Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014

Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014
We Włoszech odbywa się zlot samochodów zabytkowych. Fanów Alfy i Abartha zapraszamy na ucztę!
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 W dniach 23-26 października w Padwie ma miejsce zlot samochodów zabytkowych "Auto e Moto d'Epoca 2014". Jest to najważniejsza tego rodzaju wystawa we Włoszech, a w trzydziestej pierwszej edycji zlotu udział biorą między innymi marki Alfa Romeo i Abarth. Zobaczcie, jakie kolekcjonerskie modele przygotowaliśmy dla Was na zdjęciach archiwalnych oraz fotografiach z wystawy. Częstujcie się!
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Z kolekcji muzeum Alfy Romeo sprowadzono P2 Gran Premio z roku 1924 i 8C 2300 typ Le Mans z roku 1931. Towarzyszyły im Giulietta Sprint z roku 1954 oraz Alfetta GTV Turbodelta z roku 1979. Można też było zobaczyć współczesną Giuliettę Sprint, której detale możecie podziwiać na fotografii.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Alfa P2 Gran Premio to pierwszy samochód ALfy Romeo wyposażony w ośmiocylindrowy silnik rzędowy, zaprojektowany przez Fittorio Jano. To również pierwszy model marki, dzięki któremu Brilli-Peri zdobyli tytuł mistrza świata w roku 1925. P2 rozpoczęła swoją karierę na torze w Cremonie w roku 1924 i od razu odniosła spektakularny sukces, a kolejne zwycięstwa przyniosły temu modelowi światową sławę. Napęd stanowił dwulitrowy silnik ośmiocylindrowy o mocy od 155 do 175 koni mechanicznych, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Na zdjęciu: Alfa Romeo P2 Gran Premio z roku 1924.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Niekwestionowaną gwiazdą zlotu jest odrestaurowana w zeszłym roku Alfa 8C 2300 typ Le Mans z roku 1931. To legenda sportu, która zwyciężała rok za rokiem w latach 1931-1934 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Na zdjęciu: Alfa 8C 2300 z roku 1931.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Alfa 8C 2300, którą zaprojektował Vittorio Jano, ma ośmiocylindrowy silnik dwublokowy. Każdy blok ma po cztery cylindry. Dzięki sprężarce, uzyskano 155 KM i prędkość maksymalną 200 km/h. Na zdjęciu: Alfa 8C 2300 z roku 1931.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Historycznym kolekcjonerskim rarytasom towarzyszyła najnowsza Alfa Romeo Giulietta Sprint. Producent uważa ją za naturalną spadkobierczynię legendarnej Giulietty Sprint, której wcielenie z roku 1954 możecie zobaczyć na zdjęciu.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 W latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku to właśnie Giulietta była autem, o którym kierowcy śnili po nocach. Na zdjęciu Giulietta Sprint z roku 1954, tym razem w kolorze.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Alfa Romeo Alfetta GTV to pionierska próba światowej mody na sportowe coupe. Zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro, do dziś urzeka swoimi liniami. Na zdjęciu: Alfetta GTV 2.0 produkowana w latach 1976-1980.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Alfetta GTV (produkowano także sedana, bez "GTV" w nazwie i o bardziej tradycyjnych liniach, którego zaprojektowało Centro Stile Alfa Romeo) była niezwykle ciekawym technicznie samochodem. Silniki miały cztery, sześć lub nawet osiem cylindrów. Mało kto pamięta, że na początku lat 80. ubiegłego stulecia to właśnie w Alfetcie GTV zadebiutował prototypowy system odłączania cylindrów. Na zdjęciu zjawiskowa Alfa Romeo Alfetta GTV6 2,5i z lat 1980-1982. Prawda, że jest piękna?
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 A czy domyślacie się, kim jest ten pan? To Carlo Abarth. A właściwie Karl Albert Abarth - inżynier samochodowy, z pochodzenia Austriak, który osiedlił się we Włoszech i został "ojcem" wspaniałej gamy sportowych samochodów. Zdjęcie pochodzi z roku 1965.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Tak kiedyś wyglądały reklamy samochodów - nie było ani komputerów, ani Photoshopa, ani kosmicznie wyostrzonych zdjęć. Za to było TO - maluszek, który swoją szybkością i zwinnością zadziwiał każdego, kto tylko zasiadł za jego kierownicą. Na zdjęciu - Abarth 595 SS, 695 SS oraz Abarth 695 SS Assetto Corsa.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 W Padwie wystawiono Fiata Abarth 695 Assetto Corsa z 1970 roku, należącego do prywatnego kolekcjonera. Samochód ma silnik o pojemności skokowej 689 cm?. Aby polepszyć chłodzenie, w aucie zastosowano patent znany u nas właścicielom "maluchów", czyli tylną klapę odchylaną na ogranicznikach. Kierowca miał do dyspozycji prędkościomierz, licznik kilometrów, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz wskaźnik temperatury oleju, a w dłoniach trzymał sportową trójramienną kierownicę. Silnik zasilał gaźnik Solex C 28 PBJ zamontowany w specjalnym, aluminiowym gnieździe. Na zdjęciu - Fiat 500 Abarth na torze Monza, rok 1958.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Klasykowi towarzyszyła radykalnie sportowa nowa "pięćsetka": Abarth 695 Biposto, który na drodze gwarantuje wrażenie godne toru wyścigowego. Napędza go 1,4-litrowa jednostka T-Jet, najmocniejszy silnik, jaki został dotąd zamontowany w cywilnym aucie z logo Abartha.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 Motor ten ma aż 190 koni mechanicznych i rozpędza ważącego 997 kg Abartha 695 Biposto do "setki" w zaledwie 5,9 sekundy. Przy czym idziemy o zakład, że przynajmniej sekundę zabiera przednim oponom poszukiwanie przyczepności z jezdnią. Ta "pchełka" może pędzić z prędkością 230 km/h.
Alfa Romeo i Abarth na Auto e Moto d'Epoca 2014 A teraz wyobraźcie sobie, że jest rok 1956 i właśnie odbywa się salon motoryzacyjny w Genewie. Stoicie na stoisku Abartha. Byłoby tak, jak na tym zdjęciu!