Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Aby być gotowym, wypada wiedzieć, na co :) Dlatego zaraz pokażemy Wam, jakie to cuda świetlne projektuje już Volkswagen. Hologramy 3D wyświetlane na drodze i w powietrzu nadchodzą!

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Współcześni inżynierowie i styliści projektujący samochody mają do dyspozycji wachlarz możliwości, o których ich koledzy sprzed dwóch dekad nie mieli nawet pojęcia.

Autonomiczne pojazdy przyszłości będą - takie są plany - nie tylko oświetlały drogę, lecz także wykorzystywały reflektory i tylne lampy do komunikacji z otoczeniem.

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Na komputerach inżynierów Volkswagena są już nowe reflektory z trzydziestoma tysiącami punktów świetlnych. Niby trzydzieści kilopikseli to nic w porównaniu z aparatami fotograficznymi, gdzie rozdzielczość mierzymy w megapikselach, ale obecne reflektory matrycowe mają rozdzielczości rzędu kilkudziesięciu do kilkuset pikseli.

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Światła laserowe postrzegane są nadal jako droga alternatywa, co nas poniekąd cieszy, bo nie potrafimy nabrać zaufania do patrzenia w światło laserowe.

Po co tyle pikseli w reflektorach?

Po to, żeby wyświetlać informacje bezpośrednio na drodze. I plany w tym zakresie, dotyczące Touarega, są już całkiem konkretne. I tak, system o nazwie Optical Lane Assist, ma wyświetlać przed Touaregiem linie, podpowiadające, jak szerokie jest auto.

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

W ten sposób kierowca Volkswagena będzie wiedział, czy zmieści się w szerokości jezdni tam, gdzie będzie ona zwężona. Prowadzone są także prace nad podobnym systemem, wyświetlające linie trajektorii jazdy na zakrętach.

A co nowego w tylnych światłach?

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Dużo!

Ponieważ tutaj nie jest potrzebna tak duża moc świecenia, jak z przodu, to można pokusić się o matrycę LED o jeszcze wyższej rozdzielczości, kosztem jej mocy.

Będzie można wyświetlać napisy, aby ostrzegać kierowców z tyłu o korku na autostradzie. Z kolei system Optical Park Assist wyświetli podczas manewrowania trasę jazdy bezpośrednio na drodze, aby ostrzegać przechodniów, że za moment pojawi się tam auto.

A może - zanim przejdziesz dalej - chcesz sprawdzić historię swojego samochodu lub auta z ogłoszenia? Podaj VIN:

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Jakby tego było mało, ekrany LCD (tak nazywa je Volkswagen, ale docelowe prawdopodobnie chodzi o technologię OLED, bo LCD miewa kłopoty w niskich temperaturach), umieszczone z przodu, z tyłu i po bokach auta, mają wyświetlać informacje tekstowe i graficzne o znacznych rozmiarach, widoczne z dużej odległości. Producenci ekranów OLED zacierają ręce!

Jak powstają takie technologie?

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Tego dokładnie nie powie Wam zapewne żaden producent, natomiast Volkswagen opowiedział, jak testuje nowe rozwiązania oświetleniowe. W fabryce w Wolfsburgu stworzono ośrodek badawczo-rozwojowy, którego głównym obiektem jest 100-metrowy tunel świetlny (a może raczej odwrotnie, bo w tunelu jest kompletnie ciemno). Ma on 15 metrów szerokości i 5 metrów wysokości.

Zanim przejdziesz dalej - wybierz markę, model i rocznik poniżej i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić na polisie OC i AC!

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Symulowane są w nim konkretne sytuacje drogowe, a testy można nie tylko rejestrować, lecz także wielokrotnie powtarzać przy zachowaniu tych samych warunków - na przykład wtedy, gdy testowana jest poprawa działania układów świetlnych po korekcie oprogramowania lub optyki.

Nadchodzą interaktywne reflektory Volkswagena. Jesteście na to gotowi?

Tunel świetlny pozwala także sprawdzać, jak kierowcy i piesi postrzegają mocne światło nowoczesnych reflektorów samochodowych. Testy w tunelu częściowo zastępują, a z pewnością uzupełniają testy drogowe.