Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce

Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce
Fiat 500L Trekking to najnowszy przedstawiciel popularnego segmentu "uterenowionych" aut wielofunkcyjnych
Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce

Trekking odznacza się wysokim zawieszeniem i specjalnymi zderzakami z "off-roadowymi" osłonami. Dodatki charakterystyczne dla tej wersji to siedemnastocalowe koła, matowo srebrne klamki drzwi oraz szczotkowana stal na panelach ochronnych nadwozia.

Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce

Standardem w tej wersji przedni napęd i opony błotno-śniegowe M+S. Dedykowane oprogramowanie napędu ma poprawiać własności trakcyjne na podłożach o niskiej przyczepności - system o nazwie Traction+ aktywowany jest przyciskiem na desce rozdzielczej i działa w zakresie prędkości jazdy do 30 km/h. Nie ma co się jednak oszukiwać, że takie rozwiązanie zastąpi napęd 4x4.

Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce

System Traction+ interweniuje po wykryciu niskiej przyczepności jednego z napędzanych kół, powodując przyhamowanie buksującego koła. Nie jest to więc nic nowego - tak działają nowoczesne systemy ASR. Co najwyżej oprogramowanie Fiata, działające przy niskiej prędkości, w mniejszym stopniu ogranicza moc silnika, pozwalając nawet obu kołom na zerwanie przyczepności, co w terenie może się czasem przydać.

Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce

Pod maską Fiata 500L Trekking znajdą się dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to wolnossące 1.4 16V o mocy 95 KM. Drugi - dwucylindrowe, turbodoładowane 0.9 Twin Air o mocy 105 KM. Będą też dwa diesle MultiJet: 1.6 (105 KM) i 1.3 (85 KM).

Fiat 500L Trekking debiutuje w Polsce Do standardowego wyposażenia modelu Trekking należą m.in., klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, ESP, ASR, Hill Holder, MSR, DST (system dynamicznej kontroli skrętu), ERM (system zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD czy radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect oraz z 5-calowym ekranem dotykowym.