Jaguar Project 7 - czysta forma mocy

Jaguar Project 7 - czysta forma mocy

Jaguar Project 7 - czysta forma mocy

dat/articles/2013-07/jaguar-project-7-czysta-forma-mocy-405.jpg
Wiadomo o nim tak niewiele, że w zasadzie powinniśmy poczekać na większą porcję informacji. Ale zdjęcia są tak rewelacyjne, że postanowiliśmy pokazać Wam Jaguara już teraz

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Jaguar Project 7 - czysta forma mocyAby zmienić percepcję marki jako producenta aut dla kierowców w poważnym wieku, Jaguar skupił się na przyszłości. I zrobił to w odniesieniu do każdego ze swoich modeli, począwszy od XF.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyTo jednak wcale nie musi znaczyć, że marka pożegnała się ze swoją przeszłością. Przeciwnie, postanowiła ją pielęgnować, tyle że w nieco odmienionej formie.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyNajnowszy Project 7, który Jaguar ujawnia tuż przed premierą na Festiwalu Prędkości w najbliższy weekend, świetnie pokazuje, jak marka zamierza połączyć tradycję z nowatorstwem formy.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Jaguar Project 7 - czysta forma mocyStworzony przez zespół pod wodzą szefa stylistów Jaguara, Jana Callum'a, Project 7 stanowi unikatowe studium stylistyczne zbudowane w oparciu o model F-Type.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyInspiracji do zmian dostarczył wyścigowy D-Type, produkowany w latach 1964-1957, który wygrał 24-godzinną rywalizację w Le Mans aż trzykrotnie, w latach 1955, 1956 i 1957.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyNawet nazwa Jaguara Project 7 nawiązuje do siedmiokrotnego zwycięstwa marki w wyścigu Le Mans między rokiem 1951 a 1990.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocy"Project 7 to jednomiejscowe auto sportowe bazujące na Jaguarze F-Type, o formie karoserii, o której marzą styliści poszukujący inspiracji w sporcie samochodowym" - powiedział Ian Callum, szef stylistów Jaguara.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocy"Project 7 ma jeden cel: chce być prowadzony szybko i dostarczać kierowcy maksimum radości. Sportowe Jaguary są znane ze spektakularnych osiągów i czystej formy" - dodaje Callum.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyTransformacja z Jaguara F-Type wymagała usunięcia dachu, zaprojektowania nowej szyby przedniej, a także wzorowanej na modelu D-Type części tylnej, obejmującej obudowę przeciwkapotażową za głową kierowcy.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyJaguar donosi, że zmiany aerodynamiczne objęły przedni splitter, progi, powiększony tylny dyfuzor oraz spoiler o stałej geometrii i kącie natarcia 14 stopni.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyJaguar Project 7 otrzymał także dwudziestocalowe kute felgi z karbonowymi wkładami oraz karbonowe wloty powietrza na przednich błotnikach.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyWykończone skórą wnętrze otrzymało oryginalny diamentowy wzór.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyKubełkowe siedzenie kierowcy obniżono o 30 mm w stosunku do modelu F-Type.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyPowstałe po wymontowaniu fotela pasażera miejsce wykorzystano na specjalny stojak przeznaczony dla kasku kierowcy Jaguara Project 7.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyInżynierom Jaguara udało się wycisnąć dodatkowe 55 koni mechanicznych z przejętego z modelu F-Type pięciolitrowego benzyniaka z doładowaniem mechanicznym.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyWyposażony w 542-konny silnik Jaguar Project 7 przyspiesza do 96 km/h w 4,1 s, a moment obrotowy to 680 Nm.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyPrędkość maksymalna Jaguara Project 7 to 299 km/h. Dla nas to po prostu 300 km/h - na analogowych zegarach różnica będzie niezauważalna, a prestiż nieporównywalnie większy.
Jaguar Project 7 - czysta forma mocyJaguar Project 7 jak na razie jest reprezentowany przez jeden jedyny egzemplarz, który w nadchodzący weekend wystartuje do górskiego wyścigu w Goodwood.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE