Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT
Mercedes zaprezentował nowe muskularne dwuosobowe coupe w dwóch wariantach GT oraz GT S
Mercedes-AMG GT Konstrukcję Mercedesa-AMG GT oparto na lekkiej ramie przestrzennej w ponad 90 proc. składającej się z aluminium. Tylną klapę wykonano ze stali, a przedni odcinek podłogi z lekkiego magnezu. Nadwozie samochodu waży zaledwie 231 kilogramów. Równocześnie takie rozwiązanie charakteryzuje się wysoką odpornością na zginanie i sztywnością skrętną, skutecznie izolując siły wzdłużne i poprzeczne pochodzące od układu napędowego oraz zawieszenia. Aluminiowa rama przestrzenna jest też gwarantem wysokiego poziomu pasywnego bezpieczeństwa.
Mercedes-AMG GT Połączenie aluminiowej ramy przestrzennej, silnika V8 biturbo, siedmiobiegowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej, sportowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami wykonanymi z aluminium sprawiło, że masa własna gotowego do jazdy Mercedesa AMG-GT to zaledwie 1540 kg. Dla uzyskania korzystnego rozkładu mas (47:53), silnik cofnięto w stronę kabiny a 7-biegową, zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową zamontowano przy tylnej osi.
Mercedes-AMG GT

Silnik nowego AMG-GT to V-ósemka biturbo o pojemności 3982 ccm, której "dawcą technologii" jest dwulitrowy motor turbo AMG, znany np. z modelu A 45 AMG. Oba silniki cechuje taka sama proporcja skoku tłoka i średnicy cylindra, warunkująca o sporotowym, zadziornym charakterze jednostki napędowej. W zależności od wersji jednostka rozwija moc 462 KM lub 510 KM. Sprint do setki w przypadku mocniejszego AMG-GT S zajmuje zaledwie 3,8 s a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to 310 km/h.

Mercedes-AMG GT Po zajęciu miejsca uwagę kierowcy przykuwają głęboko osadzone wskaźniki. W wersji AMG-GT S prędkościomierz wyskalowany został do 360km/h. Przyciski na środkowej konsoli umieszczono na obwodzie litery V, a w centralnym miejscu znajduje się dźwignia zmiany biegów E-SELECT. Na szczycie deski rozdzielczej zamontowano ekran systemu multimedialnego średnicy 7 lub 8,4 cala.
Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT w klasie aut sportowych będzie konkurował między innymi z Porsche 911. Jak wypadnie na tle legendarnego konkurenta, czas pokaże.