Jak millenialsi kupują nowe samochody w salonach?

Jak millenialsi kupują nowe samochody w salonach?

Młode pokolenie millenialsów: o ciągle wędrujących preferencjach, zapatrzone w swoje smartfony i spędzające pół życia w mediach społecznościowych, to specyficzny klient. Chcesz wiedzieć, jak kupują samochody?

Jak millenialsi kupują nowe samochody w salonach?

Kiedyś telefon podłączony do linii telefonicznej, obecnie smartfon. Kiedyś magnetofon kasetowy, dziś audiostreaming. Kult szybkiej popularności i łatwego sukcesu zamiast perspektywy cierpliwej pracy i konsekwencji. Kiedyś czytali książki, dziś często zbyt leniwi, by przeczytać więcej niż tylko clickbaitowy tytuł.

Skoro już - sprowokowany przez dane, które zaraz podam - użyłem sobie na millenialsach :) to czas przyjrzeć się twardym parametrom. Wśród nabywców nowych samochodów w Europie 12 proc. to millenialsi.

Jak millenialsi kupują nowe samochody w salonach?

Seat postanowił sprawdzić, czym kierują się przy wyborze nowego samochodu. Oto, jakie wyniki przyniosły badania w tym zakresie.

  • dla 40 proc. osób w wieku 25-37 lat jednym z najważniejszych czynników, decydujących o wyborze samochodu, jest wygląd zewnętrzny,
  • statystycznie jedna na trzy badane osoby pragnie przy użyciu samochodu podkreślić swój indywidualny styl i wyrazić swoją osobowość,
  • co trzeci z millenialsów szuka w samochodzie przede wszystkim łączności z internetem, cyfrowej rozrywki i dobrego nagłośnienia,
  • połowa millenialsów woli hatchbacki, takie jak Seat Leon lub Ibiza,
  • tylko 20 proc. z nich wybiera SUV-y,
  • im starszy klient, tym chętniej patrzy na auta typu SUV,
  • jeden na pięciu millenialsów ma tyle pieniędzy, żeby kupić auto bez kredytu,
  • w kolejnym pokoleniu takich zamożnych klientów jest aż 40 proc.

A jak wygląda sam proces zakupowy?

Jak millenialsi kupują nowe samochody w salonach?

Jak na pokolenie, coraz częściej wybierające wirtualną rzeczywistość od realnego świata, millenialsi oczywiście przeszukują internet w poszukiwaniu danych i opinii o nowym samochodzie. Czas od pomysłu na zakup nowego samochodu do rzeczywistej transakcji trwa średnio dziewięć tygodni.

Ciekawostką jest bardziej otwarty stosunek młodego pokolenia do rad ze strony rodziny - 23 proc. millenialsów w badanej grupie zadeklarowało otwartość na tego rodzaju doradztwo zakupowe. Badani powyżej 40. roku życia byli bardziej dumni ze swojej wiedzy i przekonani o własnej wielkości: tylko 13 proc. z nich korzystało z rad najbliższych osób przy wyborze nowego samochodu.

Jak millenialsi kupują nowe samochody w salonach?

Dla sprzedawców samochodów jakiekolwiek wartościowanie nie miałoby sensu - ich zadaniem jest przystosować proces pozyskiwania klienta i sprzedaży samochodu do preferencji kupujących. I właśnie temu służą tego rodzaju badania.

Nie temu, co próbowałem w ramach żartu zrobić na początku - czyli mówieniu, które pokolenie jest lepsze, a które gorsze. Każdy klient jest dobry, jeżeli płaci - to po prostu biznes, obudowany dziś dużymi zbiorami danych, psychologią, NLP, mniej lub bardziej zaawansowanymi technikami sprzedaży, utrzymania klienta…

…zadaniem klienta jest kupić produkt. I potem najlepiej namawiać innych do zakupu. Dziś niewiele sprzedaży dzieje się w sposób naturalny, większość naszych decyzji, które uważamy za nasze i świadome, jest tak naprawdę wspomagana potężną machiną marketingową.

Dlatego na millenialsów przygotowuje się specjalne, milenijne (czy może millenijne - bo millenialsi) lejki sprzedażowe :)

KOMENTARZE

Ładuję komentarze...