Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie - awarie, opinie, ceny części, koszty napraw
Renault Megane II nie rdzewieje, ale do niezawodnych raczej nie należy. Ile kosztują popularne w tym modelu naprawy?
Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie W Renault Megane II 1.6 16V, oprócz zużycia części typowo eksploatacyjnych, lubią się psuć różne inne elementy auta. Dlatego zebraliśmy listę typowych "niespodzianek", jakie lubi robić właścicielom Megane II, i sprawdziliśmy dla Was, ile kosztują zamienniki części oraz ich wymiana w nieautoryzowanym, ale solidnym warsztacie.
Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie Zaczniemy od silnika benzynowego Renault Megane II 1.6 16V. Występuje on w kilku wersjach, które w niewielkim stopniu różnią się mocą. Cechą, za którą można cenić ten motor jest to, że pod względem mechanicznym mamy do czynienia z solidną konstrukcją. Najczęstsze kłopoty dotyczą awarii cewek zapłonowych oraz pompy wody.
Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Cewki zapłonowe firmy Sagem potrafią dość często "padać". Dlatego lepiej kupić do Megane II 1.6 16V zamiennik innej firmy, niż znowu montować taką samą cewkę Sagem w serwisie Renault. Taki zamiennik cewki zapłonowej do benzynowego Renault Megane II można kupić tutaj nawet za 65 zł, jednak proponujemy wybrać zamiennik za 115-150 zł. Wymiana takiej cewki w nieautoryzowanym serwisie to wydatek rzędu 30 zł.

Cewka to element, który warto mieć przy sobie podczas dalekiej podróży "Meganką", ponieważ brak zapłonu w jednym z cylindrów - choć umożliwia dalszą jazdę z niewielką prędkością - powoduje przedostawanie się niespalonej benzyny do układu wydechowego, co może zniszczyć katalizator, a w skrajnym przypadku doprowadzić do pożaru.

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Jeżeli chodzi o pompę wody do benzynowego silnika Renault Megane II 1.6 16V, to sprawa jest bardziej skomplikowana. Pompa ta jest bowiem napędzana paskiem rozrządu. A to oznacza, że podczas wymiany pompy trzeba zdjąć pasek - warto go więc od razu wymienić wraz z rolkami. W tym celu już za nieco ponad 400 zł tutaj można kupić zestaw zawierający pompę wody, pasek rozrządu oraz rolki (ale uwaga: pod tym linkiem znajdziecie zarówno zestawy bez pompy, jak i z pompą wody). W przypadku produktu ze środkowej półki cenowej trzeba przygotować około 500 zł, a wymiana pompy i napędu rozrządu w nieautoryzowanym warsztacie to kolejne 400 zł.

Teraz ważna uwaga: przy okazji wymiany paska rozrządu warto też wymienić serwomechanizm zmiennych faz rozrządu, który w początkowej fazie produkcji Renault Megane II często się psuł. Objawami awarii może być nierówna praca silnika, nieosiąganie pełnej mocy, a nawet głośne spalanie detonacyjne podczas przyspieszania. Jeżeli ktoś zdecyduje się dodatkowo na taką wymianę, to za zamiennik marki SWAG zapłaci niemało, bo około 800 zł.

 

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Pewna partia Renault Megane II 1.6 16V miała kłopoty z gaśnięciem silnika zaraz po zimnym starcie, jednak ten problem został rozwiązany przez wgranie nowego oprogramowania. Mniej przyjemną przypadłością jest awaria rozrusznika, która w tym aucie zdarza się wcale nie tak rzadko. Na szczęście nowy rozrusznik firmy Bosch można kupić za rozsądną kwotę około 500 zł. Wymiana rozrusznika to koszt 150 zł.

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

To jednak nie koniec przygód z elektryką, jakich lubi dostarczać właścicielowi Renault Megane II, ale tym razem problem dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Chodzi o awarie serwomechanizmu ustawiania wysokości reflektorów. Serwomechanizm można kupić np. tutaj za 90-180 zł. Jego wymiana wraz z niezbędną regulacją świateł kosztuje w warsztacie 140 zł.

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Figle potrafią płatać także silniczki ustawiające elektrycznie regulowane lusterko w Renault Megane II. Jeżeli auto zostało wyposażone w ogrzewanie lusterek, to takie lusterko do Megane II można kupić już za 115 zł. Wymiana lusterka w warsztacie kosztuje 80 zł, jednak koszt tej usługi nie obejmuje malowania lusterka na kolor nadwozia.

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Kolejne "popisowe" awarie Renault Megane II dotyczą przedniego zawieszenia. Typowym nietrwałym elementem są łożyska kolumn McPhersona. Ich zużycie powoduje hałasy, a czasem utrudnione skręcanie kół. Łożysko kolumny resorującej od FEBI kosztuje około 80 złotych, a jego wymiana w warsztacie - 150 zł.

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Do niezbyt trwałych elementów zawieszenia Renault Megane II należą także tuleje przednich wahaczy poprzecznych. Zamienniki takich tulei (na jeden wahacz) kosztują około 25 zł. Zamontowanie ich w wahaczach po obu stronach auta kosztuje w warsztacie około 300 zł. Po tej czynności dobrze jest ustawić geometrię zawieszenia, a to kolejne 60 zł.

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Renault Megane II ma jeszcze kilka innych typowych "humorów", jak np. awarie napędu wycieraczek czy też elektrycznego podnośnika szyb. Ale to urodziwe i przyjemne w użytkowaniu auto i tak ma rzeszę wiernych fanów. Niemniej gdyby opisane naprawy trzeba było ogarnąć za jednym razem - co po zakupie auta używanego jest całkiem prawdopodobne, może poza awarią rozrusznika - to za części trzeba by zapłacić około 1500 zł, a za ich montaż - około 1300 zł. Ten rachunek nie zawiera nastawnika zmiennych faz rozrządu, o którym pisaliśmy wcześniej.

Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!

Tekst i zdjęcia: Robert Magdziak.