Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze

Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze
Jak myślicie, ile można przejechać w ciągu 24 godzin Mazdą z silnikiem Diesla? Odpowiadamy: 5430 km!
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Do zadania Mazda wystawiła 175-konnego, seryjnego turbodiesla 2.2 Skyactiv-D. Trzy takie silniki pod maskami trzech Mazd 6 stanęły do walki o jak najlepsze czasy okrążenia.
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Wszystkie trzy Mazdy po 24-godzinnym maratonie zawitały na mecie. W imprezie, nadzorowanej i autoryzowanej przez FIA, wzięło udział aż 23 kierowców, w tym kobiety, z różnych krajów. Podzielono ich na trzy zespoły i każdy został przydzielony do jednej Mazdy 6 2.2 Skyactiv-D.
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Czasów, jakie udało się "wykręcić" zupełnie seryjnymi Mazdami 6 z silnikami Diesla, zupełnie się nie spodziewacie. Zwycięski samochód po 24 godzinach zanotował średnią prędkość... 221,072 km/h! Ale to nie wszystko - wyobraźcie sobie, że do tej średniej wliczane były również postoje serwisowe. Szacunek!
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Mazda 6 2.2 Skyactiv-D poprawiła w ten sposób rekord średniej prędkości zanotowany przez FIA dla samochodów seryjnych z silnikiem wysokoprężnym o pojemności od 2 do 2,5 litra. I to poprawiła go wyraźnie, bo wcześniej wynosił on 209,824 km/h. Ale i na tym nie koniec. Okazało się, że Mazdy pobiły jeszcze 19 innych rekordów FIA!
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze W ciągu 24 godzin każda Mazda 6 2.2 Skyactiv-D o mocy 175 koni mechanicznych okrążyła 12,3-kilometrową pętlę toru ATP Papenburg 434 razy, pokonując tym samym dystans aż 5430 kilometrów. Kierowcom nie było wolno jechać w strefie podciśnienia aerodynamicznego poprzedzającej Mazdy 6 2.2 Skyactiv-D.
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Skąd wzięli się kierowcy? Okazuje się, że w maju Mazda rozpoczęła nabór do ekipy wyścigowej. Znaleźli się w niej kierowcy wyścigowi, dziennikarze i fani marki. Niestety, nas tam akurat nie było, a zabawa musiała być przednia - nie musicie więc nam zazdrościć...
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Ciekawie Mazda podeszła do sprawy obsługi serwisowej. Zamiast wynajmować profesjonalną ekipę serwisu wyścigowego, wytypowała najlepszych serwisantów z własnych stacji serwisowych. Jest to o tyle istotne, że co półtorej godziny następowało tankowanie i zmiana kierowców, a czas serwisu wliczał się do średniej z całego wyścigu.
Mazda 6 2.2 Skyactiv D bije rekordy na torze Na koniec mamy gorącą prośbę dla tych, którym ta Mazda 6 2.2 Skyactiv-D się podoba. Jeżeli kiedyś będzie Wasza - nowa czy używana - to pamiętajcie: droga to nie tor wyścigowy. Ta Mazda potrafi być naprawdę szybka. I niech... I niech ta świadomość Wam wystarczy.