reklama

Auto Porady

Jak wypolerować lakier samochodowy

Chcesz samodzielnie wypolerować lakier auta? Przeczytaj krok po kroku, jak przywrócić mu utracony blask i zobacz, co będzie Ci do tego potrzebne!
Jak wypolerować lakier samochodowy
Zanim przystąpimy do kluczowych czynności, musimy dokładnie i starannie umyć oraz osuszyć auto. Dopiero gdy powierzchnia lakieru jest czysta, możemy zabrać się do pracy. Pamiętajmy również aby sam proces polerowania przeprowadzać w zacienionym miejscu. Powłoka lakiernicza nie może być rozgrzana ponieważ pasta polerska w przyspieszonym tempie zacznie zasychać i w rezultacie zamiast polerować lakier będziemy go przypalać.
Jak wypolerować lakier samochodowy
reklama
Mamy już umyte i osuszone auto. Powłoka lakiernicza jest w dość słabym stanie - widać drobne rysy, a lakier stał się matowy. Przyczyniło się do tego silne promieniowanie słoneczne, a zapewne również parkowanie pod drzewami, z których w okresie letnim na auto kapał sok. W utracie barwy lakieru ma też udział sól z zimowych dróg.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Lakier na naszym Swifcie będziemy polerować mechanicznie za pomocą specjalnie przystosowanej do tego celu polerki. Urządzenie takie charakteryzuje się płynną regulacją obrotów zazwyczaj w zakresie 800-3000 obrotów na minutę oraz tak zwanym "miękkim startem" (urządzenie płynnie przyspiesza do zadanych obrotów). Oprócz polerki będziemy potrzebowali pasty polerskiej. Użyjemy pasty Farecla G-3, zraszacza z wodą i miękkiej, czystej szmatki do wycierania pozostałości pasty. Po markową pastę i narzędzia do polerowania zapraszamy do zaprzyjaźnionego sklepu internetowego z kosmetykami samochodowymi.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Na polerkę zakładany gąbkę polerską. Jest kilka miękkości gąbek. Gąbkę dobieramy w zależności od oczekiwanego efektu końcowego. Jeśli lakier jest bardzo zniszczony i posiada zarysowania, wybieramy gąbkę twardą. Jeśli tylko lekko zmatowiony - gąbkę miękką. My używamy gąbki o średniej twardości, nasz lakier jest matowy i ma lekkie ryski. Ponieważ do polerowania zastosujemy pastę Farecla G-3, która wymaga wilgoci, lekko zraszamy gąbkę polerską.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Zanim pasta znajdzie się na gąbce możemy taśmą zabezpieczyć chromowane bądź nielakierowane elementy takie jak klamki czy lusterka. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie nam się pozbyć wszędobylskiej pasty polerskiej no i zabezpieczymy przed przypadkowym zarysowaniem. Następnie na lekko zroszoną gąbkę nanosimy niewielką ilość pasty polerskiej.
Jak wypolerować lakier samochodowy
reklama
Pastę za pomocą gąbki rozprowadzamy na niewielkim obszarze polerowanej powierzchni. Polerowanie przeprowadzajmy na mniejszych powierzchniach, gdyż pozwoli nam to w prostszy sposób kontrolować temperaturę lakieru, który nagrzewa się od tarcia podczas pracy polerki. Polerkę również można kupić w sklepie z kosmetykami samochodowymi MrCleaner.pl.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Urządzenie polerskie ustawiamy na około 1000 obrotów na minutę.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Równomiernie dociskając gąbkę do lakieru prowadzimy polerkę po wybranym fragmencie karoserii. I tu uwaga: w początkowej fazie pasta może chlapać na boki, więc warto zaopatrzyć się w okulary ochronne.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Kiedy pasta jest już dobrze rozprowadzona i zaczyna przesychać zwiększamy obroty polerowania i jednocześnie zmniejszamy docisk polerki do karoserii. Cały czas kontrolujemy temperaturę powłoki lakierniczej tak, aby nie przegrzać polerowanego miejsca, bo możemy przypalić lakier.
Jak wypolerować lakier samochodowy
reklama
W końcowej fazie polerowania dochodzimy z prędkością polerki do około 2000 obrotów na minutę.
Jak wypolerować lakier samochodowy
Zwiększając prędkość pamiętajmy aby zmniejszyć nacisk na polerowane miejsce. Polerowanie danego miejsca kończymy w momencie kiedy większość pasty zostanie już usunięta z lakieru. Mamy okazję porównać miejsca już polerowane z miejscami, które dopiero będą polerowane.
Jak wypolerować lakier samochodowy
oponytanio.pl
/
Opony zimowe Opony letnie
Po zakończeniu polerowania przecieramy wilgotną szmatką miejsce naszych prac, usuwając resztki pasty. Staramy się nie pozostawiać zaschniętych miejsc, ponieważ później będzie nam trudniej je doczyścić. Całą procedurę rozpoczynamy od początku na nowym fragmencie karoserii. Gdy całe auto mamy już wypolerowane, możemy nanieść warstwę wosku, aby chronić lakier przed promieniami UV.
Szukasz części do swojego samochodu? Kliknij tutaj i zobacz ofertę zamienników w atrakcyjnych cenach!
Rozmiar:
/
Indeks prędkości:
Opony zimowe Opony całoroczne
Opony letnie Wszystkie
Części do Twojego     samochodu w super cenach!
Nowe Suzuki Vitara - znamy już ceny

Nowe Suzuki Vitara - znamy już ceny

Do salonów trafia nowe Suzuki Vitara. Najnowsza odsłona popularnego SUV-a z napędem na 4 koła ALLGRIP wzbogaci gamę aut oferowanych przez...

