Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille

Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille rozpoczyna serię specjalnych modeli Bugatti dedykowanych osobom, które odegrały istotną rolę w historii firmy
Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille

Pierwsze auto to hołd dla Jean-Pierre Wimille'a. Dwa razy (1937 i 1939 r.) wygrał on dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Oczywiście prowadził wtedy Bugatti. Nadwozie modelu opracowanego na bazie Veyrona Grand Sport Vitesse ma malowanie nawiązujące do zwycięskiego Bugatti 57G Tank z 1937 roku.

Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille Panele zewnętrzne zostały więc pokryte jasnoniebieskim lakierem Wimille Bleu, natomiast element wykonane z włókna węglowego otrzymały ciemnoniebieską oprawę. Podobny efekt kolorystyczny uzyskano wewnątrz. Odmiana Jean-Pierre Wimille korzysta ze standardowego silnika montowanego w modelu Grand Sport Vitesse.
Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille

Ogromny silnik 8.0 W16 ma tysiąc dwieście koni mechanicznych. Przy takim potencjale moment obrotowy rzędu 1500 Nm nikogo nie powinien dziwić. Jak na tak gigantyczną moc przyspieszenie do pierwszej "setki" wydaje się umiarkowane - Bugtatti Veyron nie jest lekkim samochodem - i wynosi 2,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 408,84 km/h i jest to rekord świata dla seryjnie produkowanego roadstera.

Bugatti Veyron w wersji Jean-Pierre Wimille

Pierwsza maszyna ze stajni Bugatti ujrzy światła reflektorów 16 sierpnia tego roku podczas weekendu w Pebble Beach. Do produkcji ma trafić w ciągu roku. Powstaną zaledwie trzy egzemplarze. I zapewne będą one dobrą lokatą kapitału.

ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT