Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

Podniesienie wizerunku po aferze spalinowej nie było i nie jest prostym zadaniem, dlatego Volkswagen bierze się ostro do roboty. Zobaczcie, jakie działania planuje na rynkach świata

Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

  • roczny budżet reklamowy Volkswagena wynosi 1,5 mld euro
  • do 2020 roku koncern z Wolfsburga zamierza zintensyfikować działania marketingowe tak, aby poprawić ich skuteczność o 30 proc.
  • udział mediów cyfrowych w procesie reklamowym wynosił 25 proc. w roku 2015, a do roku 2020 ma być zwiększony do 50 proc.
  • kampanie mają być bardziej rozdrobnione i jednocześnie precyzyjniej nakierowane na konkretnego odbiorcę
  • liczba indywidualnie skrojonych pod klienta ofert ma wzrosnąć pięciokrotnie
  • liczba agencji obsługujących kampanie VW ma zostać zredukowana z 40 do zaledwie 3 w skali całego świata
  • marka ma być zarządzana w sposób bardziej scentralizowany

To były informacje w pigułce, a teraz czas je szerzej wyjaśnić.

Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

Marka Volkswagen, zwana też popularnie VAG-iem, ma ambitny plan aby przy niezmienionym budżecie reklamowym (1,5 mld euro) zwiększyć skuteczność działań marketingowych o 30 proc. do roku 2020. Nie jest to proste założenie zważywszy na to, że do tej pory VW na rynku reklamowym radził sobie całkiem sprawnie.

Do roku 2020 planuje się także zwiększenie udziału mediów cyfrowych jako środowiska emisji reklam i interakcji z klientami do 50 proc. (2015: 25 proc.). A śledzące zachowania w sieci systemy reklamowe przyzwyczaiły nas do reklam trafiających w punkt naszych oczekiwań, to Volkswagen nie chce być gorszy od reklamy programmatic i ma teraz oferować nawet pięć razy więcej elementów kampanii reklamowych, celujących dokładnie w konkretnego klienta.

A teraz będzie najlepsze.

Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

Obecnie VW na świecie obsługuje sieć 40 agencji reklamowych. W ramach racjonalizacji i zwiększania efektywności dotarcia do klientów koncern VAG zamierza zredukować tę liczbę do zaledwie trzech.

Za Europę i Amerykę Południową odpowiadać będzie Omnicom Group, Amerykę Północną obsłuży WPP, a Chiny - Cheil.

W przyszłym roku centrami marketingowymi Volkswagena będą cztery lokalizacje: Berlin, Nowy Jork, Sao Paulo i Pekin, a każda z nich będzie w pełni odpowiedzialna za strategię, wykonanie i dystrybucję kampanii. VAG stawia na innowacyjność i tym razem ma to być nie "przewaga dzięki technice" tylko nowoczesny marketing.

Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

Oby tylko nie oznaczało to wdrożenia amerykańskiego agresywnego marketingu pocztowego i messengerowego, który znany jest z tego, że spamuje skrzynki mailowe i messengera tonami wiadomości o clickbaitowych tytułach.

Transformacja modelu marketingowego ma nastąpić w momencie premiery Volkswagena ID - to ma być ten moment, kiedy zmiany odczują klienci.

Dzięki nowym systemom telematycznym, zamontowanym w samochodzie, Volkswagen ma nadzieję na wykorzystanie bezpośredniego kontaktu z klientami, którzy kupią samochód w salonie. Do tej pory taką furtką kontaktową był właśnie salon, który kontaktował się z klientami np. poprzez e-mail.

Jeżeli chodzi o najbliższe plany marketingowe, to w roku 2019 wiodącymi produktami będą ID oraz Golf VIII. Oba te modele będą oferowały dostęp do usług cyfrowych z pokładu samochodu.

Tutaj zwolennicy sprawiedliwego handlu mogą się zbuntować: dzięki opracowywanej pokładowej platformie sprzedaży, kierowcy nowych Volkswagenów będą mogli kupować nowe funkcje w samochodzie i zarządzać tymi funkcjami.

Volkswagen planuje rewolucję i zwiększa aktywność reklamową na całym świecie

To niestety oznacza, że większość nowych Volkswagenów będzie miało już hardware do wszystkich funkcji, nawet tych dodatkowych, a "pobranie" i "zakup" nowych funkcji będzie polegał po prostu na wykupie aktywacji online.

Taka sytuacja.

Volkswagen spodziewa się, że w roku 2020 główna strona Volkswagena odnotuje 360 milionów odwiedzin (2015: 210 mln). W przyszłym roku nowy wizerunek medialny marki ma odświeżyć odbiór Volkswagena nie tylko w sieci.

W 2020 roku ma zostać wprowadzona osobista karta klienta, a wiodącą rolę w komunikacji mają uzyskać analiza dużych zbiorów danych marketingowych oraz sztuczna inteligencja.

Wychodzi więc na to, że jeżeli zobaczycie na pralce lub lodówce typu "smart" reklamę Volkswagena, to będzie oznaczać, że plan działa :)

KOMENTARZE

Ładuję komentarze...