Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie
Ferrari zaprezentuje we Frankfurcie model 458 Italia, który otrzyma oznaczenie Speciale
Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Co takiego specjalnego jest w nowym modelu? Przede wszystkim silnik V8 o pojemności 4,5 litra, który ma aż 605 KM przy 9000 obr./min i jest to wynik uzyskiwany bez pomocy turbodoładowania (na co zresztą wskazują obroty mocy maksymalnej). Standardowa Italia generuje 570 KM i taki sam moment obrotowy 540 Nm. Według producenta jednostka zyskała tym samym miano najmocniejszego wolnossącego silnika V8 w historii (135 KM/litr).

Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Masa Ferrari 458 Speciale wynosi zaledwie 1290 kg, należy się więc spodziewać piorunujących przyspieszeń. I tak też jest: pierwsze 100 km/h pojawia się po trzech sekundach! W nieco ponad 9 sekund można przejechać pierwsze 200 metrów.

Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Wersja Speciale okazała się też (co nie powinno dziwić) szybsza od odmiany Italia podczas próby na torze Fiorano. Czas okrążenia był krótszy o 1,5 sekundy (całe okrążenie Ferrari 458 Speciale pokonało w 1 minutę i 23,5 sekundy.

Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Nadwozie modelu 458 Speciale to efekt współpracy firm Ferrari i Pininfarina. Modyfikacje polagały przede wszystkim na poprawie aerodynamiki samochodu i to aerodynamiki bardzo szczegółowej. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano specjalnie zprojektowane stateczniki, które - zmieniając kąt ustawienia - regulują siłę docisku opon do asfaltu.

Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Nie zabrakło także czegoś dla fanów driftu, chociaż jazda w ten sposób tak precyzyjnie prowadzącym się autem jak Ferrari 458 Speciale powinna być uznawana za profanację. O stabilność jazdy w bocznym poślizgu zadba system Side Slip Angle Control (SSC).

Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie

Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dają możliwość rozwinięcia skrzydeł silnikowi, a ich dodatkowym atutem ma być bardzo dobre "trzymanie" na mokrej nawierzchni.