Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Zaprezentowany w 2014 roku Macan okazał się ogromnym sukcesem. Teraz Porsche podkręca atmosferę, szlifując swojego bestsellera. Zobacz, jakie zaplanowano zmiany!

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Modyfikacje nie są jedynie kosmetyczne, bo obejmują podzespoły z zakresu komfortu i dynamiki jazdy, a także łączności pokładowej. Najbardziej rzucającym się znakiem firmowym Macana jest typowy dla współczesnych aut Porsche diodowy pas tylnych świateł. Również przednie reflektory wykorzystują technologię LED.

A szczegóły?

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Oto i one:

  • ekran dotytkowy nowego systemu multimedialnego Porsche Communication Management, znanego jako PCM, ma 11 cali,
  • otwory wentylacyjne mają inny kształt i przeniesiono je w inne miejsca,
  • sportowa kierownica GT pochodzi wprost z modelu 911

Kiedy jeszcze bardziej zagłębimy się w detale, to okazuje się, że system PCM udostępnia nowe funkcje cyfrowe. Należą do nich inteligentne sterowanie głosowe oraz standardowa nawigacja online.

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Niemniej istotny jest asystent jazdy w korku, umożliwiający automatyczne podążanie za poprzedzającym samochodem, ze wspomaganiem utrzymania samochodu na pasie ruchu włącznie. W układzie klimatyzacji znalazł się jonizator powietrza, neutralizujący drobnoustroje i niektóre związki chemiczne, a przednia szyba ma funkcję podgrzewania.

Porsche Macan – diodowy SUV?

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Wspomniane już reflektory główne LED i tylny pas świetlny LED należą do wyposażenia standardowego. I trudno zaprzeczyć, że nowe wcielenie Macana wygląda nadzwyczaj okazale, a przy tym pozostaje jednoznacznie rozpoznawalne jako Porsche.

Marka nie ukrywa, że czerpie garściami ze stylu swojej ikony, jaką niewątpliwie jest model 911, dodając do tego szczyptę chili z 918 Spyder. Opcjonalnie przednie reflektory diodowe mogą być adaptacyjne (PDLS – Porsche Dynamic Light System Plus).

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Przedni pas poszerza optycznie nadwozie, a z tyłu czyni to „trójwymiarowy” pas świetlny LED. Światła hamowania są czteropunktowe, co jest charakterystyczne dla Porsche. A teraz wrócimy do sportowej kierownicy GT.

Jest ona opcjonalna i podkreśla związek z modelem 911. Jeżeli właściciel zdecyduje się na pakiet Sport Chrono, na kierownicy znajdzie się przełącznik trybów jazdy oraz przycisk Sport Response.

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Nie zabraknie też nowych kolorów nadwozia. Chcecie „posłuchać” tych nazw? Proszę bardzo: Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic, Crayon – towarzyszą im nowe pakiety wykończenia wnętrza, sprzyjające indywidualizacji i tak przecież nie anonimowego samochodu.

Porsche Macan i jego nowe multimedia

Nowa odsłona systemu Porsche Communication Management (PCM) oznacza zwiększenie przekątnej ekranu dotykowego z dotychczasowych siedmiu do jedenastu cali. Aby zmieścić taki ekran, trzeba było przeprojektować panel wskaźników. Interfejs systemu rozrywki można personalizować za pomocą znanych z komputerów kafelków, co ułatwia dostęp do najczęściej używanych funkcji.

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

 

Teraz każde Porsche Macan ma moduł Connect Plus, odpowiedzialny za łączność dla uzyskania usług cyfrowych, wśród których są: inteligentna obsługa głosowa i informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Dla fetyszystów językowych zawiłości możemy jeszcze napisać, że połączenie „Here Cloud” zapewnia dostęp do informacji z roju danych. Są to najświeższe informacje o ruchu drogowym. Ciekawostką jest aplikacja Offroad Precision, pozwalająca rejestrować i analizować podróże offroadowe.

Nowe felgi? To tylko biżuteria!

Zanim przejdziesz dalej - sprawdź, czy możesz zapłacić tańsze ubezpieczenie OC za Twoje auto!

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Ważniejsze jest zoptymalizowane podwozie. Porsche obiecuje, że nowe zestrojenie układu jezdnego zapewni jeszcze bardziej spektakularne wrażenia z jazdy, które już dotychczas były wysoce nietuzinkowe jak na SUV-a. Porsche obiecuje, że poprawa stabilności jazdy nie odbyła się kosztem komfortu.

O skuteczne przeniesienie siły napędowej na powierzchnię kontaktu opon z asfaltem dba ogumienie mieszane – o różnych szerokościach na przedniej i tylnej osi – oraz inteligentny napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM).

Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju

Zmianom w zestrojeniu zawieszenia towarzyszy nowy dobór opon, które mają zapewniać jeszcze lepszą przyczepność. Do drogi, bo na rynku Macan trakcji raczej nie traci, i czyni tak od 2014 roku. Wyobrażacie sobie, że do tej pory wyprodukowano 350 000 samochodów Porsche Macan?

A mówimy o ekskluzywnej marce!

Macan zaprezentowany w Szanghaju będzie dostępny jedynie w Chinach, ale Porsche planuje modernizację także wersji przeznaczonych na inne rynki. Chyba czas złożyć rezerwację – weźmiemy dwa, na wszelki wypadek :)