Volkswagen Golf GTI - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie

Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie
W fabryce w Wolfsburgu wyprodukowano już 1,9 mln sztuk Golfa GTI . W 1976 roku, gdy pojawiła się pierwsza generacja, szefostwo koncernu liczyło na sprzedaż 5 tys. szt. rocznie
Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie Silnik pierwszego Golfa GTI miał 110 KM mocy. Teraz w najnowszym modelu mamy aż 220 KM a przy pakiecie Performance 230 KM. Volkswagen wyposażony jest w 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem TSI, który jest zoptymalizowany pod względem mocy, spalania, emisji spalin i osiągów.
Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie GTI w wersji 220-konnej dysponuje 350 Nm momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć 100 km/h w ciągu 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 246 km/h (DSG 244 km/h). Dodatkowo najnowszy model Golfa jest o 42 kg lżejszy od poprzednika. Golf GTI waży teraz 1 351 kg.
Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie Do przeniesienia napędu mamy dwa rodzaje skrzyń biegów. 6-biegowa automatyczna DSG, oraz manualna. W obydwu przypadkach udało się obniżyć spalanie paliwa w stosunku do poprzedniego modelu o około 14 %. GTI spala teraz średnio 6,4 litra na każde przejechane 100 km drogi.
Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie Wygląd zewnętrzny GTI różni się nieznacznie od cywilnych wersji Golfa. Wyróżniają go czerwone zaciski hamulców, przyciemnione diodowe światła, chromowane rury wydechowe po obu stronach. Całość uzupełniają 17-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 225/45.
Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie We wnętrzu Golfa GTI znajdziemy sportowe akcenty takie jak zegary z kolorowym wyświetlaczem, trójramienna kierownica czy aluminiowe nakładki na pedały. Volkswagen posiada tradycyjną tapicerkę siedzeń o kraciastym wzorze, który jest obecny już od pierwszej generacji Volkswagena.
Volkswagen Golf GTI  - najchętniej kupowany Hot Hatch na świecie Najnowsze GTI z Wolfsburga wyposażono w szereg nowinek technicznych. Dla przykładu posiada system rozpoznający zmęczenie kierowcy, hamulec multikolizyjny czy udoskonaloną funkcję kontroli dynamiki jazdy XDS. Najnowszy Golf wyposażony jest w system nagłośnieniowy o mocy 400 W firmy Dynaudio.