Porady 2013-07-29

Jak wypolerować lakier samochodowy

Jak wypolerować lakier samochodowy

Jeśli lakier na Twoim samochodzie zrobił się matowy to zaraz zobaczysz, jak przywrócić mu utracony blask

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zanim przystąpimy do kluczowych czynności, musimy dokładnie i starannie umyć oraz osuszyć auto. Dopiero gdy powierzchnia lakieru jest czysta, możemy zabrać się do pracy. Pamiętajmy również aby sam proces polerowania przeprowadzać w zacienionym miejscu. Powłoka lakiernicza nie może być rozgrzana ponieważ pasta polerska w przyspieszonym tempie zacznie zasychać i w rezultacie zamiast polerować lakier będziemy go przypalać.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Mamy już umyte i osuszone auto. Powłoka lakiernicza jest w dość słabym stanie - widać drobne rysy, a lakier bezbarwny nadający autu połysk stał się matowy. Przyczyniło się do tego silne promieniowanie słoneczne, a zapewne również parkowanie pod drzewami, z których w okresie letnim na auto kapał sok. W utracie barwy lakieru ma też udział sól z zimowych dróg.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Lakier na naszym Swifcie będziemy polerować mechanicznie za pomocą specjalnie przystosowanej do tego celu polerki. Urządzenie takie charakteryzuje się płynną regulacją obrotów zazwyczaj w zakresie 800-3000 obrotów na minutę oraz tak zwanym "miękkim startem" (urządzenie płynnie przyspiesza do zadanych obrotów). Oprócz polerki będziemy potrzebowali pasty polerskiej. Użyjemy pasty Farecla G-3, zraszacza z wodą i miękkiej, czystej szmatki do wycierania pozostałości pasty. Po markową pastę i narzędzia do polerowania zapraszamy do zaprzyjaźnionego sklepu internetowego z kosmetykami samochodowymi.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Na polerkę zakładany gąbkę polerską. Jest kilka miękkości gąbek. Gąbkę dobieramy w zależności od oczekiwanego efektu końcowego. Jeśli lakier jest bardzo zniszczony i posiada zarysowania, wybieramy gąbkę twardą. Jeśli tylko lekko zmatowiony - gąbkę miękką. My używamy gąbki o średniej twardości, nasz lakier jest matowy i ma lekkie ryski. Ponieważ do polerowania zastosujemy pastę Farecla G-3, która wymaga wilgoci, lekko zraszamy gąbkę polerską.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zanim pasta znajdzie się na gąbce możemy taśmą zabezpieczyć chromowane bądź nielakierowane elementy takie jak klamki czy lusterka. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie nam się pozbyć wszędobylskiej pasty polerskiej no i zabezpieczymy przed przypadkowym zarysowaniem. Następnie na lekko zroszoną gąbkę nanosimy niewielką ilość pasty polerskiej.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Pastę za pomocą gąbki rozprowadzamy na niewielkim obszarze polerowanej powierzchni. Polerowanie przeprowadzajmy na mniejszych powierzchniach, gdyż pozwoli nam to w prostszy sposób kontrolować temperaturę lakieru, który nagrzewa się od tarcia podczas pracy polerki. Polerkę również można kupić w sklepie z kosmetykami samochodowymi MrCleaner.pl.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Urządzenie polerskie ustawiamy na około 1000 obrotów na minutę.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Równomiernie dociskając gąbkę do lakieru prowadzimy polerkę po wybranym fragmencie karoserii. I tu uwaga: w początkowej fazie pasta może chlapać na boki, więc warto zaopatrzyć się w okulary ochronne.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Kiedy pasta jest już dobrze rozprowadzona i zaczyna przesychać zwiększamy obroty polerowania i jednocześnie zmniejszamy docisk polerki do karoserii. Cały czas kontrolujemy temperaturę powłoki lakierniczej tak, aby nie przegrzać polerowanego miejsca, bo możemy przypalić lakier.

Jak wypolerować lakier samochodowy

W końcowej fazie polerowania dochodzimy z prędkością polerki do około 2000 obrotów na minutę.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zwiększając prędkość pamiętajmy aby zmniejszyć nacisk na polerowane miejsce. Polerowanie danego miejsca kończymy w momencie kiedy większość pasty zostanie już usunięta z lakieru. Mamy okazję porównać miejsca już polerowane z miejscami, które dopiero będą polerowane.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Po zakończeniu polerowania przecieramy wilgotną szmatką miejsce naszych prac, usuwając resztki pasty. Staramy się nie pozostawiać zaschniętych miejsc, ponieważ później będzie na trudniej je doczyścić. Całą procedurę rozpoczynamy od początku na nowym fragmencie karoserii. Gdy całe auto mamy już wypolerowane, możemy nanieść warstwę wosku, aby chronić lakier przed promieniami UV.

Szukasz części do swojego samochodu? Kliknij tutaj i zobacz ofertę zamienników ze sklepu czesci24.pl w atrakcyjnych cenach! Dostawa w 24h, 16 metod płatności, 10 dni na zwrot. Polecamy!


