysokość: 4341/2052 (z lusterkami)/1682 mm; rozstaw osi: 2676 mm.

I tak dotarliśmy do końca. Nowy Duster to dobra inwestycja nawet za więcej niż podstawową cenę reklamowaną w cenniku. Producent daje na niego trzy lata gwarancji z limitem 100 000 km. Tutaj możesz skonfigurować Dustera:

Konfigurator Dustera na stronie Dacii.

A może pojemniejsza Dacia Lodgy - tutaj publikujemy jej test - będzie lepszym pomysłem?

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Dacia.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE