Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6
Na salonie samochodowym w Moskwie pojawi się nowość Mazdy. Zaprojektowana od podstaw, "szóstka" kusi subtelną linią i techniką, która obiecuje dużo radości z jazdy
Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Nie wiadomo, dlaczego Mazda wybrała sobie akurat Moskwę na miejsce debiutu tej wersji "szóstki". Wiadomo natomiast, że nowe auto będzie drugim samochodem koncernu, wykorzystującym technologię Skyactiv - czyli w zasadzie zaprojektowanym od zera według najnowszych założeń marki.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

O ile na nową technologię Mazda mówi "Skyactiv", o tyle nowy styl marki ochrzczono jako "Kodo". Ma do oznaczać "duszę ruchu". Niezależnie od stojącej za projektem Mazdy 6 filozofii, stylistom trudno odmówić kreatywności.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Nowa Mazda6 jest kontynuacją prototypu Takeri, znanego z salonu samochodowego w Tokio (2011). I tym razem auto jest bezdyskusyjnie przeznaczone do seryjnej produkcji i dla masowego klienta.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Nowa Mazda 6 ma bardzo kompleksową bryłę nadwozia i zmienia wygląd w zależności od kąta, z jakiego patrzymy na samochód. Mocno wyrzeźbione powierzchnie nadają Maździe bardzo charakterystyczną linię, a długi tylny zwis podpowiada mylnie, że mamy do czynienia z autem tylnonapędowym.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Nadwozie ma jeszcze jedną zwodniczą cechę: wygląda na liftback, a jest w rzeczywistości sedanem. Jego linie są dynamiczne, ale też w pewien sposób spokojne i harmonijne.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

W nowej Maździe 6 debiutują także lampy diodowe oraz podświetlane obramowanie przednich świateł. Wcześniej Mazda nie stosowała takich rozwiązań na masową skalę.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Kabina nowej Mazdy 6 jest w pewnym sensie zaprzeczeniem bardzo dynamicznie narysowanej karoserii. Dlaczego? Dlatego, że kokpit okazuje się raczej spokojny i stonowany, żeby nie powiedzieć minimalistyczny. Instrumenty rozlokowano z priorytetem czytelności i łatwej obsługi.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Mazda obiecuje, że w miejscach, których kierowca często dotyka, zastosowano miękkie tworzywa, a ich jakość będzie nie tylko odczuwalna, ale i przekładalna na dobry wygląd kokpitu po latach eksploatacji.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Zawieszenie nowej Mazdy 6 zaprojektowano od nowa. Przednie koła prowadzone są przez kolumny McPhersona, a z tyłu znalazł się układ wielowahaczowy. Jeżeli ktoś uważa, że McPherson to proste i nienajlepsze rozwiązanie, to podpowiemy, że stosuje je np Porsche i BMW. Maździe też z pewnością nie zaszkodzi.

Moskiewska premiera: nowa Mazda 6 Struktura nadwozia SKYACTIV charakteryzuje się szerszym zastosowaniem ograniczającej masę pojazdu stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, przy jednoczesnym podwyższeniu odporności karoserii na skręcanie. Sztywność ta przekłada się na komfort jazdy, ponieważ redukuje drgania podczas pokonywania nierówności drogi.
Moskiewska premiera: nowa Mazda 6 Dostępne będą trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa - są to dane dla rynku rosyjskiego, gdzia Mazda świętuje swoją premierę. Dwa silniki SKYACTIV-G 2.0 o mocy 110 kW i mocniejszy o mocy 121 kW oraz SKYACTIV-G 2.5 o mocy 141 kW, który zadebiutuje w nowym modelu Mazda6.
Moskiewska premiera: nowa Mazda 6 Silnika SKYACTIV-G 2.0 współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną SKYACTIV-DRIVE lub 6-biegową skrzynią biegów SKYACTIV-MT. SKYACTIV-G 2.5 współpracuje z przekładnią SKYACTIV-DRIVE. Obie skrzynie mają zwartą budowę, a w skrzyni automatycznej Mazda zapowiada wyjątkowo szybką zmianę biegu.
Moskiewska premiera: nowa Mazda 6

Nowa Mazda 6 w wersji sedan pojawi się na moskiewskim salonie samochodowym w dniach 29 sierpnia - 9 września 2012 r. Sprzedaż rusza pod koniec 2012 roku.