Nissan LEAF - elektryczny lider

Nissan LEAF - elektryczny lider
Nissan LEAF czwarty rok z rzędu jest liderem sprzedaży wśród samochodów elektrycznych w Europie
Nissan LEAF - elektryczny lider

Patrząc na statystyki z roku 2014 można być optymistą: sprzedaż Nissana Leaf wyniosła 14 658 samochodów. W ten sposób ten całkowicie elektryczny pojazd pobił własny rekord sprzedaży z roku 2013 o jedną trzecią. Może i nie widujemy go zbyt często na ulicach, ale warto wiedzieć, że Nissan Leaf odpowiada za dwadzieścia pięć procent całego rynku aut elektrycznych w Europie.

Nissan LEAF - elektryczny lider

Mimo że w ubiegłym roku Nissan Leaf zajmował pierwszą pozycję wśród aut czysto elektrycznych czwarty rok z rzędu, to teraz na rynek trafiło tyle nowych elektrycznych modeli rozmaitych producentów, że sytuacja Leafa z pewnością nieco się skomplikuje. Jednak Nissan będzie mógł czerpać korzyści ze swojego doświadczenia.

Nissan LEAF - elektryczny lider

Nissan wyjaśnia fenomen rosnącej sprzedaży samochodów elektrycznych i twierdzi, że największą wagę i wpływ na sprzedaż mają opinie szeptane z ust do ust. Dziewięciu na dziesięciu klientów, którzy kupili Leafa, poleciłaby go znajomemu. Co więcej, połowa klientów deklaruje, że nie ma zamiaru już nigdy kupować samochodu spalinowego. Gdyb dodamy do tego bardzo niskie w porównaniu z autem na benzynę lub olej napędowy koszty eksploatacji, stanie się jasne, że prędzej czy później i nas czeka elektryfikacja motoryzacji. Niestety, przeszkodą w masowym charakterze tego trendu ciągle pozostaje zaporowy koszt zakupu.

Nissan LEAF - elektryczny lider

Leaf to także saomchód ze sprytnym oprogramowaniem, zbierającym dane statystyczne o tym, gdzie i jak jeżdżą zakupione Nissany. Producent nazwał ten system CarWings. Okazało się, że Nissany Leaf przejeżdżają około 16 tys. km rocznie, a więc wcale nie tak mało, jak to sobie naturalnie myślimy, biorąc pod uwagę konieczność częstego ładowania samochodu. Mało tego - to prawie o połowę większy roczny przebieg, niż średnia europejska dla aut benzynowych i diesli. Leaf nie jest więc pojazdem dodatkowym na zakupy, tylko pełni funkcję podstawowego auta rodzinnego.

Nissan LEAF - elektryczny lider

Nissan LEAF o którym tutaj możecie dowiedzieć się więcej zadebiutował na rynku europejskim na początku 2011 r. W połowie 2013 r. przyszedł czas na modernizację, podczas której wprowadzono około 100 ulepszeń. Nissan twierdzi, że były one bezpośrednią reakcją na opinie klientów. Nissan LEAF jest produkowany w Sunderland w Wielkiej Brytanii i co istotne są tam też produkowane akumulatory, będące krytycznym kosztem produkcji każdego samochodu elektrycznego.