Porady 2013-07-29

Jak wypolerować lakier samochodowy

Jak wypolerować lakier samochodowy

Jeśli lakier na Twoim samochodzie zrobił się matowy to zaraz zobaczysz, jak przywrócić mu utracony blask

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zanim przystąpimy do kluczowych czynności, musimy dokładnie i starannie umyć oraz osuszyć auto. Dopiero gdy powierzchnia lakieru jest czysta, możemy zabrać się do pracy. Pamiętajmy również aby sam proces polerowania przeprowadzać w zacienionym miejscu. Powłoka lakiernicza nie może być rozgrzana ponieważ pasta polerska w przyspieszonym tempie zacznie zasychać i w rezultacie zamiast polerować lakier będziemy go przypalać.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Mamy już umyte i osuszone auto. Powłoka lakiernicza jest w dość słabym stanie - widać drobne rysy, a lakier bezbarwny nadający autu połysk stał się matowy. Przyczyniło się do tego silne promieniowanie słoneczne, a zapewne również parkowanie pod drzewami, z których w okresie letnim na auto kapał sok. W utracie barwy lakieru ma też udział sól z zimowych dróg.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Lakier na naszym Swifcie będziemy polerować mechanicznie za pomocą specjalnie przystosowanej do tego celu polerki. Urządzenie takie charakteryzuje się płynną regulacją obrotów zazwyczaj w zakresie 800-3000 obrotów na minutę oraz tak zwanym "miękkim startem" (urządzenie płynnie przyspiesza do zadanych obrotów). Oprócz polerki będziemy potrzebowali pasty polerskiej. Użyjemy pasty Farecla G-3, zraszacza z wodą i miękkiej, czystej szmatki do wycierania pozostałości pasty.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Na polerkę zakładany gąbkę polerską. Jest kilka miękkości gąbek. Gąbkę dobieramy w zależności od oczekiwanego efektu końcowego. Jeśli lakier jest bardzo zniszczony i posiada zarysowania, wybieramy gąbkę twardą. Jeśli tylko lekko zmatowiony - gąbkę miękką. My używamy gąbki o średniej twardości, nasz lakier jest matowy i ma lekkie ryski. Ponieważ do polerowania zastosujemy pastę Farecla G-3, która wymaga wilgoci, lekko zraszamy gąbkę polerską.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zanim pasta znajdzie się na gąbce możemy taśmą zabezpieczyć chromowane bądź nielakierowane elementy takie jak klamki czy lusterka. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie nam się pozbyć wszędobylskiej pasty polerskiej no i zabezpieczymy przed przypadkowym zarysowaniem. Następnie na lekko zroszoną gąbkę nanosimy niewielką ilość pasty polerskiej.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Pastę za pomocą gąbki rozprowadzamy na niewielkim obszarze polerowanej powierzchni. Polerowanie przeprowadzajmy na mniejszych powierzchniach, gdyż pozwoli nam to w prostszy sposób kontrolować temperaturę lakieru, który nagrzewa się od tarcia podczas pracy polerki.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Urządzenie polerskie ustawiamy na około 1000 obrotów na minutę.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Równomiernie dociskając gąbkę do lakieru prowadzimy polerkę po wybranym fragmencie karoserii. I tu uwaga: w początkowej fazie pasta może chlapać na boki, więc warto zaopatrzyć się w okulary ochronne.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Kiedy pasta jest już dobrze rozprowadzona i zaczyna przesychać zwiększamy obroty polerowania i jednocześnie zmniejszamy docisk polerki do karoserii. Cały czas kontrolujemy temperaturę powłoki lakierniczej tak, aby nie przegrzać polerowanego miejsca, bo możemy przypalić lakier.

Jak wypolerować lakier samochodowy

W końcowej fazie polerowania dochodzimy z prędkością polerki do około 2000 obrotów na minutę.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Zwiększając prędkość pamiętajmy aby zmniejszyć nacisk na polerowane miejsce. Polerowanie danego miejsca kończymy w momencie kiedy większość pasty zostanie już usunięta z lakieru. Mamy okazję porównać miejsca już polerowane z miejscami, które dopiero będą polerowane.

Jak wypolerować lakier samochodowy

Po zakończeniu polerowania przecieramy wilgotną szmatką miejsce naszych prac, usuwając resztki pasty. Staramy się nie pozostawiać zaschniętych miejsc, ponieważ później będzie na trudniej je doczyścić. Całą procedurę rozpoczynamy od początku na nowym fragmencie karoserii. Gdy całe auto mamy już wypolerowane, możemy nanieść warstwę wosku, aby chronić lakier przed promieniami UV.




Citroen C4 1.6 16V z roku 2006

Oto nowoczesne, designerskie auto, które można kupić za niewielkie pieniądze. Prezentowany na zdjęciach używany...

Renault 11 - okrągła 30 rocznica

W marcu 2013 roku mija 30 lat od premiery Renault 11, które w klasie pojazdów kompaktowych odniosło sukces na cał...

