Porady 2013-07-29

Jak wypolerować lakier samochodowy

Jak wypolerować lakier samochodowy

Jeśli lakier na Twoim samochodzie zrobił się matowy to zaraz zobaczysz, jak przywrócić mu utracony blask

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zanim przystąpimy do kluczowych czynności, musimy dokładnie i starannie umyć oraz osuszyć auto. Dopiero gdy powierzchnia lakieru jest czysta, możemy zabrać się do pracy. Pamiętajmy również aby sam proces polerowania przeprowadzać w zacienionym miejscu. Powłoka lakiernicza nie może być rozgrzana ponieważ pasta polerska w przyspieszonym tempie zacznie zasychać i w rezultacie zamiast polerować lakier będziemy go przypalać.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Mamy już umyte i osuszone auto. Powłoka lakiernicza jest w dość słabym stanie - widać drobne rysy, a lakier bezbarwny nadający autu połysk stał się matowy. Przyczyniło się do tego silne promieniowanie słoneczne, a zapewne również parkowanie pod drzewami, z których w okresie letnim na auto kapał sok. W utracie barwy lakieru ma też udział sól z zimowych dróg.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Lakier na naszym Swifcie będziemy polerować mechanicznie za pomocą specjalnie przystosowanej do tego celu polerki. Urządzenie takie charakteryzuje się płynną regulacją obrotów zazwyczaj w zakresie 800-3000 obrotów na minutę oraz tak zwanym "miękkim startem" (urządzenie płynnie przyspiesza do zadanych obrotów). Oprócz polerki będziemy potrzebowali pasty polerskiej. Użyjemy pasty Farecla G-3, zraszacza z wodą i miękkiej, czystej szmatki do wycierania pozostałości pasty.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Na polerkę zakładany gąbkę polerską. Jest kilka miękkości gąbek. Gąbkę dobieramy w zależności od oczekiwanego efektu końcowego. Jeśli lakier jest bardzo zniszczony i posiada zarysowania, wybieramy gąbkę twardą. Jeśli tylko lekko zmatowiony - gąbkę miękką. My używamy gąbki o średniej twardości, nasz lakier jest matowy i ma lekkie ryski. Ponieważ do polerowania zastosujemy pastę Farecla G-3, która wymaga wilgoci, lekko zraszamy gąbkę polerską.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zanim pasta znajdzie się na gąbce możemy taśmą zabezpieczyć chromowane bądź nielakierowane elementy takie jak klamki czy lusterka. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie nam się pozbyć wszędobylskiej pasty polerskiej no i zabezpieczymy przed przypadkowym zarysowaniem. Następnie na lekko zroszoną gąbkę nanosimy niewielką ilość pasty polerskiej.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Pastę za pomocą gąbki rozprowadzamy na niewielkim obszarze polerowanej powierzchni. Polerowanie przeprowadzajmy na mniejszych powierzchniach, gdyż pozwoli nam to w prostszy sposób kontrolować temperaturę lakieru, który nagrzewa się od tarcia podczas pracy polerki.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Urządzenie polerskie ustawiamy na około 1000 obrotów na minutę.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Równomiernie dociskając gąbkę do lakieru prowadzimy polerkę po wybranym fragmencie karoserii. I tu uwaga: w początkowej fazie pasta może chlapać na boki, więc warto zaopatrzyć się w okulary ochronne.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Kiedy pasta jest już dobrze rozprowadzona i zaczyna przesychać zwiększamy obroty polerowania i jednocześnie zmniejszamy docisk polerki do karoserii. Cały czas kontrolujemy temperaturę powłoki lakierniczej tak, aby nie przegrzać polerowanego miejsca, bo możemy przypalić lakier.

Jak wypolerować lakier samochodowy

W końcowej fazie polerowania dochodzimy z prędkością polerki do około 2000 obrotów na minutę.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zwiększając prędkość pamiętajmy aby zmniejszyć nacisk na polerowane miejsce. Polerowanie danego miejsca kończymy w momencie kiedy większość pasty zostanie już usunięta z lakieru. Mamy okazję porównać miejsca już polerowane z miejscami, które dopiero będą polerowane.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Po zakończeniu polerowania przecieramy wilgotną szmatką miejsce naszych prac, usuwając resztki pasty. Staramy się nie pozostawiać zaschniętych miejsc, ponieważ później będzie na trudniej je doczyścić. Całą procedurę rozpoczynamy od początku na nowym fragmencie karoserii. Gdy całe auto mamy już wypolerowane, możemy nanieść warstwę wosku, aby chronić lakier przed promieniami UV.



