Subaru BRZ z seryjnym turbodoładowaniem

Subaru BRZ z seryjnym turbodoładowaniem
Jeżeli ktoś narzeka na osiągi standardowego, wolnossącego Subaru BRZ, to być może wkrótce będzie mógł się cieszyć z fabrycznej wersji turbodoładowanej
Subaru BRZ z seryjnym turbodoładowaniem

Zacznijmy od obecnego napędu. Subaru BRZ ma pod maską silnik typu bokser, o czterech cylindrach, opracowany przez Subaru (Toyota dołożyła do niego m.in. wtrysk sekwencyjny pośredni i bezpośredni). Ma dwa litry pojemności i dwieście koni mechanicznych. To wystarcza aby rozpędzić lekkie coupe w 7,6 s do "setki" oraz maksymalnie do 226 km/h.

Subaru BRZ z seryjnym turbodoładowaniem

Japończycy chcą teraz zaaplikować silnikowi Subaru BRZ delikatne jak na możliwości tej firmy turbodoładowanie. W efekcie moc ma wzrosnąć do 280 KM (z 200 KM) a maksymalny moment obrotowy do 339 Nm (z 204 Nm). Jak na tak niewielki samochodzik to duża zmiana, oczywiście na lepsze.

Subaru BRZ z seryjnym turbodoładowaniem

Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to Subaru BRZ Turbo zadebiutuje w przyszłym roku. Na razie nie wiadomo, czy podobne wzmocnienie czeka bliźniaki (Toyota GT86 i Scion FR-S).

ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT