LaFerrari - premiera w Genewie

LaFerrari - premiera w Genewie
Oto najszybsze drogowe Ferrari wszechczasów, wyposażone w technologie rodem z Formuły 1
LaFerrari - premiera w Genewie "Wybraliśmy nazwę LaFerrari ponieważ najlepiej wyraża to, co definiuje naszą markę: doskonałość. Doskonałość technologiczną, innowacyjną, wizjonerski styl i oszałamiające osiągi" - mówi szef Ferrari, Luca di Montezemolo. I dodaje: "Przeznaczony dla naszych kolekcjonerów, to prawdziwie wyjątkowy pojazd...
LaFerrari - premiera w Genewie ... o zaawansowanych rozwiązaniach, które w przyszłości utorują sobie drogę do pozostałych samochodów z naszej oferty, a już dziś pokazują to, co jest możliwe w motoryzacyjnym świecie. LaFerrari pokazuje nasze możliwości i zawiera technikę rodem z Formuły 1".
LaFerrari - premiera w Genewie Stworzenie limitowanej serii samochodów, takiej jak LaFerrari, daje marce możliwość eksperymentowania z rozwiązaniami technicznymi rodem z przyszłości. Wyjątkowe znaczenie ma system hybrydowy, który czerpie z doświadczeń z układem KERS - dzięki niemu osiągi LaFerrari są wyjątkowe nawet jak na Ferrari.
LaFerrari - premiera w Genewie Zastosowane w LaFerrari rozwiązanie nosi nazwę HY-KERS i pozwala zredukować emisję dwutlenku węgla do 330 g/km jednak bez używania trybu czysto elektrycznego, który według inżynierów nie pasuje do sportowego wizerunku tego modelu i nie celuje w wymagania jego kierowcy.
LaFerrari - premiera w Genewie LaFerrari wyposażono w dynamiczne systemy sterowania, które po raz pierwszy w cywilnym aucie Ferrari zostały zintegrowane z aktywną aerodynamiką i systemem HY-KERS. Własne oprogramowanie Ferrari które steruje wszystkimi systemami jazdy pozwala osiągnąć...
LaFerrari - premiera w Genewie ... niespotykanie wysoki poziom osiągów, aerodynamiki, efektywności paliwowej i prowadzenia, bez kompromisu na żadnym polu. Bezkompromisowy jest także projekt kokpitu, zainspirowany interfejsem HMI znanym z aut formuły pierwszej.
LaFerrari - premiera w Genewie Jednym z priorytetów podczas projektowania LaFerrari było osiągnięcie idealnego rozkładu masy (59 proc. na tylne koła i 41 proc. na przednie) mimo dodatkowej masy układu hybrydowego. Wszelkie ciężkie elementy zostały usytuowane pomiędzy osiami oraz jak najniżej, aby obniżyć środek ciężkości i zagwarantować dynamiczne prowadzenie.
LaFerrari - premiera w Genewie Istotne było rozplanowanie kabiny - fotel kierowcy został zamontowany na stałe, podczas gdy kierownica i pedały można przesuwać. Pozycja kierowcy odpowiada pojazdowi jednomiejscowemu i była konsultowana z zawodnikami Scuderia Ferrari: Fernando Alonso i Felipe Massa, którzy odegrali istotną rolę podczas procesu projektowania.
LaFerrari - premiera w Genewie Podwozie LaFerrari zawiera cztery różne rodzaje włókna węglowego, wszystkie ręcznie laminowane i wyprodukowane w dziele wyścigowym firmy przy wykorzystaniu metod znanych z Formuły 1. To pomogło zoptymalizować konstrukcję: wiele funkcji zostało zintegrowanych w płycie podłogowej, poprawiając sztywność nadwozia.
LaFerrari - premiera w Genewie LaFerrari to pierwszy samochód w historii Ferrari napędzany systemem HY-KERS. Silnik spalinowy prezentuje szczyt współczesnych możliwości. Ma pojemność 6262 cm3, dwanaście cylindrów w układzie widlastym, generuje 800 KM i kręci się do 9250 obrotów na minutę, co jest rekordową wartością dla silnika o tej pojemności i konfiguracji.