Robert Kubica wygrywa Rajd Niemiec w WRC2

Robert Kubica, pilotowany przez Macieja Barana zwyciężył w klasie WRC2 w Rajdzie Niemiec, zajmując jednocześnie ...

Spyker B6 Venator Spyder Concept

Pięć miesięcy po prezentacji wersji coupe podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Spyker odsłonił odkrytą odmia...

Alpine A450 - zadanie wykonane

Trzydzieści pięć lat po zwycięstwie z 1978 roku, powrót Alpine do wyścigu 24H Le Mans zakończył się sukcesem

Syrena Sport - legenda powraca w wyjątkowym stylu

Legenda polskiej motoryzacji, która przed laty nie weszła do produkcji teraz dostaje drugą szansę

Mazzanti Evantra V8 - debiutuje w Monako

Włoska firma produkująca samochody niszowe pokazuje swój najnowszy model produkcyjny w mecce biznesu i dużych pie...

Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase

Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase znany jako FAB1 ma wspierać walkę z rakiem piersi. Samochód ma być wynajmowa...

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse - rekordzistą

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse jest oficjalnie najszybszym kabrioletem na świecie

Lamborghini Pregunta - prototyp do wzięcia

Lamborghini Heuliez Pregunta Roadster zostało zaprezentowane po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Paryżu w ...

PRZECZYTAJ KOMENTARZE I DODAJ WŁASNĄ OPINIĘ
~Paker 2014-06-03 02:12:29

No tak ale do recznego polerowania to trzeba mieć kondycje lokomotywy. Poza tym wbrew pozorom ręcznie też łatwo przegrzać lakier. Ale trudniej zedrzeć go do blachy :-) Bardzo przydatny tekst prosty jasny bez filozofii chyba zaczne polerować sam.

~MICHAL83 2014-04-29 22:33:12

NIE MA JAK RECZNE POLEROWANIE AUTA RECZNEJ ROBOTY NAJLEPSZE MASZYNY NIE ZASTAPIA WIEM CO PISZE:)

SKOMENTUJ
PODPIS
PRZEPISZ KOD
ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT
Jak wypolerować lakier samochodowy
Jak wypolerować lakier samochodowy

Jeśli lakier na Twoim samochodzie zrobił się matowy to zaraz zobaczysz, jak przywrócić mu utracony blask

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004
Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004

Mimo że ten model od lat okupuje ostatnie miejsca rankingów niezawodności, rodziny z dziećmi go kochają. I mają...

ZOBACZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z DZIAŁU : PORADY
Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega
Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega

Oto prosty, a zarazem tani sposób na przywrócenie dawnego blasku przednim reflektorom z plastikowymi kloszami

Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis
Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis

Hamulce to podstawa bezpiecznej jazdy, dlatego warto przyjrzeć się procedurze wymiany klocków hamulcowych. A więc...

Jak wypolerować lakier samochodowy
Jak wypolerować lakier samochodowy

Jeśli lakier na Twoim samochodzie zrobił się matowy to zaraz zobaczysz, jak przywrócić mu utracony blask

Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift
Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift

Bez oleju nie ma jazdy. I nie mamy tu na myśli oleju napędowego, lecz ten, który smaruje silnik. Czy na pewno wiec...

Jak wymienić świece - Suzuki Swift
Jak wymienić świece - Suzuki Swift

Na przykładzie Suzuki Swifta pokażemy jak przebiega proces wymiany świec zapłonowych. Niby to prosta sprawa, ale ...

Silnik 1.9 TDI - typowe usterki
Silnik 1.9 TDI - typowe usterki

Ten motor montowano w tak wielu autach, że zna go chyba każdy warsztat. Poznajcie historię i najczęstsze usterki ...

© 2014 MotoSpace.pl - Nasza strona korzysta z plików cookies. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.