Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo
Kia cee'd zmienia wizerunek: do gamy dołącza GT, czyli najbardziej dynamiczny model w historii marki. Na start przygotowano wersję EDITION 1
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Otwiera się właśnie nowy rozdział w historii firmy Kia: oto nowy cee'd GT staje się pierwszą furtką do sportowych osiągów w sportowej oprawie z logiem koreańskiego producenta. Atrapę wersji GT zdobi dyskretne logo, ale to niejedyny atrybut, jaki zdobi nadwozie nowej Kii.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Pod przednimi reflektorami umieszczono charakterystyczny dla Kii cee'd GT moduł z elementami LED do jazdy dziennej oraz światłami przeciwmgłowymi. W połączeniu z projektorowymi światłami mijania nadają one Kii odpowiednio drapieżny wygląd również po zmroku.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Tył Kii cee'd GT także został obficie ozdobiony. Znalazły się na nim liczne atrapy, które - chociaż tylko udają, że są tym, na co wyglądają - dodają cee'dowi animuszu. Pod zderzakiem mamy atrapę dyfuzora, a po bokach - atrapy wylotów powietrza. Prawie jak w Porsche. Tylko dwie rury wydechowe są prawdziwe.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Trudno nie zauważyć, że Kia cee'd to jedno z najatrakcyjniej wystylizowanych aut na kompaktowym rynku. Tylnych lamp nie powstydziłoby się nawet Audi, a krawędź dachu wieńczy solidny spoiler.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Kia cee'd GT na pustej bocznej drodze to sama radość - przednie zawieszenie na kolumnach McPhersona w połączeniu z tylnym układem wielowahaczowym tworzą zgrany zespół. Pokonywanie zakrętów uprzyjemnia także to, że resorowanie Kii cee'd GT utwardzono w porównaniu do innych wersji tego modelu.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Gdyby ktoś zastanawiał się, co na zdjęciu robi drugi samochód, podpowiadamy: czerwone auto to Kia pro_cee'd GT. To trzydrzwiowy hatchback, z linią dachu obniżoną o 40 mm i środkowym słupkiem drzwiowym przesuniętym do tyłu aż o 220 mm. Właśnie o tyle dłuższe są drzwi Kii pro_cee'd!
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Zarówno Kię cee'd GT jak i pro_cee'd GT napędza ten sam turbodoładowany silnik GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 204 KM. Moment obrotowy wynosi 265 Nm i jest dostępny w przedziale od 1750 do 4500 obr/min. Biorąc pod uwagę jak nisko włącza się turbina można sądzić że Koreańczycy wykonali kawał dobrej roboty.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Tylko czy na pewno chodzi o Koreańczyków? Kia chwali się, że cee'd i pro_cee'd GT zostały zaprojektowane i wyprodukowane w Europie pod gusta Europejczyków. Nowy pro_cee'd GT i cee'd GT montowane są na tej samej linii produkcyjnej zakładu Kia w słowackiej Żylinie, z której zjeżdża "zwykły" pięciodrzwiowy cee'd.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

To gdzie dokładnie powstała Kia cee'd GT? Karoseria to dzieło europejskiego zespołu, działającego pod czujnym okiem Petera Schreyera. Napęd i układ jezdny powstał w Korei, a jedynie jego finalne dostrojenie przeprowadzono w Europie.

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Po to, by nowe auto jak najlepiej pasowało do europejskich warunków drogowych, testowano je na dystansie 160 000 km przy średniej prędkości 150 km/h. Kie cee'd i pro_cee'd GT wykonały 480 okrążeń 21-kilometrowego odcinka toru wyścigowego Nürburgring.

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Tak jak inne modele marki, Kia pro_cee'd GT i Kia cee'd GT objęte są 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. km. A to bardzo solidne i opłacalne zabezpieczenie w przypadku samochodu, którego raczej nie kupujemy po to, by jeździć nim spokojnie i oszczędnie.

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce Mimo dużej mocy silnika, osiągi nowej Kii cee'd GT są dobre, ale nie oszałamiające. 230 km/h prędkości maksymalnej budzi co prawda respekt, ale sprint do "setki" trwający 7,7 sekundy to jak na klasę GTI dość skromny rezultat. Po części trudno się temu dziwić: obute w opony Michelin 225/40 R18 auto waży 1382 (cee'd GT) lub 1359 (pro_cee'd GT) kilogramy.
Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Wnętrze modeli GT wyposażono w sportowe, ciasno obejmujące kierowcę fotele. Aby zapobiec poślizgowi i zjeżdżaniu z siedzenia podczas dynamicznej jazdy, zastosowano tapicerkę zamszowo-skórzaną. Siedzenia sygnowane są przez Recaro. Jest też dedykowana temu modelowi kierownica i metalowe nakładki na pedały.

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Dedykowany dla wersji GT jest też charakterystyczny dla Kii cee'd (w słabszych wersjach dostępny w opcji) elektroniczny wyświetlacz w miejscu prędkościomierza. W modelach GT został on wzbogacony o prezentację dodatkowych informacji.

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Kierowca  Kii cee'd i Kii pro_cee'd GT może obserwować na elektronicznym wyświetlaczu ciśnienie doładowania turbo lub wykorzystanie momentu obrotowego silnika. Dostępny jest tryb analogowy z tradycyjnie wyglądającym prędkościomierzem oraz "GT".

Kia ceed GT 1.6 GDI Turbo startuje w Polsce

Do wyboru mają być dwie wersje nadwozia cee'da GT. Niezależnie od sportowego wystroju, będzie można wybrać spośród specyfikacji L lub XL. Podstawowa cena to 86 990 zł.