Mercedes A45 AMG - najmocniejsze 4 cylindry świata

AMG po raz pierwszy namaściło swoim sportowym duchem auto kompaktowe. Mercedes A45 AMG ma zaledwie cztery cylindry....

Volkswagen Up! Eco - wersja na gaz ziemny

Volkswagen wprowadza na rynek nową, ekonomiczną i ekologiczną wersję modelu Up!

Volkswagen Jetta Hybrid - na targach w Poznaniu

4 kwietnia zaczynają się targi motoryzacyjne w Poznaniu. Volkswagen Group Polska zaprezentuje około 50 samochodów...

Golf GTI - zadebiutuje w Genewie

Volkswagen kazał długo czekać na topową wersję swojego kompaktowego modelu. Teraz prezentuje oficjalne zdjęcia

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Podczas motoryzacyjnych targów w Genewie odbyła się światowa premiera seryjnej wersji Volkswagena XL1

Infiniti Q50 w wersji na rok 2014

Q50 to nowa propozycja dla klientów szukających ekskluzywnego sedana. Po debiucie na rynku amerykańskim latem 2013...

Silnik 1.9 TDI - typowe usterki

Ten motor montowano w tak wielu autach, że zna go chyba każdy warsztat. Poznajcie historię i najczęstsze usterki ...

Toyota Vios - niespodziewany debiut w Bangkoku

Toyota zaprezentowała swój nowy model Vios na targach motoryzacyjnych w Bangkoku. Czy będzie dostępny w Polsce? T...

Skoda Rapid już od 47 950 zł

Skoda Rapid zadebiutuje na polskim rynku na początku listopada. Ceny samochodu zaczynać się będą od 47 950 zł

Shelby Mustang 1000 S/C - moc jest z nami

Na targach w Nowym Jorku producent pokaże swoje najnowsze, ogniste dzieło. Zastanawiacie się, jaką będzie miało...

Ford Escort - czy powróci

Ford przymierza się do wskrzeszenia legendy Escorta, który bezsprzecznie był jednym z najpopularniejszych samochod...

Honda debiutuje w WTCC na torze Suzuka

Zespół Honda Racing Team JAS zadebiutuje w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCC), podczas hist...

Rolls-Royce Motor Cars - debiut w Poznaniu

Angielski producent jeszcze nigdy oficjalnie nie występował w Polsce na imprezie motoryzacyjnej. W tym roku ma się...

Ford Mustang Cobra Jet Twin-Turbo Concept

Mustang Cobra Jet Concept to prototypowa wersja opracowanego przez Forda samochodu do wyścigów na ćwierć mili

PRZECZYTAJ KOMENTARZE I DODAJ WŁASNĄ OPINIĘ
~Paker 2014-06-03 02:12:29

No tak ale do recznego polerowania to trzeba mieć kondycje lokomotywy. Poza tym wbrew pozorom ręcznie też łatwo przegrzać lakier. Ale trudniej zedrzeć go do blachy :-) Bardzo przydatny tekst prosty jasny bez filozofii chyba zaczne polerować sam.

~MICHAL83 2014-04-29 22:33:12

NIE MA JAK RECZNE POLEROWANIE AUTA RECZNEJ ROBOTY NAJLEPSZE MASZYNY NIE ZASTAPIA WIEM CO PISZE:)

SKOMENTUJ
PODPIS
PRZEPISZ KOD
ZOBACZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z DZIAŁU : PORADY
Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega
Jak wypolerować matową lampę - Opel Omega

Oto prosty, a zarazem tani sposób na przywrócenie dawnego blasku przednim reflektorom z plastikowymi kloszami

Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis
Jak wymienić klocki hamulcowe - Toyota Avensis

Hamulce to podstawa bezpiecznej jazdy, dlatego warto przyjrzeć się procedurze wymiany klocków hamulcowych. A więc...

Jak wypolerować lakier samochodowy
Jak wypolerować lakier samochodowy

Jeśli lakier na Twoim samochodzie zrobił się matowy to zaraz zobaczysz, jak przywrócić mu utracony blask

Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift
Jak sprawdzić poziom oleju - Suzuki Swift

Bez oleju nie ma jazdy. I nie mamy tu na myśli oleju napędowego, lecz ten, który smaruje silnik. Czy na pewno wiec...

Jak wymienić świece - Suzuki Swift
Jak wymienić świece - Suzuki Swift

Na przykładzie Suzuki Swifta pokażemy jak przebiega proces wymiany świec zapłonowych. Niby to prosta sprawa, ale ...

Silnik 1.9 TDI - typowe usterki
Silnik 1.9 TDI - typowe usterki

Ten motor montowano w tak wielu autach, że zna go chyba każdy warsztat. Poznajcie historię i najczęstsze usterki ...

© 2012 MotoSpace.pl
essay helpers