Los Angeles Auto Show 2014

Za Oceanem miało miejsce wiele ciekawych premier! Poznajcie najciekawsze propozycje z pierwszego dnia targów

Maybach powraca. Nowe nazwy modeli Mercedesa

Mercedes postanowił powrócić do nazwy Maybach i uporządkować nazewnictwo swoich samochodów

MINI Superleggera Vision - koncepcyjny roadster

Imponujący koncept od MINI na pewno wzbudzi zainteresowanie w Los Angeles

Porsche Cayenne GTS - V6 zamiast V8

Czy Porsche, redukując silnik o 2 cylindry, zmniejszy też liczbę zwolenników nowego Cayenne GTS? Raczej odwrotnie!

BMW X5 M i X6 M - szybsze i bardziej ekonomiczne

BMW wprowadza na rynek dwa nowe, odświeżone modele serii X z literką M. Bawarczycy chcą udowodnić, że nadal są...

Szukasz części do samochodu - tu je znajdziesz!

Z przyjemnością donosimy, że rozpoczynamy współpracę ze sklepem czesci24.pl, który oferuje szeroki asortyment ...

Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014

We Włoszech odbywa się zlot samochodów zabytkowych. Fanów Alfy i Abartha zapraszamy na ucztę!

Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze

Jak myślicie, ile można przejechać w ciągu 24 godzin Mazdą z silnikiem Diesla? Odpowiadamy: 5430 km!

PRZECZYTAJ KOMENTARZE I DODAJ WŁASNĄ OPINIĘ
~Mike81 2014-11-05 16:45:46

najlepsze kosmetyki do polerowana lakieru można kupić na mrcleaner.pl

~elpolakko 2014-11-05 00:16:23

jest petarda a w \"salonach piękności\" biorą krocie za tę usługę

~Paker 2014-06-03 02:12:29

No tak ale do recznego polerowania to trzeba mieć kondycje lokomotywy. Poza tym wbrew pozorom ręcznie też łatwo przegrzać lakier. Ale trudniej zedrzeć go do blachy :-) Bardzo przydatny tekst prosty jasny bez filozofii chyba zaczne polerować sam.

~MICHAL83 2014-04-29 22:33:12

NIE MA JAK RECZNE POLEROWANIE AUTA RECZNEJ ROBOTY NAJLEPSZE MASZYNY NIE ZASTAPIA WIEM CO PISZE:)

SKOMENTUJ
PODPIS
PRZEPISZ KOD
ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT
Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004
Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004

Mimo że ten model od lat okupuje ostatnie miejsca rankingów niezawodności, rodziny z dziećmi go kochają. I mają...

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I
Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I

Chociaż większość samochodów ma klimatyzację, to nikt nie uczy, jak prawidłowo ją eksploatować. W tym poradn...

ZOBACZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z DZIAŁU : PORADY
Skoda Octavia 1.9 TDI z roku 2002 - Na warsztacie
Skoda Octavia 1.9 TDI z roku 2002 - Na warsztacie

Skoda Octavia I 1.9 TDI to auto, które warto mieć i o nie dbać - choćby z racji znakomitego silnika. Czas udać s...

Skoda Fabia 1.2 12V z roku 2004 - Na warsztacie
Skoda Fabia 1.2 12V z roku 2004 - Na warsztacie

W Skodzie Fabii 1.2 12V zużyły się przeguby napędowe, coś hałasuje z przodu przy najeżdżaniu na krawężnik, ...

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD rok 2004 - Na warsztacie
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD rok 2004 - Na warsztacie

W używanej Alfie Romeo 156 SW 1.9 JTD stuka zawieszenie, silnik kopci i traci moc, autem szarpie przy ruszaniu, a ki...

Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega
Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega

Oto prosty, a zarazem tani sposób na przywrócenie dawnego blasku przednim reflektorom z plastikowymi kloszami

Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis
Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis

Hamulce to podstawa bezpiecznej jazdy, dlatego warto przyjrzeć się procedurze wymiany klocków hamulcowych. A więc...

Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift
Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift

Bez oleju nie ma jazdy. I nie mamy tu na myśli oleju napędowego, lecz ten, który smaruje silnik. Czy na pewno wiec...

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I
Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I

Chociaż większość samochodów ma klimatyzację, to nikt nie uczy, jak prawidłowo ją eksploatować. W tym poradn...

Jak wymienić świece - Suzuki Swift
Jak wymienić świece - Suzuki Swift

Na przykładzie Suzuki Swifta pokażemy jak przebiega proces wymiany świec zapłonowych. Niby to prosta sprawa, ale ...

Silnik 1.9 TDI - typowe usterki
Silnik 1.9 TDI - typowe usterki

Ten motor montowano w tak wielu autach, że zna go chyba każdy warsztat. Poznajcie historię i najczęstsze usterki ...

© 2014 MotoSpace.pl - Nasza strona korzysta z plików cookies. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.