Porsche 918

Porsche 918
Porsche chce się zmierzyć z najlepszymi bolidami tego świata. Pomóc ma mu w tym najnowsze Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Porsche otrzyma silnik o pojemności 4,6 litra, mocy 608 KM i momencie obrotowym na poziomie 530 Nm. Niby dużo jak na samochód sportowy, ale żeby nawiązać walkę z takimi samochodami jak Bugatti Veyron może nie wystarczyć.
Porsche 918 I tutaj z pomoca przychodzą dwa silniki elektryczne o mocy 156 KM i 129 KM. Łączna moc 918 Spyder to 887 KM, a moment obrotowy sięga 800 Nm. Bolid przyspiesza do "setki" w ciągu 2,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się w okolicy 340 km/h.
Porsche 918 Porsche 918 Spyder może pracować w pięciu trybach jazdy: pierwszy (elektryczny) ma zasięg 30 km i służy do poruszania się z prędkością do 150 km na godzinę. Reszta trybów to ustawienia hybrydowe: Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid oraz Hot Lap. Wszystkie w różnym stopniu wykorzystują oba źródła napędu.
Porsche 918 Akumulatory Porsche 918 Spyder mają się ładować około 4 godzin a w trybie szybkim około 25 minut. Producent zapewnia że operacja ta przeprowadzona będzie poprzez zwykłe gniazdo 230 V. Przypuszczalna cena nowego bolidu to około 800 000 USD.