Fiat 500 Collezione - dla miłośników jesiennej mody
Fiat 500 to prawdziwy evergreen - wydaje się opierać procesowi starzenia, a producent po raz kolejny podkręca atmosferę limitowaną edycją "pięćsetki". I niech ktoś powie, że ten samochód nie wygląda genialnie!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
- Na jesień 2018 Fiat proponuje model 500 Collezione
- Specjalna edycja "pięćsetki" ma przyciągać jesiennymi kolorami i stonowanymi materiałami wykończeniowymi
- W promocji auta pomaga magazyn modowy "L’Uomo Vogue"
- Fiat 500 Collezione będzie dostępny jako kabriolet i hatchback ze szklanym dachem
- Nowy kolor nadwozia dwubarwnego - Brunello
- Koła lakierowanie lakierem przypominającym miedź
- Osiemdziesiąt procent Fiatów 500 sprzedaje się poza Włochami
- "Pięćsetka" jest liderem segmentu małych samochodów (segment A) w Europie
- Historia marki Fiat 500 to ponad sześć milionów sztuk sprzedanych od 1957 roku
Nie tak dawno oglądaliśmy wiosenną edycję specjalną Fiata 500 na salonie w Genewie, a już pojawia się edycja jesienna. Okraszone jesienną kolorystyką auto robi wrażenie przytulnego i przyjaznego i z niewielkim ryzykiem możemy stwierdzić, że to jedna z najbardziej udanych edycji stylistycznych Fiata 500.
A tych edycji było niemało. Zaczęło się od 500 by Diesel (2008), potem przyszła pora na 500 by Gucci (2011), następnie 500 Riva (2016), 500-60esimo i Anniversario uświetniły 60-lecie modelu 500. W ten sposób Fiat pokazał, że proste, niedrogie auto może być kultowym gadżetem, dostępnym dla szerokiego grona nabywców - i jako fanom pojazdów utylitarnych, bardzo nam się taka koncepcja podoba.
A teraz czas na detale Fiata 500 Collezione.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Specjalna edycja "pięćsetki" dostępna będzie jako hatchback ze szklanym dachem niewymagającym dopłaty oraz jako kabriolet z miękkim dachem w kolorze szarym. Najbardziej charakterystycznym zestawieniem kolorów - według producenta - ma być duet "Brunello", złożony z kolorów Opera Burgundy oraz Carrara Grey.
Gdyby ktoś jednak chciał mieć tradycyjnie pomalowane, jednokolorowe nadwozie, może wybierać spośród takich kolorów:
- Opera Burgundy
- Carrara Grey
- Vesuvio Black
- Cortina Grey
Co nam to mówi?
Nic :) ale skoro jest informacja, to my ją podajemy dalej. Limitowaną serię Fiata 500 zdobią chromowane listwy na pokrywie silnika, a nadwozie okala pasek w kolorze miedzi, pasujący do felg o rozmiarze 16 cali. Dla fetyszystów przewidziano stylowy napis "Collezione" na pokrywie bagażnika.
Także w kabinie można będzie znaleźć akcenty w kolorze miedzi, czarne i bordowe przeszycia na fotelach, obicia ze skóry ekologicznej (stawiamy, że chodzi o górną część kokpitu), a także dedykowane tej wersji dywaniki.
Jako proste miejskie auto, Fiat 500 nie bombarduje użytkownika asystentami jazdy, ale w standardzie wersji Collezione mają się znaleźć czujniki parkowania, deszczu i zmierzchu. W opcji - radio Uconnect 7" HD LIVE z Apple CarPlay i Android Auto, nawigacja TomTom i system Beats Audio.
Pod maską bez rewolucji - rezyduje tam najlepsze, co możemy dostać dziś od Fiata, czyli prosty, dwuzaworowy, czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2/69 KM, który mimo swojej cudownej prostoty spełnia normę Euro 6D-TEMP.
Fiat 500 to dziś niemal instytucja i nawet, jeżeli w Polsce nie jeździ zbyt wiele tych samochodów, to w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku "pięćsetka" znalazła się w pierwszej trójce sprzedaży samochodów w segmencie A aż w 16 krajach. Biorąc pod uwagę wiek konstrukcji, to znakomity wynik i Fiat musi na tym modelu dobrze zarabiać. I dobrze, bo niewielkie, proste samochody to coś, co ta firma potrafi robić znakomicie od bardzo dawna.