Nissan LEAF - elektryczny lider

Nissan LEAF - elektryczny lider

Nissan LEAF czwarty rok z rzędu jest liderem sprzedaży wśród samochodów elektrycznych w Europie

Alfa Romeo 4C Spider - światowa premiera

Alfa Romeo 4C Spider - światowa premiera

Alfa Romeo 4C Spider została oficjalnie zaprezentowana podczas odbywającego się w Detroit salonu samochodowego. Pokazano wersję produkcyjną,...

Nowy Renault Espace - od maja w polskich salonach

Nowy Renault Espace - od maja w polskich salonach

Nowy Espace trafi do sprzedaży w Polsce w maju. Będzie oferowany w trzech poziomach wyposażenia: Life, Zen oraz Initiale Paris

Carmageddon Rally - przeżyj przygodę życia

Carmageddon Rally - przeżyj przygodę życia

Z przyjemnością obejmujemy patronat medialny nad wyjątkową imprezą dla odważnych i żądnych wrażeń podróżników. Jesteście gotowi, by...

Citroen DS 3 WRC - nowe barwy na sezon 2015

Citroen DS 3 WRC - nowe barwy na sezon 2015

Rajdowy zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT pokazał swojego DS 3 WRC w nowych barwach na sezon 2015. W taki sposób zostanie upamiętniona 60...

Volkswagen Cross Coupe GTE - benzynowy i bez turbiny!

Volkswagen Cross Coupe GTE - benzynowy i bez turbiny!

Volkswagen nie odpuszcza i po premierze Passata przedstawia swoje najnowsze dzieło: Volkswagena Cross Coupe GTE z napędem hybrydowym. Pod maską...

Toyota Mirai - Japończycy oszaleli - FILM

Toyota Mirai - Japończycy oszaleli - FILM

Toyota zdecydowała się na nieodpłatne udostępnienie konkurencji 5680 patentów, które pozwoliły zaprojektować i wyprodukować Toyotę Mirai...

PRZECZYTAJ KOMENTARZE I DODAJ WŁASNĄ OPINIĘ

comments powered by Disqus

ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. II

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. II

W pierwszej części artykułu o klimatyzacji manualnej poznaliście już jej podstawowe funkcje. Teraz pora zająć się skutecznym schładzaniem...

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004

Mimo że ten model od lat okupuje ostatnie miejsca rankingów niezawodności, rodziny z dziećmi go kochają. I mają za co, bo trudno o...

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I

Chociaż większość samochodów ma klimatyzację, to nikt nie uczy, jak prawidłowo ją eksploatować. W tym poradniku dowiecie się, jak...

ZOBACZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z DZIAŁU: PORADY

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Renault Megane II 1.6 16V - Na warsztacie

Renault Megane II nie rdzewieje, ale do niezawodnych raczej nie należy. Ile kosztują popularne w tym modelu naprawy?

Skoda Octavia 1.9 TDI z roku 2002 - Na warsztacie

Skoda Octavia 1.9 TDI z roku 2002 - Na warsztacie

Skoda Octavia I 1.9 TDI to auto, które warto mieć i o nie dbać - choćby z racji znakomitego silnika. Czas udać się do warsztatu i sprawdzić...

Skoda Fabia 1.2 12V z roku 2004 - Na warsztacie

Skoda Fabia 1.2 12V z roku 2004 - Na warsztacie

W Skodzie Fabii 1.2 12V zużyły się przeguby napędowe, coś hałasuje z przodu przy najeżdżaniu na krawężnik, nie działają światła...

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD rok 2004 - Na warsztacie

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD rok 2004 - Na warsztacie

W używanej Alfie Romeo 156 SW 1.9 JTD stuka zawieszenie, silnik kopci i traci moc, autem szarpie przy ruszaniu, a kierownica drży. Zobaczymy, ile...

Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega

Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega

Oto prosty, a zarazem tani sposób na przywrócenie dawnego blasku przednim reflektorom z plastikowymi kloszami

Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis

Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis

Hamulce to podstawa bezpiecznej jazdy, dlatego warto przyjrzeć się procedurze wymiany klocków hamulcowych. A więc - do dzieła!

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. II

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. II

W pierwszej części artykułu o klimatyzacji manualnej poznaliście już jej podstawowe funkcje. Teraz pora zająć się skutecznym schładzaniem...

Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift

Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift

Bez oleju nie ma jazdy. I nie mamy tu na myśli oleju napędowego, lecz ten, który smaruje silnik. Czy na pewno wiecie, jakich zasad należy...

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I

Klimatyzacja manualna - prawidłowa eksploatacja cz. I

Chociaż większość samochodów ma klimatyzację, to nikt nie uczy, jak prawidłowo ją eksploatować. W tym poradniku dowiecie się, jak...

Ogromny wybór opon w super cenach!
© 2015 MotoSpace.pl      Kontakt do redakcji