LaFerrari - premiera w Genewie Moc jednostkowa to 163 KM na litr pojemności. Silnik spalinowy połączono ze 163-konnym silnikiem elektrycznym, co daje moc systemową 963 KM.Wysoki moment obrotowy jest dostępny na niskich obrotach za sprawą silnika elektrycznego, a domeną motoru benzynowego jest praca na wysokich obrotach. Systemowy moment obrotowy obu silników to 900 Nm.
LaFerrari - premiera w Genewie System hybrydowy LaFerrari skomponowano z dwóch silników elektrycznych opracowanych przy współpracy z Magneti Marelli oraz pakietu baterii przymocowanego do podłogi - wszystko jest montowane w Scuderia Ferrari, gdzie wytwarzany jest także KERS do bolidu F138.
LaFerrari - premiera w Genewie Doświadczenie zespołu wyścigowego pozwoliło na znaczne oszczędności w masie: baterie ważą jedynie 60 kg. Baterie ładowane są na różne sposoby: podczas hamowania oraz zawsze wtedy, kiedy V12 produkuje więcej mocy, niż trzeba (np. na ostrym zakręcie).
LaFerrari - premiera w Genewie Aktywna aerodynamika odegrała bardzo ważną rolę ze względu na możliwość dokonywania licznych ustawień, dopasowujących konfigurację do osiągów LaFerrari. Celem inżynierów było uzyskanie najwyższej efektywności aerodynamicznej, jaka kiedykolwiek została osiągnięta w samochodzie przeznaczonym do jazdy po drogach publicznych.
LaFerrari - premiera w Genewie I tak przednie dyfuzory, kanał prowadzący powietrze pod podwoziem, oraz tylne dyfuzory i spoiler, są aktywne i zapewniają sterowanie siłą dociskającą Ferrari do jezdni. Wszystko odbywa się automatycznie w oparciu o analizę dokonaną w tunelu aerodynamicznym F1.
LaFerrari - premiera w Genewie Integracja wielu systemów LaFerrari pozwoliła na osiągnięcie niespotykanej dotąd precyzji prowadzenia i potencjału dynamiki jazdy. Dzięki temu, że różne układy na bieżąco dopasowują swoje parametry dążąc do wspólnego celu - zapewnienia maksymalnych osiągów - emocje z jazdy mają być niezrównane i trudno temu nie wierzyć.
LaFerrari - premiera w Genewie Na przykład HY-KERS wspiera napędem elektrycznym silnik spalinowy na niskich i średnich obrotach, aby jak najszybciej osiągnął optymalny zakres pracy na wyjściu z zakrętu. To właśnie wtedy kierowca LaFerrari potrzebuje jak największej mocy, by dynamicznie przyspieszyć.
LaFerrari - premiera w Genewie Układ hamulcowy LaFerrari także zintegrowano z systemem hybrydowym. Zawiera on kilka nowych rozwiązań, takich jak np. nowe lekkie zaciski zoptymalizowane pod względem chłodzenia oraz tarcze hamulcowe wykonane ze spieku węglowo-ceramicznego (CCM) o nowym składzie.
LaFerrari - premiera w Genewie Ekstremalny potencjał LaFerrari wymagał specjalnych opon Pirelli P-Zero o rozmiarze 265/30 R 19 z przodu oraz 345/30 R20 z tyłu. W sumie pocisk z Maranello katapultuje kierowcę do 100 km/h w mniej niż trzy sekundy, a do 200 km/h w siedem sekund.
LaFerrari - premiera w Genewie Okrążenie na torze Fiorano zabiera o pięć sekund mniej niż w przypadku Ferrari Enzo oraz trzy sekundy mniej niż podczas jazdy F12berlinetta. Nie ma wątpliwości: LaFerrari to najszybsze drogowe Ferrari wszechczasów!

ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT